۱۳۹۷ دی ۲۴, دوشنبه

پرتاب موشک ماهواره‌بر خالیبندی برای جلوگیری از ریزش نیروهای داخل و خارج



پرتاب موشک ماهواره‌بر خالیبندی برای جلوگیری از ریزش نیروهای داخل و خارج




خوند روحانی در مراسم سالمرگ رفسنجانی، با شاخ و شانه کشیدنهای موشکی موجی از پرتاب پرتاب موشک ماهواره‌بر گفت و اعتراض فضای سیاسی بین‌المللی را بر علیه حکومت برانگیحت.
رژیم ادعا می‌کند درصدد پرتاب یک موشک ماهواره‌بر و علمی و تحقیقاتی است که کاربرد نظامی ندارد، در حالی که آمریکا و فرانسه می‌گویند که این نقض قطعنامهٔ ۲۲۳۱ است.
ظریف مستمر میگوید که این موشکها صلح‌امیز است اگر صلح آمیز است چرا جعفری و سلامی و حاجی‌زاده، داشتن آنها را به رخ میکشند؛ بنابراین روشن است که در تناقض میان ادعای ظریف که این موشکها غیرنظامی و علمی و تحقیقاتی میداند با آن تهدیدها و قدرت‌نمایی‌ها، طرف مقابل کدام یک را باید جدی بگیرد؟
روحانی میگوید: «موشک امروز وسیله دفاعی ماست».
این حرفها به‌خصوص پس از هشدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که روز ۱۳دیماه ۹۷ در بیانیه‌ای به رژیم ایران هشدار داد تا برنامه‌های پرتاب موشکهای بالستیک و فضایی خود را کنار گذاشته و از پرتاب آنها خودداری کند. معنی خودش را دارد.
پمپئو هشدار داد: ‌«آمریکا قصد ندارد کنار ایستاده و نظاره‌گر این باشد که سیاست‌های مخرب رژیم ایران ثبات و امنیت بین‌المللی را در معرض خطر قرار دهد».
اما واقعیت این است که این موشکها قابلیت حمل کلاهکهای هسته‌ای دارند.
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز جمعه ۲۱دیماه ۹۷ در سخنانی از رژیم ایران خواست فوراً همه فعالیت‌های مرتبط با برنامه توسعه موشکهای بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و همخوان با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست و می‌توانند تسلیحات اتمی حمل کنند را متوقف کند.
آمریکا از این موضع فرانسه تقدیر کرده و معاون سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا روی این نکته تأکید کرده که «دنیا ابعاد کامل تهدید رژیم ایران را می‌شناسد».
و این اشاره‌ای است به این‌که به تدریج یک اجماع بین‌المللی دارد علیه رژیم شکل می‌گیرد که شاخص آن هم اجلاس ماه آینده در ورشو است که آمریکا قصد دارد با شرکت کشورهای منطقه برای مقابله با به گفتهٔ پمپئو «نفوذ بی‌ثبات کنندهٔ رژیم ایران» شکل دهد.
انتخاب لهستان برای برگزاری این اجلاس هم مفهوم مشخصی دارد و آمریکا به این ترتیب پیام می‌دهد که علاوه بر کشورهای منطقه در این ائتلاف، اروپا یا لااقل بخشی از اروپا هم در این «هم‌نظری» مشارکت دارد.
اجلاس ورشو به‌طور کاملا چشمگیری رژیم را هراسان کرده و تا به‌حال چند تن از سردمداران و مهره‌های رژیم در قبال آن موضعگیری کرده‌اند.
از ظریف و عراقچی تا شمخانی و فلاحت‌پیشه و… و برخی مهره‌های رژیم هم با وحشت‌زدگی بسیار نسبت به آن هشدار داده‌اند.
به‌عنوان نمونه زیدآبادی، از مهره‌های باند اصلاح‌طلب با ناامیدی گفته است: «من قبلاً در این باره هشدار لازم را داده بودم، اما گوش شنوایی حتی ظاهراً در وزارت‌خارجه نیز یافت نمی‌شود.
در کشور ما رسم بر آن شده است تا به جای جدی گرفتن هشدارها، هشداردهنده را محدود و محکوم کنند»!
تنها و تنها خاصیت این ژست و نمایشها جلوگیری از ریزش بسیج و سپاه است که حاضر هستند برای حفظ آنها هر قیمتی را بپردازند.
برای رژیم، اصل حفظ ته مانده نیروهای داخلی و خارجی‌اش مانند حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن است.
 خامنه‌ای بارها در مورد اولویت حفظ این نیروها تأکید کرده و گفته است اینها هستند که در روز مبادا به داد رژیم می‌رسند.
بنابراین هر قدر که رژیم متزلزل‌تر و منزوی‌تر می‌شود بیشتر ناچار است به این بازوهای تروریستی‌اش اتکا کند و این هم بهایی است که برای آن می‌پردازد.
به همین علت بعید است رژیم عملاً جرأت پرتاب موشک ماهواره‌بر را که روحانی گفت، داشته باشد.
آخوندها صرفاً خواستند ژست آن را بگیرند و سروصدایش را خرج روحیه نیروهایشان کنند.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر