۱۳۹۶ آذر ۲۴, جمعه

.پارک برای تجمعات!؛ اعتراضات صنفی خارج از کنترل حکومت





.پارک برای تجمعات!؛ اعتراضات صنفی خارج از کنترل حکومت





«فرماندار تهران» پیشنهاد می‌دهد که یک پارک برای تجمعات در تهران در نظر گرفته شود؛ به نظر می‌رسد ممانعت از تجمعات اعتراضی از کنترل نظام خارج شده است.
 
 


فردا می‌آیند...

روز سه شنبه ۲۱ آذر، ادیانی، «نماینده مجلس» با اشاره به موضوع یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: «پول یارانه‌یی وجود ندارد.» و افزود: «چرا مطالبه ایجاد می کنید»، «این تالی فاسد داره. این فردا کسی پاسخگو نخواهد بود.» «فردا کسانی که یارانه بگیرند می‌آید جلو مجلس که الان الحمدلله رویه شد می‌آیند اینجا جمع می شوند عرض شود حالا علیه هرکسی هم که بخواهند شعار می دهند.»
ادیانی به موضوعی مهم اشاره کرد؛ تجعماتی که اکنون در برابر «مجلس» و سایر نهادهای حکومتی تبدیل به یک رسم شده است. بحران اقتصادی نظام مقدس! که به ورشکستگی در قسمت‌های آن منجر شده است، هر روز کارگران، معلمان، بازنشستگان، مالباختگان و ... را به خیابان‌ها می‌کاشند؛ جمعیتی عظیم با مطالباتی صنفی که در محتوی کاملا سیاسی‌ست؛ هنگامیکه مالباختگان در شعار «ای رهبر آزاده دزدی چرا آزاده» خامنه‌ای را به چالش می‌کشند، نه تنها نشان می‌دهند که سارق اصلی خود اوست بلکه با هجو اصطلاح «رهبر آزاده» تاکید می‌کنند که او هیچ نشانی از آزادگی ندارد.
در ماه‌های اخیر همچنین موضوع دخالت سپاه در سوریه و عراق، و سایر کشورهای منطقه سر از تظاهرات‌های صنفی درآورد و بارها مالباختگان حضور سپاه در خارج از مرزها به خرج مردم ایران را به چالش کشیدند.

«عبور از بحران»!

اکنون به نظر می‌رسد که نظام دیگر توانایی سرکوب اجتماعات اعتراضی فزاینده را ندارد، یا در محاسباتی که در اتاق‌های فکر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه صورت گرفته است به این نتیجه رسیده‌اند که کوچکترین تعرض به ساحت تجمعات می‌تواند از جرقه حریق برانگیزاند و در حالی که نظام در درون کشور در محاصره افکار عمومی قرار دارد و در خارج از مرزها نیز هر روز بر دشمنان آن افزوده می‌شود، گردانندگان نظام با خود می‌اندیشند که شاید این‌بار «عبور از بحران»ی در کار نباشد.


پیشنهاد «فرماندار»

در این اوضاع و احوال «فرماندار تهران» پیشنهادی را مطرح می‌کند، با هدف مدیریت اعتراضات اجتماعی اما نفس آن نشان‌دهنده‌ی آن است که ممانعت از برگزاری تظاهرات اعتراضی برای نظام می‌تواند هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد، «پس فعلا به صلاح نیست».
عیسی فرهادی شامگاه سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶ در جلسه مشترک «مسئولان استانی با اعضای شورای شهر تهران» گفت:«پیشنهاد می‌دهم یک محل یا پارکی برای اعتراضات و تجمعات تهران در نظر گرفته شود، که هرکس قصد اعتراض دارد به آن پارک برود و مدیر مربوطه را نیز به آن محل دعوت کنیم، این اتفاق برای تخلیه اعتراضات مردمی ضرورت دارد و در بسیاری از کشورهای دنیا انجام شده است.» [مهر ۲۱ آذر ۹۶]
آنچه مسلم به نظر می‌رسد، آن است که در هفته‌ها و ماه‌های آینده عرصه بر حکومت‌گران بازهم تنگ‌تر خواهد شد.

   در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر