۱۳۹۷ دی ۱۴, جمعه

حرمله زمان کیست؟ نیروی انتظامی؛ آنچه کشاورزان ورزنه مورد تایید قرار دادند



حرمله زمان کیست؟ نیروی انتظامی؛ آنچه کشاورزان ورزنه مورد تایید قرار دادند




کشاورزان ورزنه؛ نیروی انتظامی را مصداق حرمله در این زمانه می‌دانند؛ مفهوم دیگر این توصیف آن است که مردم ایران و از جمله همین کشاورزان ورزنه در سپاه حسین و در برابر یزید ایستاده‌اند.
کشاورزان ورزنه اصفهان در طلب حق‌آبه‌ای که از آن محروم شده‌اند؛ در اصفهان دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند. اعتراض آنها البته چیز جدیدی نبود زیرا از نزدیک به یک‌سال پیش تظاهرات آنها گاه پیوسته و گاه ناپیوسته ادامه داشته است؛ اما یک چیز اعتراض آنها را در ۱۲ دی با دفعات قبل متمایز کرد.
کشاورزان ورزنه وقتی با سرکوب‌گری نیروی انتظامی مواجه شدند؛ شعار دادند: «نیروی انتظامی، حرمله زمان است».
هرگاه جنبشی آغاز می‌شود؛ به کشف نمادها و اطلاق مصداق‌هایی دست می‌زند، و در صف دوست و دشمن آنها را برجسته می‌کند؛ این‌بار نیز به مانند همیشه حماسه کربلا، دستمایه توصیف آن‌چیزی می‌شود که همین امروز بر روی زمین در جریان است.
کشاورزان ورزنه به سراغ حرمله در اعماق تاریخ می‌روند تا مشابه او را در همین امروز در اصفهان و البته سایر شهرهای میهن نشان دهند؛ مصداق حرمله در این روزگار، به گفته کشاورزان ورزنه، نیروی انتظامی‌ست.
اگر حق‌آبه کشاورزان ورزنه قطع شده است حتما نیرویی در این میان است که از دسترسی آنها به آب جلوگیری می‌کند، و آن نیرو؛ نیروی انتظامی‌ست.
آنچنان که در روایات هست؛ وقتی در روز عاشورا، حسین بن علی؛ امام سوم شیعیان برای فرزند ۶ ماهه‌اش از سپاهیانی که او و یارانش را محاصره کرده بودند، طلب آب می‌کند؛ به‌جای آب، تیری گلوی آن طفل را هدف قرار می‌دهد؛ طفل به جای آنکه آبی بیابد خونش نیز جاری می‌شود؛ این تیر را حرمله از سپاه ابن‌زیاد پرتاب می‌کند.
اکنون در نگاه کشاورزان ورزنه، نیروی انتظامی همان کار را دارد انجام می‌دهد.
وقتی نیروی انتظامی مصداق حرمله باشد باید سایر سازندگان جنایت در روز عاشورا را نیز در درون خلافت اسلامی! جستجو کرد؛ تا آنجایی که به چهره حماسه باز می‌گردد این مردم ایران هستند که آنرا تکرار می‌کنند از جمله همین کشاورزان ورزنه. اما از جنبه جنایت، به طور منطقی این خامنه‌ای است که در نقش یزید یعنی سرکرده این جنایت، به ایفای نقش می‌پردازد.
اما این‌بار در تاریخ، تغییر و تبدلی، شاید در راه باشد؛ شاید حرمله، شمر، ابن‌زیاد، عمربن‌سعد و یزید نتوانند در روز عاشورای مردم ایران، به خلق تراژدی ادامه دهند؛ شاید ورق کاملا بچرخد و حماسه عاشورای مردم ایران در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم به کار تراژدی‌سازان پایان بدهد.

در همین زمینه:


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر