۱۳۹۷ شهریور ۲۱, چهارشنبه

فرماندهان سپاه و قالب کردن عملیات تروریستی به‌عنوان حمله موشکی



فرماندهان سپاه و قالب کردن عملیات تروریستی به‌عنوان حمله موشکی




فرماندهان سپاه، فرماندهی نیرویی را برعهده دارند که از بحران اقتدار در میان نیروهای خودش رنج می‌برد در نتیجه خود را نیازمند قدرت‌نمایی می‌بینند. در حالی که براساس گزارش‌ها حملات سپاه به پایگاه‌های احزاب کردی از داخل عراق انجام شده است، سپاه می‌خواهد اینطور وانمود کند که موشک‌هایش را از داخل خاک ایران پرتاب کرده است.
اطلاعیه سپاه
سپاه پاسداران اعلام کرد که حمله به مراکز حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران توسط این نیرو انجام شده است. این موضوع طی اطلاعیه‌ای توسط سپاه برعهده گرفته شد.
در این اطلاعیه اعلام شد که «یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز گذشته ( شنبه ۱۷ شهریور ماه) در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد.» [آفتاب نیوز ۱۸ شهریور ۹۷]
نکته مهم این بود که اشاره‌ای به محل پرتاب موشک‌ها صورت نگرفت اما پیشتر و در ساعات اولیه پس از این عملیات تروریستی سپاه از طریق سایت تابناک متعلق به محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه اعلام کرده بود که پرتاب‌ها از پایگاهی در نزدیکی ارومیه صورت گرفت. [حمله موشکی به پایگاه‌های احزاب کرد ایرانی و اعدام سه‌مبارز کرد؛ سپاه در باتلاق اعمالش]
واقعیت ماجرا
موضوع اما به همینجا تمام نمی‌شود. خبرگزاری باس نیوز در اقلیم کردستان عراق گزارش می‌دهد که تیم تحقیقاتی آمریکایی، جزئیات اعلام شده از جانب سپاه درباره محل پرتاب موشک‌ها را دروغ دانسته است. به گفته این تیم تحقیقاتی؛ موشک‌ها از فاصله ۲۰ تا ۴۰ کیلومتری پایگاه‌های احزاب کردی را هدف قرار گرفته بود. برای انجام این حمله سپاه از سکوهایی که برای پرتاب موشک در سلیمانیه ایجاد کرده، استفاده کرده است. در این گزارش همچنین به نقل از تیم آمریکایی گفته شده است که هواپیماهای بدون سرنشین که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته‌اند درحومه استان کرکوک به پرواز درآمده و هدایت شده‌اند. [مجاهدین ۲۰ شهریور ۹۷]
حملات پیشین سپاه
هنگامی که سپاه پایگاه‌های مجاهدین را در عراق مورد هدف قرار می‌داد، به طور معمول گروه‌های مجعول عراقی این عملیات‌های تروریستی را برعهده می‌گرفتند. چند حمله موشکی به لیبرتی و کشتار ضد بشری سپاه در اشرف به تاریخ ۱۰ شهریور ۹۲ نمونه‌هایی از این دست بود. [قرارگاه اشرف؛ کشتار در ۱۰ شهریور و تکثیر در کانون‌های شورشی]
آگاهان امور البته هیچ ابهامی نداشتند که تمامی این حملات برعهده‌ی سپاه است و عموما آنها را توسط بخش‌های عراقی‌اش اجرا می‌کند. با این همه سپاه تلاش می‌کرد تا نشان دهد آن عملیات‌ها از درون خاک عراق و توسط افراد عراقی صورت گرفته است. اما این‌بار درحالی که سپاه از درون خاک عراق موشک‌هایش را به سوی پایگاه‌های احزاب کردی پرتاب کرده است اما مدعی‌ست که عملیات را از خارج خاک عراق انجام داده است. چرا؟
به این پرسش از زوایای مختلفی می‌توان ورود کرد که همه‌ی آنها نیز می‌تواند درست باشد از جمله اینکه در مقطع حملات سپاه به مجاهدین، مجاهدین نیرویی بدون سلاح و تحت قوانین بین‌المللی محسوب می‌شدند و اگر سپاه مسئولیت حمله به آنها را برعهده می‌گرفت می‌توانست برایش پیامدهای حقوقی و سیاسی به همراه داشته باشد در نتیجه سپاه سعی می‌کرد برای آن حملات تروریستی یک منشاء عراقی تعریف کند.
فرماندهان سپاه و بحران اقتدار
اما یک دلیل شاید بیش از هر چیز می‌تواند در شرایط حال حاضر سپاه را بر این واداشته باشد که به نوعی اعلام کند حملات را از داخل خاک ایران انجام داده است؛ آن دلیل می‌تواند شرایطی باشد که سپاه در آن به سر می‌برد.
در شرایط پس از آغاز قیام ایران، سپاه از یک طرف با موج نفرت و خشم عمومی نسبت به سیاست‌ها و موجودیتش مواجه شده است [«ملا جنایت می‌کند، سپاه حمایت می‌کند»؛ سپاه به طور مستقیم مخاطب قرار می‌گیرد] و از سوی دیگر با شروع تحریم‌ها به تدریج شریان مالی سپاه تنگ‌ و تنگ‌تر می‌شود. [تاثیر تحریم‌ها بر سپاه؛ وضعیت اقتصادی سپاه] کار به جایی رسیده است که خامنه‌ای به صراحت اعلام می‌کند که به همه بگویید مشکلی نیست و نظام دوام می‌آورد. [خامنه‌ای: سرنگون نخواهیم شد – یادآوری رژه میلیشیا در مجلس] این شرایط برای سپاه به معنی فرو ریختن اقتدار آن در اذهان نیروهایش است.
همیشه در روند قیام‌ها و انقلاب‌ها بخشی از نیروی حاکم تحت تاثیر توفانی که در راه است مسیر جدایی از قدرت حاکم را در پیش می‌گیرد. سپاه اکنون از چنین مشکلی در صفوف نیروهایش رنج می‌برد. تنها راهی که به نظر فرماندهان سپاه می‌رسد قدرت‌نمایی‌هایی از نوع حمله تروریستی به پایگاه‌های احزاب کردی می‌باشد.
فرماندهان سپاه می‌خواهند به بدنه‌ی خود نشان دهند که نظام و البته سپاه آنقدر قدرت دارد که می‌تواند از داخل خاک ایران، کشور همسایه را هدف قرار دهد. اما واقعیت امر این است که حمله تروریستی به پایگاه‌های احزاب کردی در عراق تنها یک عملیات حقیرانه‌ی تروریستی با استفاده از پاسداران عراقی بوده است.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید


پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونیاتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر