۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

«پیمان مودت بین ایران و آمریکا»، و بازی شیادانه ولایت فقیه



«پیمان مودت بین ایران و آمریکا»، و بازی شیادانه ولایت فقیه



«پیمان مودت بین ایران و آمریکا» در حالی مورد استناد نظام ایران در دادگاه لاهه قرار گرفته است که در طول ۴۰ سال گذشته شعار ثابت همه‌ی تجمعات نظام؛ «مرگ بر آمریکا» بوده است. استناد نظام به «پیمان مودت بین ایران و آمریکا» خود نشانه‌ای‌ست از مخمصه‌ای که خلافت اسلامی! در آن گرفتار آمده است.
فریبرز شادان
وقتی که حکومتی فاسد در چنبره بحران‌ها دست و پا می‌زند، برای نجات خود از سقوط و فروپاشی، به هر وسیله ای متوسل می‌شود شاید از این ستون به آن ستون فرجی حاصل شود اما باید گفت که این سبو بشکست و آن پیمانه ریخت و آب رفته را دیگر نمی‌توان به جوی ولایت برگرداند هرچه هم در این باتلاق دست و پا زده شود زوال و نیستی سریع‌تر زمامدار نابکار را به کام خود می‌بلعد. هدف از پرداختن به این موضوع نشان دادن میزان وقاحت حکومت آخوندی می‌باشد.
پیمان مودت بین ایران و آمریکا
«پیمان مودت بین ایران و آمریکا قراردادی بین نمایندگان دولت ایران و ایالات متحده آمریکاست که در سال ۱۳۳۴ شمسی به امضا رسید. هدف این پیمان تحکیم مناسبات دوستانه بین دو کشور و گسترش همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی عنوان شده است.» [یورونیوز ۴ اکتبر ۲۰۱۸]
علت اینکه حکومت ستمکار و شیاد آخوندی به این پیمان پناه برده چیزی نیست جز اینکه شاید راه باریکه‌ای برای تنفس، قبل از غرق شدن در بحران های گریبانگیر پیدا کند. در نتیجه دست گدایی به سمت همان کشوری دراز کرده است که سالها با نعره‌های «مرگ بر آمریکا» و دادن لقب «شیطان بزرگ» آن را مخاطب قرار می‌داد.
میزان وفاداری نظام ولایت به پیمان مودت بین ایران و آمریکا
یکم: حمله به سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ [ویکی‌پدیا؛ گروگان‌گیری در سفارت ایالات متحده آمریکا]
دوم: انفجار برج‌های خبر درعربستان درتاریخ ۴ تیر ۱۳۷۵: «عربستان سعودی و آمریکا پس از این حادثه ایران را مقصر معرفی کردند و بر اساس شواهد، سپاه پاسداران و شخص علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ‌ایران را پشت پرده این انفجار می‌دانستد. یک قاضی فدرال آمریکا نیز ایران را به پرداخت ۲۵۴ میلیون دلار به خانواده هفده قربانی آمریکایی محکوم کرده بود اما ایران از ابتدا، این اتهام را رد کرده است». [یورونیوز ۲۶ اوت ۲۰۱۵]
سوم: حمله به مقر تفنگداران آمریکایی دربیروت درسال ۱۹۸۳ [بی بی سی فارسی ۲ آبان ۹۶]
چهارم: انفجار هواپیمای پان آمریکن برفراز لاکربی [العربیه فارسی ۱ اکتبر ۲۰۱۸]
پنجم: کشتن صدها سرباز آمریکایی درعراق و افغانستان از طریق گروه‌های تروریستی وابسته به خود [فردا ۲۰ شهریور ۹۶]
ششم: گروگان گیری اتباع آمریکایی به «اتهام» جاسوسی و… [ویکی‌پدیا؛ بازداشت سه آمریکایی توسط ایران]
هدف از بیان این نمونه‌ها، نشان دادن میزان وفاداری! آخوندها به پیمان مودت بین ایران و آمریکا می‌باشد که بعد از ۴۰ سال به یاد مغز پریشان خلیفه افتاده و با استناد به این پیمان، به دادگاه لاهه از تحریم‌های آمریکا شکایت کرده است.
حکم موقت دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند از آمریکا خواسته است که تحریم‌های نظام ایران را کاهش دهد. یورونیوز در این رابطه نوشت: «قضات دیوان بین المللی دادگستری در لاهه که دکتر جمشید ممتاز قاضی اختصاصی جمهوری اسلامی‌ در این دیوان نیز در میان آنهاست به اتفاق آراء از آمریکا خواسته‌اند که موانع صادرات اقلامی ‌چون دارو و تجهیزات پزشکی، اقلام غذایی و کشاورزی، قطعات و تجهیزات هواپیما و خدمات تأمین و نگهداری لازم برای ایمنی پروازها را برطرف کند.»
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ اعلام کرد که آمریکا به این پیمان پایان می‌دهد. یورونیوز در این رابطه از قول پمپئو نوشت: «به دلیل اینکه ایران از دادگاه بین المللی دادگستری برای حمله به آمریکا سوء استفاده کرده است، من اعلام می‌کنم که امروز ایالات متحده به پیمان مودت با ایران پایان می‌دهد.» «آقای پمپئو همچنین از سوی کشورش اطمینان قطعی داد که کمک‌های بشردوستانه بدون در نظر گرفتن تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری به ایران می‌رسد.» [یورونیوز ۲ اکتبر ۲۰۱۸]


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر