۱۳۹۶ آذر ۲۴, جمعه

.مجلس نمایندگان آمریکا؛ تصویب لایحه شفافیت مالی علیه خامنه‌ای





.مجلس نمایندگان آمریکا؛ تصویب لایحه شفافیت مالی علیه خامنه‌ای

 
تصویب لایحه «شفافیت مالی سران ایران» در مجلس نمایندگان آمریکا یک قدم به سمت افشای مجموعه دارایی‌های خامنه‌ای و سایر حکومت‌گران است، موضوعی که زمینه را برای تحریم‌های گسترده‌تر علیه آنها فراهم می‌کند.


«شفافیت مالی سران ایران»

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه ۱۶۳۸تحت عنوان «شفافیت مالی سران ایران» گامی به سمت رونمایی از دارایی‌های حکومت‌گران بر ایران برداشت. براساس این طرح که با ۲۸۹ رای موافق به تصویب رسید، وزارت خزانه‌داری آمریکا باید فهرست سرمایه‌ها و دارایی‌های خامنه‌ای و سایر سران نظام را منتشر کند. این طرح برای تبدیل شدن به قانون ایالات متحده نیازمند تایید توسط سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا می‌باشد.
بروس پلیکین، نماینده جمهوریخواه به هنگام معرفی این طرح گفت: «در حدود ۷۰مقام ایران ثروتهای شخصی هنگفتی را کسب کرده‌اند، آنها همچنین از این ثروت‌ها برای کمک به گروه‌های تروریستی و گروههایی که به منافع ما ضربه می‌زنند استفاده می‌کنند.»

تصویب در کمیته خدمات مالی

تصویب این لایحه ابتدا در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و پس از لیست‌گذاری سپاه به‌عنوان جزئی از تروریست‌های ویژه جهانی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت گرفت که شناسایی دارایی‌ها و سرمایه‌های سران نظام در داخل آمریکا یا در هر نهاد مالی دیگر در خارج از آمریکا را هدف قرار داده بود.


وظایف دولت آمریکا

هنگامی که این لایحه به قانون تبدیل شود، دولت آمریکا موظف خواهد بود، ظرف ۹۰ روز مشخص کند که هرکدام از سران اصلی نظام چه میزان پول و سرمایه در خارج از ایران دارند و به چه نحوی این سرمایه‌ها را به خارج منتقل کرده‌اند.


در کنترل سپاه

در لایحه ۱۶۳۸ از جمله آمده است: « تعداد زیادی از مقامات ارشد و سران نظامی (نظام ایران) سرمایه‌های بسیار هنگفتی چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت نهادی گرد آورده‌اند و از طریق سوءاستفاده از مواضع خود توانسته‌اند به بخش اعظم اقتصاد ایران چنگ بیندازند... نهادینه‌شدن فساد و تبعیض به سود خویشاوندان در حیطه‌ی اقتصاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، از ویژگی‌های حکومت ایران است و به‌طور خاص به‌نحو وسیعی از سپاه پاسداران در اکثر بخش‌های عمده اقتصاد کشور استفاده شده و کنترل آنها در دست سپاه است».
شماری از سردمداران و نهادهای نظام ولایت فقیه که لایحه ۱۶۳۸به شناسایی اموال و سرمایه‌های آنها فراخوان می‌دهد، عبارتند از:
«ولی فقیه، رئیس جمهور، اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان، اعضای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، فرمانده و معاون سپاه و همچنین فرماندهان و معاونان نیروی زمینی، نیروی هوا فضا و نیروی دریایی سپاه، فرمانده بسیج، فرمانده سپاه قدس، فرمانده نیروی انتظامی، نماینده خامنه‌ای در سپاه، رئیس تعاونی سپاه و رئیس سازمان انرژی اتمی»


   در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر