۱۳۹۷ دی ۱۳, پنجشنبه

مسئله خیلی جدی است آملی لاریجانی هم مثل ولی فقیه ترسیده



مسئله خیلی جدی است آملی لاریجانی هم مثل ولی فقیه ترسیده



وحشت از آینده و مشخصاً وحشت از تحولاتی که قرار است در سال ۹۸ اتفاق بیفتد آتش به جان نظام انداخته است آملی لاریجانی که به تازگی جانشین شاهرودی شده روز دوشنبه ۱۰دی ۹۷  گفت:
«جریان فتنه ۸۸ قابل تکرار است زیرا امروز هم دشمن به میدان آمده، ابزار درونی کشور را به‌کار می‌گیرد، عده‌ای فریب می‌خورند یا تعمداً با دشمن همراهی می‌کنند».
این بحران و این وحشت که اکنون مسأله اصلی رژیم شده است، به اعتبار ورود شخص خامنه‌ای به این مساله عنوان شده نه اینکه مهره‌ هایی همچون روحانی یا …
خامنه‌ای به شکلی بسیار روشن نسبت به این‌که دشمن می‌خواهد مردم را به خیابان بکشاند، به نیروهای رژیم هشدار داد او گفت: «همه حواسشان را جمع کنند، ممکن است (دشمن) برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشد!
توصیه‌ٔ من به همه‌ٔ جوانها و مجموعه‌های گوناگون و جریانهای سیاسی این است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند و میدان را برای دشمن آماده نکنند»!

جنگ شهری؟

روز سه‌شنبه ۱۱دی نیز خبری بود که رژیم می‌خواهد در شهرها رزمایش مقابله با اغتشاشات راه بیاندازد. در اولین نمود از این ماجرا فرمانده بسیج شوشتر علت این رزمایش را:
«آشنایی با چگونگی برخورد با نا آرامی و جنگ شهری»!
می بینید؟‌  به هر زبانی می‌گوید که دشمن اصلی خود را مردم ایران می‌داند، تهدید اصلی‌ خودش را هم قیام این مردم می‌داند و اینک آماده مقابله با مردم در شهرها می‌شود!‌
آذر منصوری، از اعضای شورای قلابی تهران، خیلی صریح هشدار داد: «وضعیت آتش زیر خاکستر است و هر لحظه ممکن است اعتراضات دیماه سال گذشته تکرار شود».

چرا آملی لاریجانی تهدید می‌کند

آخوند آملی لاریجانی در صحبت‌های دوشنبه‌اش(۱۰دی) از کارگران و دانشجویان نام برد و در حالی که حرفهایش رنگ تهدید داشت به آنان هشدار داد که به‌اصطلاح نردبان دشمن نشوند!
آن‌چنان که گویا می‌خواهند سطح سرکوب را بالاتر ببرند!
طبعا در مورد سرکوب نباید شک کرد که اگر رژیم می‌توانست، بیشتر از آنچه که اکنون هست سرکوب می‌کرد.
چرا که اصلاً رژیم ولایت فقیه ماهیتاً یعنی سرکوب!
اما واقعیت این است که در شرایط فعلی و در همین لحظه رژیم در نقطه ماکزیمم سرکوبگری خودش قرار دارد. و به دوعلت نمیتواند بیشتر از این سرکوب کند
اول: مجموعه بحرانهایی که رژیم با آنها دست به‌گریبان است، به‌شدت رژیم را ضعیف و فرسوده کرده و این فرسایش هم با شدت ادامه دارد. و رژیم توان حل هیچ‌یک از بحرانهایش را ندارد.
علت دوم: رژیم و در رأس آن خامنه‌ای به‌خوبی می‌داند که اگر در سرکوب هم بخواهد شدت عمل را بیشتر به‌خرج دهد، همان می‌تواند جرقه قیامی‌ شود که برای گریز از آن دست به سرکوب زده!
به این دو علت، رژیم در سرکوب هم در بن‌بست قرار دارد.
این وضعیت همچنین یک تغییر کیفی در تعادل‌قوا نسبت به قیام ۸۸ را نشان می‌دهد که هر کدام از سردمداران و ایادی رژیم که حرف می‌زنند، به نوعی به آن اعتراف می‌کنند.
شاید کسی در مفهوم «تغییر تعادل‌قوا» ابهام داشته باشد.
تفاوت عمده بین قیام ۸۸ و قیامی که از دی ۹۶ شروع شد:
قیام ۸۸ حاصل شکاف در بالای رژیم و جنگ قدرت بود و… که در شکاف حاصل از آن، جامعه امکان بروز انفجار پیدا کرد.
در واقع مدار در آن قیام بین جناح‌های حکومت بسته شده بود و مردم از شکاف استفاده کردند.
اما در قیام دیماه، مدار بین مردم و تمامیت رژیم بسته شده است.
ضمن این‌که به‌لحاظ طبقاتی هم قیام دیماه از محروم‌ترین اقشار جامعه نیرو می‌گیرد و به همین سبب از پتانسیل فوق‌العاده بالایی برخوردار است و به همین علت است که قیام هم‌چنان و در اشکال مختلف ادامه دارد و هر روز از یک جا شعله می‌کشد.
تا روزی که روزش برسد!!!


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر