۱۳۹۷ دی ۱۴, جمعه

یک مأموریت شکست خورده؛ روایت غلامحسین محمدنیا درباره اخراجش از آلبانی



یک مأموریت شکست خورده؛ روایت غلامحسین محمدنیا درباره اخراجش از آلبانی



یک مأموریت شکست خورده دیگر برای یک دیپلمات نظام مقدس! رقم خورد؛ غلامحسین محمدنیا در مصاحبه با ایرنا به داستان اخراج خود از آلبانی می‌پردازد.
یک اخراج
سفیر اخراج شده خلافت اسلامی! از آلبانی، دلیل اخراجش از آلبانی را فعالیت‌های مجاهدین می‌داند. او در مصاحبه‌ای با ایرنا سیاست مجاهدین را مبنای این اخراج صورت گرفته، می‌داند و تاثیرگذاری سایر کشورها را متعاقب همین نقش مبنایی می‌داند.
روز ۲۸ آذر اعلام شد که سفیر خلافت اسلامی! به همراه یک دیپلمات دیگر نظام به خاطر تهدید امنیت ملی آلبانی از این کشور اخراج شده‌اند. بلافاصله پس از اعلام این خبر جان بولتن؛ مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پمپئو؛ وزیر خارجه این کشور با انتشار توئیت‌هایی از این حرکت استقبال و پشتیبانی خود را از دولت آلبانی اعلام کردند. پس از آن نامه‌ای از رئیس جمهور آمریکا خطاب به نخست وزیر آلبانی انتشار یافت که حمایت او از اخراج سفیر نظام ایران را برجسته می‌کرد. جالب آنکه تاریخ این نامه ۲۳ آذر بود. [اخراج سفیرنظام ایران از آلبانی؛ شکستی دیگر برای سیاست ترور]
«دلیل اصلی» یک مأموریت شکست خورده
هنگامی که خبرنگار ایرنا از غلامحسین محمدنیا می‌پرسد: «علت نگرانی افرادی مثل ترامپ، بولتون و مقامات رژیم صهیونیستی از توسعه مناسبات ایران با کشورهای اروپایی ازجمله آلبانی چیست؟» غلامحسین محمدنیا به صراحت پاسخ می‌دهد که «دلیل اصلی» سازمان مجاهدین است. او ادامه می‌دهد که «نظریه» مجاهدین «زیست و زندگی درشکاف میان دولت ها و ملت هاست و به طور طبیعی از گسترش روابط میان دولت و ملت ایران و آلبانی نگران بودند».
به این ترتیب عضو پیشین هیأت مذاکره کننده اتمی، می‌پذیرد که در برابر موقعیت مجاهدین در آلبانی، نظام در موضع ضعف قرار داشته است.طرفه آنکه با هر تعبیری که محمدنیا به کار می‌برد؛ به بیان او، به‌هرحال مجاهدین توانسته‌اند او را از آلبانی بیرون کنند.
اگر اظهارات محمدنیا را بپذیریم؛ خواه‌ناخواه به قدرت سازمان مجاهدین خلق ایران پی می‌بریم. در نگاه محمدنیا و نظام مقدس! مجاهدین می‌توانند با بسیج ابرقدرت و سایر قدرت‌ها، سفیر نظام را از یک کشور اروپایی اخراج کنند.
این عضو ارشد وزارت اطلاعات که بر حسب مأموریت برای مدتی در نقش یک دیپلمات ظاهر شده بود؛ متعاقب انتقال مجاهدین از عراق به آلبانی به‌عنوان سفیر نظام به آن کشور اعزام شد.
مأموریت محمدنیا در آلبانی
به‌گفته محمدنیا او استوارنامه‌اش را در مهرماه ۱۳۹۵ تقدیم رئیس جمهور آلبانی کرد. این زمان، تنها کمی پس از انتقال آخرین دسته از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران به خاک آلبانی بود. از آن پس و البته پیش از آن نیز، تمامی تمرکز خلافت اسلامی! معطوف به آلبانی شد زیرا آلبانی میزبان سازمان آلترناتیو نظام شده بود.
محمدنیا که اکنون سرافکنده، و از یک مأموریت شکست خورده به بارگاه خلیفه بازگشته است به گوشه‌ای از فعالیت‌های نظام علیه مجاهدین به بهانه گسترش روابط با آلبانی اشاره می‌کند. بنا به آنچه محمدنیا مرور می‌کند؛ حوزه این ارتباطات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، خبری، ورزشی و «مذهبی» گستره داشته است. اما آنچه او به صراحت اعلام نمی‌کند آن است که ماموریت او در آلبانی و طرح آلبانی به‌عنوان یک کشور هدف، برای نظام ولایت فقیه، تنها به خاطر حضور یافتن مجاهدین در این کشور بوده است.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر