۱۳۹۷ شهریور ۲۱, چهارشنبه

مروری بر روزنامه های رژیم سه شنبه 21 شهریور مان 97



مروری بر روزنامه های رژیم سه شنبه 21 شهریور مان 97

روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه‌ عنوانهای مهم خود را به دود و دمهای پاسدار شمخانی، موضوع اف.ای.تی.اف، خبرها و بحرانهای اقتصادی اجتماعی و ابراز نگرانی از پیامدهای ناامیدی و بدبینی مردم نسبت به آینده و همچنین اذعان به تداوم فساد در نظام اختصاص داده‌اند:
عنوانهای مربوط به اوضاع اقتصادی حاکی از چنته خالی نظام در ارائه راه‌حل و چشم دوختن به جیب مردم است:
اقتصاد ملی: روزبه‌روز سفره کارگران خالی‌تر می‌شود
تجارت: عبور از مرز ۱۶۰۰هزار میلیارد تومان نشان می‌دهد: بی‌ارادگی در کنترل نقدینگی
جوان: مصباحی مقدم:۳۰میلیارد دلار دست مردم است!
جهان صنعت: فروش غیرمجاز دلاری برخی کالاهای اساسی به مشتریان خارجی، پشت پا به مردم
جهان صنعت در مطلب دیگری نوشته است: « دولت نیز به‌نظر می‌رسد تا زمانی که آستانه تحمل مردم اجازه می‌دهد بر این افزایش قیمتها دامن خواهد زد اما با به پایان رسیدن آستانه تحمل مردم، دولت روند را تغییر خواهد داد ».
اذعان به وضعیت بد معیشتی کارگران موضوع مطلب دیگری از جهان صنعت است:« در این پنج، شش ماه گذشته زندگی یومیه را به کام کارگران تبدیل به زهر تلخ کرده‌اند؛ خانواده‌های کارگری نمی‌توانند نفس بکشند، جان‌شان به لب‌شان رسیده، »، جهان صنعت در ادامه افزوده است«زمستان سال گذشته بود که در برخی از شهرهای کشور، اعتراضاتی در واکنش به وضعیت اقتصادی مردم صورت گرفت؛ اعتراضاتی که عمدتاً دنباله و ادامه واکنش مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری است که به تدریج و با حل نشدن مشکلات آنان، احساس همراهی بخش دیگری از مردم را که به نوعی از اوضاع اقتصادی‌شان ناراضی هستند، به‌دنبال آورد.آن روزها واکنش مسئولان به جای این‌که در اقدامی‌خردمندانه، اصل وجود برخی نارضایتی‌ها از سوی مردم را بپذیرند، نه‌تنها کاستی‌های اقتصادی را که مردم با آن در ارتباط‌اند، انکار کرد که این اعتراضات به تلویح، کار رقیب سیاسی است و به نوعی رقیب را تهدید کرد که دود این ناآرامی به چشم خود آنان خواهد رفت».

در کنار این عنوانها اذعان به تداوم فساد و رانت‌خواری دیده می‌شود:
ابرار اقتصادی: رد پای پتروشیمی‌ها و معدنیها در تخلفات ارزی
جهان صنعت: نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور در همایش عبور از چالشهای پولی بانکی و ارزی مطرح کرد: بدهی بانکها عامل اصلی رشد نقدینگی
جهان صنعت: رانت به «نیما» هم رسید – بازار ثانویه به نوسانات ارز دامن زد

حمله به دولت روحانی در عنوانهای روزنامه‌های هر دو باند هست:
کیهان در گزارش خبری خود با عنوان «همین که هست»! پاسخ مطالبات اقتصادی مردم نیست» از مجلس ارتجاع خواسته به استیضاح وزرای روحانی و سؤال از وی ادامه دهند:« در یک کلام بایستی تأکید کرد که از منظر مردم و افکار عمومی سؤال از روحانی نقطه پایان نیست بلکه بایستی نمایندگان از دولت رسیدگی به مشکلات و تغییر شایسته و بایسته در تیم اقتصادی را مطالبه کنند».
کارو کارگر: عارف: دولتی را روی کار آوردیم که مجبوریم صورتمان را با سیلی سرخ کنیم
موضوع اف.ای.تی.اف تیتر مشترک روزنامه‌های سه‌شنبه است:
آرمان: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: رهبری برای اف.ای.تی.اف اختیار داده‌اند
ابتکار: نگرانیها درباره تأیید یا رد اف.ای.تی.اف؛ ماندن یا خروج از لیست سیاه مسأله این است!
ابرار: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: رهبری اختیار تصمیم‌گیری درباره اف.ای.تی.اف را به مجلس و دولت دادند
ابرار: ۲۰روز تا پایان مهلت اف.ای.تی.اف باقی مانده، لوایح در مارپیچ «مصلحت»
اعتماد از باند روحانی در مطلبی طولانی بر ضرورت پیوستن رژیم به اف.ای.تی.اف از جنبه‌های مختلف تأکید کرده و در پایان افزوده است« هر چند که رعایت استانداردهای مدنظر گروه ویژه اقدام مالی برای همه کشورها و نهادهای منطقه‌یی لازم است و این مسأله ارتباطی با توافق هسته‌یی ایران با ۱+۵سابق (۱+۴امروز) ندارد اما بازگشت تحریم‌های غیرهسته‌یی آمریکا به شکل غیرمستقیم این دو مسأله را به هم ربط می‌دهد. در حال حاضر ایران باید با تکمیل پروسه تصویب ۴لایحه باقی مانده، مسیر بازگشت اقدام‌های مقابله‌ای خود از سوی گروه ویژه اقدام مالی را با خروج کامل از لیست سیاه سد کند. باقی ماندن ایران در لیست سیاه حتی در شرایطی که اجرای اقدام‌های مقابله‌ای معلق هم بماند به ضرر ایران خواهد بود».

انتشار خاطرات جان کری و اظهارات وندی شرمن در روزنامه‌های باند خامنه‌ای بهانه حمله به باند روحانی شده است:
آفتاب یزد: تقطیع کتاب کری برای زدن ظریف
وطن امروز: «ما از این‌که «وندی شرمن»، «جان کری»، «سوزان رایس» و رئیس‌شان «باراک اوباما» و دیگر مقامات آمریکایی دخیل در انعقاد برجام را «فریبکار» و مصداق اتم شیطان بنامیم ابایی نداریم و به این تشبیه افتخار می‌کنیم! با این حال از این‌که برخی سیاستمداران ما در برهه‌ای از زمان، فریب لبخند چنین شیاطینی را خورده و به توصیه منتقدان توجه نکردند، ناراحت هستیم!».

در حالی که حرف روزنامه‌های باند روحانی توصیه به رفتن روحانی به اجلاس سازمان ملل و شرکت در جلسه شورای امنیت به ریاست ترامپ است کیهان خامنه‌ای حرف دیگری نوشته است:
کیهان: حسین شریعتمداری: خودداری روحانی از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند پاسخ دندان‌شکنی به اهانت‌های بی‌وقفه ترامپ به ایران اسلامی باشد. ضمن آن که مگر حضور همه ساله روحانی در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل چه دستاوردی داشته است که با عدم حضور ایشان از دست برود؟!


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید


پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونیاتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر