۱۳۹۶ دی ۷, پنجشنبه

پدیده افزایش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندهای ضد بشر بعد دیگری از فاجعه در رژیم ولایت فقیه





پدیده افزایش خودکشی  در ایران تحت حاکمیت آخوندهای ضد بشر  بعد دیگری از فاجعه  در رژیم ولایت فقیه

 
 

در ایران شاهد رشد فزاینده‌ی خودکشی آنهم با اتخاذ روش‌های اعتراضی و پرخشونت هستیم، علت را در چه چیزی باید جستجو کرد؟
چرا در ایران شاهد افزایش خودکشی هستیم؟ چرا انسان‌ها خود را می‌کشند؟ آنها می‌خواهند خود را از کدام فشار و رنج خلاص کنند؟
 
 

رشد فزاینده خودکشی

خبر‌آنلاین در روز ۲۸ آبان ۹۶ تصریح کرد که «خودکشی در ایران به شکل عجیبی در حال افزایش است». خبرآنلاین یادآور شد که «پرونده‌های اقدام به خودکشی طی ۵سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ افزایش ۶۶ درصدی در میان زنان و افزایش ۷۱درصدی در میان مردان داشته است.» هرچند خبرآنلاین تایید کرد که «آمارها در حوزه خودکشی سال‌هاست به درستی در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و نهاد‌ها در این زمینه، عمدتا این آمارها را رسانه‌یی نمی‌کنند.»
 


خودکشی‌های هولناک

در یک نمونه از خودکشی‌های هولناک در ایران، رسانه‌ها گزارش کردند که در ۴ دی در رضوان‌شهر گیلان، مادری ۴۰ ساله دختر ۱۰ ساله خود را از طبقه پنجم ساختمان به خیابان پرتاب کرد و سپس خود نیز به همراه نوزاد سه‌ماهه‌اش اقدام به خودکشی کرد. 
در ۲ دی، منابع رسمی حکومتی از وقوع ۱۶ خودکشی تنها در فاصله ۴۰ روز بعد از زلزله کرمانشاه، در این مناطق خبر دادند؛ این در‌ حالی‌ست که پیش از زلزله نیز میزان خودکشی در استان کرمانشاه ۲۳ در هر هزار نفر و نزدیک به ۵ برابر میانگین کشوری اعلام شده بود.
در ۱۵ آذر ۹۶ نیز چهار دختر نوجوان در بهزیستی مشهد به طور همزمان دست به خودکشی زدند. پیشتر دو دختر نوجوان ۱۵ ساله در شهرستان ملکشاهی به طور همزمان دست به خودکشی زده بودند.
در یک نمونه رنج‌آور دیگر، خودکشی دختر ۱۳ ساله‌ای به تاریخ ۲۳ آبان در فاصله‌ کوتاهی پس از خودکشی مادرش بود که خود را حلق‌آویز کرد.
در ۱۸ مهر نیز در کلارآباد بخش عباس آباد در استان مازندران، پدری خود، همسر و دو دخترش را به آتش کشید.
«سایت باشگاه خبرنگاران جوان» در ۲۷ دی ۹۴ نوشت: «به ازای هر خودکشی موفق ۶۰ خودکشی ناموفق رخ می‌دهد» در نتیجه می‌توان به ابعاد فاجعه بار این آسیب اجتماعی بیشتر پی برد.

 


خودسوزی زنان

روزنامه جهان صنعت در ۱۴ خرداد ۹۴ نوشت که آمار خودکشی در بین زنان در ایران دو برابر مردان است؛ بسیاری از زنان بدترین و اعتراضی‌ترین شیوه خودکشی یعنی خودسوزی را انتخاب می‌کنند به نحوی که ۴۰ درصد خودکشی‌ها خودسوزی‌ست. امری که باعث شده است ایران رتبه‌ی نخست در خودسوزی زنان در خاورمیانه را داشته باشد.


شرایط اجتماعی

در شرایطی که ایران به اذعان مقامات نظام مقدس! دارای ۲۵ میلیون فقیر مطلق و ۱۶ میلیون حاشیه نشین‌است؛ [دو دختر با یک چادر] در حالی که «وزیر اقتصاد» از وجود سونامی بیکاری در چشم‌انداز سخن می‌گوید؛ [مسعود کرباسیان، سونامی بیکاری و نظام بانکی معیوب] در حالی که سرمایه‌های طبیعی کشور از جمله محیط زیست در موارد متعددی مورد تخریب جدی قرار گرفته است؛ [ابرچالش آب؛ از دست رفتن یک‌چهارم ذخایر استاتیک] می‌توان خودکشی را یکی از عوارض تداوم حاکمیت نظام ولایت فقیه در ایران دانست.


         در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر