۱۳۹۷ دی ۲۳, یکشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۲۳دی ۹۷




مروری بر رسانه‌های حکومتی – یکشنبه ۲۳دی ۹۷


روزنامه‌های حکومتی در روز یکشنبه بیست و سوم دیماه، عنوانها و مطالب مهم خود را به واکنش به اعلام برگزاری اجلاس ضد رژیم در لهستان، برجام، بستهٔ اروپا و بودجه اختصاص داده‌اند. هشدار انفجار خشم مردم در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی هم در روزنامه‌های باند روحانی دیده می‌شود.
در واکنشهای هراس‌آلود روزنامه‌ها به برگزاری اجلاس ضد رژیم در لهستان نام مجاهدین در کانون این وحشتها به شیوهٔ معکوس یه زبان آمده:
آرمان به‌نقل از حسن هانی‌زاده نوشته است:«پیش‌بینی می‌شود که این کنفرانس در سطح بسیار پایینی برگزار شود و نتیجه مورد انتظار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از این کنفرانس حاصل نخواهد شد. تحرکات (سازمان مجاهدین) هیچ‌گونه ارزش سیاسی و امنیتی ندارد و حتی اگر این (گروه) در کنفرانس آینده ورشو شرکت کند بیشتر در راستای بدنامی آمریکا و سایر شرکت‌ کنندگان در کنفرانس خواهد بود».
جمهوری اسلامی هم به‌نقل از واعظی رئیس دفتر روحانی تیتر زده: «اروپا در صورت صداقت، از حمایت (مجاهدین) دست بردارد».در ادامه این مطلب استیصال و بن‌بست نظام به‌نقل از واعظی دیده می‌شود که نوشته است: «رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: بنا بر این در عین این‌که تحریم‌های اخیر اروپا را محکوم می‌کنیم، از اروپا انتظار می‌رود که حمایت از برجام و مخالفت با تحریم‌های آمریکا را به اقدام عملی تبدیل و تعهدات خود در چارچوب برجام را عملیاتی کند».
رسالت هم به‌نقل از پاسدار پرویز سروری نوشته است: «SPV از ابتدا بازی بود. احساس می‌شود که برنامه همآهنگی میان آمریکا و اروپا در حال شکل‌گیری است».

برجام موضوع حملات کیهان خامنه‌ای به باند روحانی است.
کیهان دو مطلب به این موضوع اختصاص داده در یکی از آنها نوشته است: «دولت آقای روحانی به وزارت‌خارجه خلاصه شده و وزارت‌خارجه نیز به برجام خلاصه شده است.یکی از ‌اشکالات اساسی دولت روحانی، ضعف مدیریت اقتصادی در داخل و ضعف دیپلماسی در خارج است». کیهان در انتهای این مطلب تلویحا موضوع خروج از برجام را مطرح کرده و نوشته است: «دولت باید ‌اشتباهات و خسارات به وجود آمده از محاسبات غلط خود در سیاست خارجی و اقتصاد را پذیرفته و با تغییر ریل، قصور و تقصیرهای گذشته را جبران کند».
ایران ارگان دولت روحانی هم پاسخ سخنگوی وزارت‌خارجه به منتقدان برجام و ظریف را درج کرده است که از جمله گفته است: « به‌نظر می‌رسد عناصری در داخل کشور در جهت تضعیف و تخریب جایگاه وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به نقش حیاتی و اساسی آنها در وضعیت کنونی کشور تلاش می‌کنند» ایران افزوده است: «سخنگوی وزارت‌خارجه همچنین درباره شایعه تصمیم مقامهای ایران به خروج از برجام نیز با رد این موضوع گفت: «به نظر می‌رسد عده‌یی به‌صورت سیستماتیک درصدد ایجاد آشوب ذهنی و آشفتگی در بازار به‌منظور اثرگذاری بر وضعیت کنونی آن در راستای منافع سوداگران هستند».

هشدار به وخامت اوضاع اقتصادی موضوع یک مقاله در جهان صنعت است که از جمله نوشته است: «واقعیت این است که شرایط فعلی که در نتیجه تدابیر دولت به وجود آمده نه برای مردم رضایت‌بخش است نه برای اقتصاد. به این وضعیت اگر هشدارهای برخی از مسئولان مبنی بر اشرافی‌گریهای داخلی و ناتوانی دولت در مدیریت بازار را هم اضافه کنیم می‌بینیم که نمی‌توان امیدی به بهبود اوضاع داخلی داشت».
ابتکار هم نسبت به انفجار اجتماعی هشدار داده و نوشته است: «زمانی که در جامعه با اعتراضات مدنی برخورد مناسبی صورت نمی‌گیرد این اعتراضات در پوشش قرار می‌گیرند و برخی مواقع به‌صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند و به یک بغض تبدیل می‌شوند. در نهایت زمانی که یک اتفاق کوچک در جامعه رخ می‌دهد در واقع بهانه‌یی می‌شود برای ترکیدن این بغض‌ به‌گونه‌یی که ما در دی سال گذشته بخشی از این بغض را مشاهده کردیم. اینها اگر تکرار شود و در کنار هم جمع شوند چه بسا در مقاطع دیگری حاکمیت نتواند آنها را کنترل کند».


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر