۱۳۹۶ دی ۷, پنجشنبه

.خامنه‌ای علیه احمدی‌نژاد






خامنه‌ای علیه احمدی‌نژاد

خامنه‌ای اقدام به موضع‌گیری علنی و صریح علیه احمدی‌نژاد کرد و او را کودکی دانست که با سنگ به شیشه می‌زند.


علیه خامنه‌ای

تهاجم محمود احمدی‌نژاد به «قوه قضاییه» و دعوت از رئیس آن به استعفا در حقیقت ورود به نبردی علیه کسی بود که آملی لاریجانی توسط او منصوب شده بود؛ علی خامنه‌ای.
احمدی‌نژاد با شعله‌ور کردن جنگ با «قوه قضاییه» و توصیف رئیس آن به‌عنوان غاصب در کنار سفرهای استانی برای نشان دادن پشتوانه‌‌اش در میان بدنه‌ی نظام؛ مقابله‌اش برای کسب هژمونی در درون جناح خامنه‌ای را به پیش می‌برد، اما کیست که نداند، در اختیار گرفتن هژمونی در درون جناح خامنه‌ای به معنی پیش‌بردن نزاع علیه شخص خامنه‌ای‌ست.

همچنان که قابل انتظار بود خامنه‌ای در ۶ دی به صحنه آمد و علیه احمدی‌نژاد موضع گرفت. او «دستگاه قضایی» را «متدین» توصیف کرد که هرچند «بدون ایراد نیست» «اما باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم دید و نباید همه را با یک چوب راند.»

احمدی‌نژاد آمریکایی

این از سهم «قوه قضاییه» اما تا آنجایی که به سهم احمدی‌نژاد بر می‌گشت، خامنه‌ای بدون هیچ پرده پوشی او را در خط آمریکا توصیف کرد. خامنه‌ای گفت: «تلاش بی‌وقفه آمریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن «امید و اعتماد به نفس ملت»» است. خامنه‌ای به کسانی اشاره کرد که «خواسته یا ناخواسته»، «با اهداف دشمن»، «همراهی» می‌کنند.
به گفته‌ی خامنه‌ای، «مهمترین طراحی جبهه مقابل در مقطع فعلی»، «ناامید کردن مردم به آینده و گرفتن اعتماد به نفس آنان از طریق بزرگنمایی مشکلات و ضعف‌ها و کاستی‌ها»ست.


احمدی‌نژاد بی‌تقوا

این در شرایطی است که خامنه‌ای تاکید می‌کند: «متأسفانه برخی افراد بی‌تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاه‌ها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می دهند.»
خامنه‌ای برای آنکه کسی دچار ابهام در منظور او در نشانه گرفتن احمدی‌نژاد نشود گفت: «کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند». هر چند در این میان روحانی را نیز بی‌نصیب نگذاشت و گوشه‌ای از آنچه در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش برای او اتفاق خواهد افتاد را یادآور شد؛ پاسخگو بودن!


انقلابی‌نمای بی‌دین

خامنه‌ای در ادامه ضمن حرام دانستن «تهمت و لجن‌پراکنی» افزود: «اینکه فردی مکرر، دستگاه‌ها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می‌تواند با یک سنگ، شیشه‌ای را بشکند».
خامنه‌ای سپس احمدی‌نژاد را «انقلابی نمایی» دانست که فاقد «پایبندی و تدین» است و افزود: «نمی‌شود که انسان در یک دهه همه‌کاره کشور باشد و در دهه بعد، تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود.»


درست نماندن

خامنه‌ای که طی سال‌های «ریاست جمهوری» احمدی‌نژاد بارها به دفاع و پشتیبانی از او برخاسته بود برای پاک کردن آن رابطه از کارنامه‌اش و زمینه‌سازی برای برخوردهای آتی  به جمله‌ای از خمینی پناه برد که گفته بود: «میزان حال فعلی افراد است» و سپس نتیجه گرفت که «همه باید مراقب باشیم زیرا هیچکس ضمانت درست‌ماندن تا لحظه مرگ را ندارد.» [سایت خامنه‌ای ۶ دی ۹۶]


بلوغ یک تضاد

به این ترتیب خامنه‌ای از پرده بیرون آمد و نشان داد که منظور احمدی‌نژاد از تهاجم به «قوه قضاییه» نشانه گرفتن اوست؛ اکنون تضاد و تعارض در درون جناح خامنه‌ای بین او و دارودسته‌ی احمدی‌نژاد به نقطه‌ی بلوغ خود نزدیک می‌شود؛ مرحله‌ای که می‌تواند به حذف کامل احمدی‌نژادی‌ها یا ... منتهی شود اما در هر صورت خامنه‌ای آسیب‌پذیرتر و شکننده‌تر خواهد بود.


         در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر