۱۳۹۷ آذر ۱۸, یکشنبه

استجازه یا آتش به اختیار



استجازه یا آتش به اختیار




استجازه برای سرکوب بیشتر توسط قوه قضاییه از خامنه‌ای خواسته شده است اما آیا نظام می‌تواند موج خشم مردم را مهار کند؟
فریبرز شادان
آخوند اژه‌ای معروف به‌آخوند گوشخوار، معاون اول‌ قضائیه آخوندی وارد صحنه شد، تا برای سرکوب بیشتر، رخصت خلیفه را به اطلاع دادستان های نظام، یا عوامل اصلی سرکوب در شهرهای میهن برساند. وی در نشستی با سایر سردمداران سرکوب، تحت عنوان استجازه از مقام معظم!!! آیین نامه جدیدی را از توبره قضاییه ولایت بیرون کشید و مهره های سرکوب قضاییه نظام را توجیه کرد. چون آخوندها با فرهنگ خاص حوزه افاضه می نمایند منظور ایشان از استجازه یعنی اجازه خواستن یا رخصت خواستن از خامنه ای می باشد. اینکه این آیین نامه شامل چه مفادی هست از قبل روشن هست که هدف سرکوب بیشتر می باشد. برای مهار شرایط بحرانی و بن بست های لاعلاج که در نهایت فروپاشی خلیفه را به دنبال دارد. در مقدمه آخوند اژه‌ای، به سادگی هدف را توضیح داد تا دادستان های عظما شیرفهم شوند.
«انشاءالله همه ما تکلیف مدار و وظیفه مدار باشیم و لازمه عمل به تکلیف چند چیز است: اول اینکه از هدف غفلت پیدا نکنیم و دوم مسیر و موانع احتمالی و قطعی آن را شناسایی کنیم و سوم ابزار و لوازمی که برای رسیدن به هدف نیاز است را فراهم کنیم. … هدف دشمن تغییری نکرده».
در این مقدمه اصل قضیه را که بقای نظام و جلوگیری از سقوط به هر قیمت هست را به عنوان هدف مشخص کرده و نباید از براندازی نظام غافل شوند. در ادامه طرح شناسایی موانع احتمالی و قطعی که مسیر سقوط حکومت آخوندی را هموار می‌کند، همچنین ابزار و لوازمی که برای رسیدن به هدف نیاز می‌باشد. یعنی بکارگیری اهرم  سرکوب و واردکردن خلیفه به عنوان نیروی اصلی پشتیبان شان، برای مقابله با مردم به جان آمده از گرانی و تورم و نداشتن هزینه زندگی به نحوی که جامعه را دستخوش یک انفجار و خشم مهار ناشدنی قرار داده است.
نسبت دادن اوضاع داخلی، وضعیت اقتصاد رو به فروپاشی، و اعتراضات کارگری و سایر اقشار برای مطالبه حقوق به یغما رفته‌شان به عوامل خارجی از شیادی ها و دروغپردازی های حکومت آخوندی می باشد و از صحبتهای این مهره سرکوب به خوبی می توان دید که در این رابطه سرکردگان سه قوه نظام با خلیفه جلسه های متعدد داشته‌اند، که محصول این جلسات نهادینه کردن فرمان آتش به اختیار ولی فقیه نظام و قانونی کردن آن توسط قوه قضائیه می باشد.
«سران قوا و کارشناسان با مقام معظم رهبری در این زمینه صحبت کرده اند که در موارد ضروری، از اختیارات رهبری استفاده شود. ولایت فقیه بر اساس قانون اساسی و موازین شرعی می‌تواند در هر جاییکه نیاز باشد، راهگشا باشد و در تمام طول ۴دهه انقلاب، ولایت فقیه در شرایط دشوار، راهگشا بوده است.» [باشگاه خبرنگاران جوان ۱۶ آذر ۹۷]
درهمین رابطه عظمای ولایت، دستورات فوری هم صادر نموده که سران سه قوه تشکیل جلسه بدهند و تصمیم گیریهای فوری ایجاد شود و موضوعات مهمی که نیاز به یک اقدام جدی، ویژه و سریع دارد و ممکن است در آن موضوعات، قانون پیش بینی نشده باشد مثلا اوج گرفتن خیزش های مردمی و توفان سهمگینی که خودسردمداران ولایت انتظار آن را دارند و برای اینکه غافلگیر نشوند توصیه شده که قوانین ارتجاعی خودشان را هم کنار زده و برای مقابله با آن، تصمیم گیری شود.
اژه‌ای همچنین قوانین سرکوبگرانه دیگری را در این نشست مهره های به اصطلاح دادستانی تشریح کرد و تهدیدهای دیگری مبنی براعدام را هم تحت «اتهام» ضربه زدن به نظام عنوان کرد. در همین رابطه العربیه نوشت:
«مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره هرگونه اعتراضات داخلی را به‌گونه‌ای در ارتباط با نیروهای خارجی دانسته و یا نسبت به «سوء استفاده» کشورهای «دشمن» از اعتراضات ابراز نگرانی کرده‌اند… نظریه «توطئه برای براندازی نظام» در ایران موضوعی پرتکرار در ادبیات بسیاری از سخنرانان هوادار نظام و یا مسئولان این کشور به ویژه آیت‌الله علی خامنه‌ای شده است.» [العربیه ۱۶ آذر ۹۷]
درهمین رابطه لازم به یادآوری می باشد که نیروی برانداز، مردم ایران هستند. و دیگر شرایط هم به عقب باز نمی گردد نه فرمان آتش به اختیار و نه قانونی کردن آن توسط عظمای درهم شکسته، اوضاع را مهار می کند و نه مردم از اراده آهنین خود برای براندازی عقب نشینی می‌کنند.
از همین نویسنده:



مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر