۱۳۹۷ شهریور ۱۸, یکشنبه

سی ان ان :ایالات متحده در واکنش به تهدیدات ارتش روسیه مانورهای نظامی در سوریه را شروع کرد




سی ان ان :ایالات متحده در واکنش به تهدیدات ارتش روسیه مانورهای نظامی در سوریه را شروع کرد



سایت سی ان ان(انگلیسی) ۱۷/۶/۹۷ : « نویسنده: باربارا استار خبرنگار سی ان ان در پنتاگون

سی ان ان- بنا به گفته مقامات پنتاگون بیش از 100 نیروی نظامی ایالات متحده روز جمعه یک مانور غیرمنتظره‌ئی را در جنوب سوریه شروع کردند این اقدام در واکنش مستقیم به مجموعه‌ئی از تهدیدات نظامی روسیه انجام شده است. مقام پنتاگون گفت بیانیه فرماندهی مرکزی ایالات متحده این مانور را اعلام کرد ولی قید نکرده است که فرماندهی مرکزی فرمان این مانور را بطور مشخص بعد از هشدار اول سپتامبر از جانب روسیه ابلاغ کرده است، در هشدار روسیه گفته شده است که آنها قصد ورود به منطقه دارای محدودیت در جنوب سوریه که نیروهای ایالات متحده در آنجا مستقر هستند را دارند. کاپیتان ویلیام اوربن William Urban سخنگوی اصلی فرماندهی مرکزی گفت ..این مانور که چندین روز طول خواهد کشید شامل انتقال نیروهای نظامی به پایگاه Tanf با استفاده از هلی‌کوپترهای تهاجمی و انجام مانور با مهمات جنگی می‌باشد..

مقامات پنتاگون گفتند این مانورها بطور مشخص برای اینکه یگانهای روسیه و رژیم سوریه این فعالیتها را رویت کرده و قابلیهای ایالات متحده را فهم کنند طراحی شده است.. نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز جمعه هشدار داد که اگر بشار اسد ، روسیه و ایران دست به تهاجمی در استان ادلب بزنند عواقب آن سهمگین خواهد بود».

ارتش روسیه حملات هوائی شدیدی را در ادلب از سرگرفت

سایت رادیو فرانسه(فارسی) ۱۷/۶/۹۷ : « یک روز پس از اینکه تهران و مسکو پیشنهاد ترکیه را برای برقراری آتش بس در ادلب سوریه نپذیرفتند، ناظران حقوق بشر سوری از آغاز حملات شدید روسیه در این منطقه از صبح شنبه هشتم سپتامبر / ۱۷ شهریور خبر داد. بنا به اعلام این سازمان غیردولتی که مقر آن در بریتانیاست از صبح شنبه بیش از ۶۰ حمله هوائی در مناطق مختلفی از جنوب و جنوب شرق ادلب توسط جنگنده های روسی صورت گرفته است. به گفته این سازمان، این حملات شدیدترین حملات ارتش روسیه طی یک ماه گذشته در ادلب بوده است. ادلب، آخرین مقر دفاعی گروه های مختلف ضد بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه محسوب می شود. از سوی دیگر در حالی که در اجلاس روز جمعه رهبران ترکیه، روسیه و ایران که در تهران صورت گرفت، رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه تلاش کرد با پیشنهاد برقراری آتش بس از حمله گسترده به ادلب جلوگیری کند، روسیه و ایران این امر را نپذیرفتند. هرچند در بیانیه ای که در پایان این نشست منتشر شد، سه کشور از پیگیری کاهش تنش در ادلب خبر دادند، اما در عین حال عزم خود برای ایستادگی در برابر مقاصد تجزیه طلبانه با هدف تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین امنیت ملی کشورهای همسایه را اعلام کردند. به نظر می رسد حملات روز شنبه روسیه به ادلب مقدمه یک حمله زمینی گسترده از سوی ارتش بشار اسد با حمایت تهران و مسکو باشد. اردوغان در تهران هشدار داده بود که حمله به ادلب با وجود حضور 3 میلیون غیرنظامی می تواند به یک حمام خون ختم شود. اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش به نبرد علیه تروریست ها در این منطقه ادامه خواهد داد. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز با رد پیشنهاد ترکیه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم در ادلب بخش جدایی ناپذیر ماموریتی است که هدفش بازگرداندن صلح و ثبات به سوریه است. روحانی همچنین بر حق دولت سوریه برای دردست گرفتن کنترل همه اراضی ملی این کشور تاکید کرد.از سوی دیگر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه ۱۲ شهریور در آغاز سفر به دمشق گفته بود که شبه نظامیان باید به طور کامل از ادلب پاکسازی شوند. تاکنون کشورهای غربی و سازمان های بین المللی درباره لزوم جلوگیری از انجام عملیات گسترده در ادلب هشدار داده اند. روز پنج شنبه ششم سپتامبر هشت کشور اروپایی در بیانیه ای اعلام کردند که هرگونه عملیات نظامی در ادلب پیامدهای بالقوه فاجعه آمیز انسانی خواهد داشت. همچنین آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه 29 اوت درباره بروز فاجعه انسانی در استان ادلب سوریه در صورت آغاز عملیات نظامی در سطح گسترده در آن منطقه هشدار داد. وی همچنین اعلام کرد که استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی در طی این عملیات غیرقابل پذیرش است. بر اساس گزارش های سازمان ملل ، حدود سه میلیون نفر از جمله یک میلیون کودک در ادلب و نواحی اطراف آن زندگی می کنند. بسیاری از آنها خانواده شورشیان و غیرنظامیانی هستند که مناطق سکونت آنها در یک سال اخیر به تصرف نیروهای ارتش سوریه درآمده و به همین دلیل به ادلب رفته اند».



حملات هوایی شدید بر روی کناره ادلب که دردست شورشیان است

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۷/۶/۹۷ : « بیروت ـ‌خبرگزاری آسوشیتدپرس ـ فعالین و گروه ناظرین جنگ می گویند هواپیماهای دولت سوریه و روسیه لبه جنوبی استان ادلب را با دسته ای از حملات هوایی شروع کرده و فشار نظامی را بر روی این پایگاه در دست شورشیان بسیار مزدحم افزایش داده اند. این حملات هوایی شدید یک روز بعد ازآنکه ایران و روسیه از حمله ای نظامی در منطقه در دست شورشیان حمایت کردند صورت می گیرد باوجود آنکه ترکیه درخواست آتش بس کرده بود.

دیدبان حقوق بشر سوری مستقر در انگلستان گزارش کرد بیش از ۳۰ حمله هوایی روز شنبه بر روی تعدادی از شهرک ها و روستاهای جنوب غربی ادلب و مجاور استان شمالی حما صورت گرفت. منطقه ای که طی چند روز گذشته هدف بوده و مشرف بر مناطق تحت کنترل دولت است. دیدبان گزارش کرد مدارس در خان شیخون منطقه مورد حمله قبل از حملات بسته شدند..».


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات# 
 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر