۱۳۹۷ آذر ۱۸, یکشنبه

حكم ١٠سال محرومیت اجتماعی براي زنداني سياسي دكتر ناصر فهيمي



حكم ١٠سال محرومیت اجتماعی براي زنداني سياسي دكتر ناصر فهيمي



حکم ۱۰سال محرومیت اجتماعی بعد از اینکه دکتر ناصر فهیمی از زندان آزاد شد، برای وی صادر شده است.
مفاد ممنوعيت:
– فسخ پراونه مطب و ممنوع از كار در مطب شخصي وهر نوع كلينيك و دي كلينيك درماني يا ارگان مربوطه.
– ممنوع بودن از طبابت در هر ارگان دولتي و نيمه دولتي.
– ممنوعيت از هر نوع مديريت،سردبيري، مدير مسئولي هر نوي شركت مسئوليت محدود سهامي خاص سهامي عام.
– ممنوعيت دارا بودن هر گونه مجوز اتحاديه صنفي كشور و……
بيوگرافي و شرح حال دكتر ناصر فهيمي زنداني سياسي در زندان اوين
ناصر فهیمی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین علی رغم ابتلا به بیماری قلبی وتاکید پزشکان زندان اوین مبنی بر خطرناک بودن نوع بیماری قلبی این زندانی سیاسی از اعزام  به مرکز درمانی خارج از زندان اوین, از دسترسی به خدمات پزشکی محروم میباشد.
ناصر فهیمی زندانی سیاسی , ۴۲ ساله و اهل کردستان که در بند ۸ اندرزگاه ۱۰ زندان اوین محبوس گردیده است، از دسترسی به خدمات پزشکی محروم مانده است و جان او در خطر میباشد.
ناصر فهیمی, فعال سیاسی, در تیر ماه سال ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات در بزرگراه همت واقع در تهران بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین جهت بازجوئی انتقال پیدا کرد و پس از اتمام دوران بازجوئی و ارجاع پرونده وی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با رای قاضی صلواتی به
اتهام نشر اکاذیب,
اقدام علیه امنیت ملی,
تشویش اذهان عمومی, تهدید مقامات قضائی,
توهین به رهبری,
در مجموع به ده سال حبس تعزیری محکوم گردید و پرونده این زندانی سیاسی پس از ارجاع به دادگاه تجدید نظر عینا تائید و جهت اجرای حکم حبس به ایشان ابلاغع گردید.
همچنین  تعدادی هم احکام دیگر با پرونده سازی از سوی مسئولان قضائی و مسئولان زندان اوین برای این زندانی سیاسی صادر گردیده که از جمله میتوان به صدور دو حکم تعزیری شش ماه جدای از یکدیگر و همچنین یک حکم ۷۴ ضربه شلاق که به اتهام توهین به نماینده قوه قضائیه در دادگاه, توسط شعبه ۱۰۵۱ کیفری ۲ مجتمع قضائی تهران بوده که برای وی صادر گردیده است.
ناصر فهیمی, همچنین از سال ۹۳ به زندان تهران بزرگ انتقال یافته بود و پس از گذراندن دوسال در آن زندان مجددا در سال ۹۵ به زندان اوین و بند ۸ اندرزگاه ۱۰ انتقال پیدا کرد.
حق دسترسی به خدمات پزشکی و ملاقات زندانیان با خانواده خود از جمله حقوق انسانی آنها است.
که در ماده ۲ اعلامیه جهانی حقوق بشر بر آن با عنوان رفتاری بدور از تبعیض و در ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر از آن با عنوان ممنوعیت شکنجه افراد یاد میشود که اینگونه رفتارهای حکومت جمهوری اسلامی با شهروندان مصداق بارز نقض ماده۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی میباشد که اشاره بر این نکته دارد که، هيچ‌ كس‌ را نمي‌توان‌ مورد آزار و شكنجه‌ يا مجازاتها يا رفتاريهاي‌ ظالمانه‌ يا خلاف‌ انساني‌ يا ترذيلي‌ قرار داد.
مخصوصاً قرار دادن‌ يك‌ شخص‌ تحت‌ آزمايشهاي‌ پزشكي‌ يا علمي‌ بدون‌ رضايت‌ آزادانه‌ او ممنوع‌ است‌.
ناصر فهیمی پزشک متخصص و مجرد متولد کردستان میباشد که بر حسب دیدگاه سیاسی خود و نگاه امینتی حکومت جمهوری اسلامی به شهروندان کورد در ایران محکوم و محبوس و مورد رفتاری تبعیض آمیز قرار گرفته است.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر