۱۳۹۷ آبان ۳, پنجشنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی روز پنجشنبه سوم آبان



مروری بر روزنامه های حکومتی  روز پنجشنبه سوم آبان
وزنامه‌های رژیم در روز پنجشنبه سوم آبان تیتر مشترکشان را به دجالگریهای خامنه‌ای در مورد اربعین و توجیه صدور ارتجاع به کشورهای همسایه اختصاص داده‌اند. خبرهای مربوط به نمایش حکومتی اربعین هم بخش زیادی از روزنامه‌های هر دو باند حاکم را اشغال کرده. خبرهای سفر وزیر کشور روحانی به مرز چذابه و همچین خبر توزیع ۵۰۰هزار پرس غذا در روزنامه افکار از جمله این خبرها هستند. روزنامه‌های هر دو باند حاکم تلاش کرده‌اند با برجسته سازی خبرهای منطقه‌یی از طرح بحرانهای رژیم طفره بروند اما بخشی از این بحرانها که به دعواهای باندی راه می‌برند را در روزنامه‌های هر دو باند حاکم می‌شود دید.

دعواهای باندها بر سر تصویب لوایح FATF موضوع مطرح در روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.
کیهان نوشته« بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در نامه‌یی به شورای نگهبان، ضمن اعلام مخالفت خود با تصویب FATF در مجلس، این لایحه را در تعارض با آموزه‌های اسلام، اصول قانون اساسی و منافع ملت بزرگ ایران دانست».

روزنامه‌های همسو با روحانی هم صلاحیت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت را مورد حمله قرار داده‌اند:
آرمان با چند مطلب و تیتر در صفحه اول بیشترین مطالب را داره. تیتر اولش هست« مجمع تشخیص مصلحت نظام حق وتو ندارد»
تیتر بعدی آرمان: «مجمع بر مصوبات مجلس نمی‌تواند نظارت کند».
ایران ارگان دولت روحانی هم تیتر زده: «بدعت در قانونگذاری ممنوع» و بعد خبر از تقابل رئیس مجلس ارتجاع و مشاوران روحانی با هیأت عالی نظارت مجمع داده و نوشته است«رئیس مجلس لوایح پالرمو و پولشویی را بدون رفع ایرادات هیأت عالی نظارت به صحن مجمع ارجاع داد واعظی، امیری و جنیدی اعضای دولت تأکید دارند نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی حق مجمع تشخیص است نه جمع محدودی از آن».
جمهوری اسلامی هم نوشته « عضو مجمع تشخیص نظام:لوایح FATF در هیات نظارت با عجله و بدون حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد».
قدس هم به‌نقل از ظریف تیتر زده«تصویب FATF شرط همکاری اروپاست».
بسته اتحادیه اروپا موضوع خبرهای ضدو نقیض در روزنامه‌های پنجشنبه است.
اقتصاد ملی نوشته است« سازو کار ویژه اروپا برای ادامه تجارت با ایران».
و وطن امروز نوشته است«۳دیپلمات غربی به رویترز گفته‌اند مکانیسم اتحادیه اروپایی برای تسهیل پرداخت وجوه صادرات به ایران تا ۴نوامبر (۱۳آبان‌ماه) راه‌اندازی خواهد شد اما تا اوایل سال آینده میلادی عملیاتی نخواهد شد». این روزنامه در ادامه نوشته است« این ساز و کار قرار است به‌عنوان مرکزی برای تهاتر عمل کند که در آن نفت ایران، بدون رد و بدل شدن پول با کالاهای اروپایی معاوضه می‌شود».

ابراز نگرانی از بی‌آیندگی نظام و نارضایتی اقشار مردم از نظام با چشم‌انداز محتوم قیام مردم موضوعی است که در روزنامه‌های باند روحانی دیده می‌شود.
آرمان به‌نقل از یک استاد دانشگاه نزدیک به باند روحانی نوشته است« اقدامات دولت و حکومت دائم گروه‌های نادیده و ناشنیده ایجاد می‌کند. زنان، جوانان، سلبریتی‌ها، فقرای شهری، گروه‌های شغلی مختلف و همین طور الی آخر، بر شمار نادیده‌گرفته‌شدگان افزوده می‌شود. سیاست‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های دولتها هم همین نقش را ایفا می‌کنند».

و ایران هم به‌نقل از جلالی‌پور با عنوان: «به روحانی گفتم همه جوامع مستعد زلزله و انقلابند» نوشته است««جامعه ایران جامعه‌یی «مطالباتی و جنبشی» است». و در ادامه افزوده:« نگرانی من به این خاطر است که از سال ۹۶«حرکت جمعی، مدنی و اعتراضی مردم» ایران دارد تغییراتی را تجربه می‌کند. مثلاًًً در اعتراضات دیماه سال ۹۶اعتراضات مردم با خشونت همراه شد، همین طور اعتراضات شهرها در سال ۹۷در کازرون و خرمشهر با خشونت همراه شد... نظرسنجی‌ها همان موقع نشان داد که ۶۰درصد مردم ایران با مردم معترض همدلی داشتند».



مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#
سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر