۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

فری ری پابلیک: رژیم ایران با فشارهای بین المللی و تنش های داخلی مواجه است



فری ری پابلیک: رژیم ایران با فشارهای بین المللی و تنش های داخلی مواجه است



فری ری پابلیک: رژیم ایران با فشارهای بین المللی و تنش های داخلی مواجه استسایت فری ری پابلیک وابسته به جمهوریخواهان آمریکا در تاریخ  ۳ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با ۱۲ مهر ۹۷ مقاله‌ای  تحت عنوان «رژیم ایران با فشارهای بین المللی و تنش های داخلی مواجه است» در مورد اعتصاب  سراسری کامیونداران منتشر کرد.
بخشی از مقاله سایت فری ری پابلیک در پی می‌آید:
«رژیم ایران با فشارهای بین المللی و تنش های داخلی مواجه است
در ۷۳ امین نشست  مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ترامپ گفت که تحریم‌های نفتی بر ایران  ، به دنبال اقدامات تنبیهی  دیگری برای جلوگیری از آنچه که او به عنوان “دیکتاتوری فاسد” نامید،  می‌باشد ، رژیمی که ، هنوز هم با جاه طلبی‌های اتمی و آشوب در خاورمیانه و حمایت خود را از گروه های ستیزه جو ادامه می‌دهد.
او گفت: “ما از همه ملت ها می‌خواهیم تا زمانی که این رژیم به  تجاوز ادامه می‌دهد آنرا  منزوی کنند.” وی افزود: “ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم تا از مردم ایران حمایت کنند زیرا آنها برای سرنوشت مذهبی و عادلانه خود تلاش می‌کنند.”
رژیم ایران ادعا می‌کند که  مخالفت اجتماعی با  رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ در ایران زیاد است و در مقابل فشارهای تحریم می‌ایستد و مقاومت می‌کند اما در حین این لفاظی‌های رژیم،  رانندگان کامیون در ایران کامیون‌های خود را در بزرگراه‌ها و پارکینگ‌ها بحالت اعتراض و در همبستگی با اعتصاب سرتاسری پارک کرده و دست از کار کشیدند.
اعتصاب رانندگان  خشمگین در سراسر ایران در اعتراض به  افزایش هزینه‌ها وارد ۱۰ امین روز خود شده است  بسیاری از کامیونداران از پیشنهاد دولت ایران برای رسیدگی به شکایات خود ناراضی هستند.
تا  امروز، بیش از ۱۲۰ راننده کامیون که در اعتصاب بوده‌اند  دستگیر شده‌اند و مقامات قضایی رژیم و سپاه پاسداران (IRGC) به طور مداوم آنها را تهدید به دستگیری و اعدام می‌کنند.
اما رانندگان کامیون شجاعانه از تسلیم شدن خودداری می‌کنند  و به اعتصاب خود ادامه می‌دهند. از ۲۲ سپتامبر، اعتصاب و اعتراض به بیش از ۲۷۰ شهر در ۳۱ استان گسترش یافته است. رانندگان اعتصابی  به  هزینه بالای قطعات یدکی ، و وعده‌های توخالی  مقامات رژیم اعتراض دارند.
رژیم در هراس از این اعتصاب سرتاسری محمد علی منتظری ، دادستان کل را به صحنه فرستاد تا رانندگان اعتصابی را تهدید کند .
همچنین رژیم تلاش کرد که برای رانندگان مشکلاتی را ایجاد کند ، رژیم رانندگان را مورد اتهام قرار داد که این افراد مجرم هستند و دزد راه محسوب می‌شوند و طبق قانون باید مجازات شوند و در بعضی موارد باید اعدام شوند.
علی القاسمی مهر، رئیس قوه قضائیه در استان فارس در جنوب غربی ایران، رانندگان کامیون‌های معترض را “مفسد  در زمین” نام برد.
محمد شرفی، یکی از مقامات عالی رتبه دولتی، نیز رانندگان کامیون را بطور جد تهدید کرد.
در روز پنج شنبه، یک مقام راه ترابری و  حمل و نقل  استان فارس بطورمسخره‌ای  ادعا کرد که اعتصاب رانندگان کامیون شایعه ای بیش نیست او گفت :”طی چند روز گذشته شایعات در رسانه های مختلف منتشر شده است که ادعا می کنند رانندگان کامیون اعتصاب کرده‌اند.
این مقام گفت : کار این رانندگان چیزی جز سوءاستفاده از این امکان برای  مخالفت بمنظور ایجاد بحران در کشور نیست. ” سرهنگ دوم کاووس محمدی، فرمانده نیروهای پلیس سپاه نیز گفت  اعتصاب رانندگان مخالفت با قانون است و اینکار یعنی بستن جاده توسط اوباش مجازاتش زندانی است.
او در ادامه گفت “به دنبال اقدامات ناگوار برخی از این افراد در جاده های استان فارس، اراذل و اوباش مخل نظم عمومی دستگیر شدند.»
فری ری پابلیک می‌افزاید: «پلیس با حساسیت و هوشیاری با کمترین عوامل ناامنی در هماهنگی با قوه قضایی مقابله خواهد کرد و روند مواجهه با اختلال نظم و امنیت جاده در استان فارس روزانه ادامه خواهد یافت.
دراین اثنی اتحادیه بین المللی رانندگان آمریکا و کانادا ITF در بیانیه‌ای در حمایت از اعتصاب رانندگان گفت : بشدت نگران خبرهایی است که از ایران می‌رسد و گفته می‌شود که  حدود ۱۵۰ راننده کامیون در استان‌های مختلف بازداشت شده‌اند و سخنگوی قوه قضاییه آنها را به  “مجازات سنگین” تهدید کرده است ما همبستگی خود را با آنان اعلام می‌داریم.»


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر