۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

آفتابکاران،24،آوریل،2016 : خبرهایی از زندان وزندانیان سیاسی

خبرهایی از زندان وزندانیان سیاسی


وخامت وضعيت جسماني امير اميرقلي در پي اعتصاب غذا
بنا به گزارشات دريافتي پس از گذشت 14روز از اعتصاب غذاي امير اميرقلي زنداني سياسي محبوس در سالن 9 بند 8 زندان اوين كه پيشتر در اعتراض به شرايط نگهداري خود از صبح روز شنبه 21فروردين 1395 دست به اعتصاب غذاي خشك زده بود، وي در وضعيت جسماني بد از جمله كاهش وزن و افت شديد فشار قرار دارد.
یک منبع آگاه طی در اين باره گفت: «وضعیت جسمانی امیر بسیار خطرناک است و حدود ۱۰ کیلو کاهش وزن داشته است. همچنین به علت ادامه اعتصاب غذای خشک، فشارش ۹ روی ۶ است و در شرایط جسمانی بسیار وخیمی قرار دارد
لازم به ذكر است كه امير اميرقلي دانشجوي اخراجي مديريت صنعتي دانشگاه آزاد قزوين در دي ماه 1394 از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي صلواتي به اتهام «توهين به مقدسات»، «تبليغ عليه نظام و اخلال در نظم عمومي از طريق شركت در تجمعات اعتراضي»، «اجتماع و تباني» و «توهين به رهبري» به 21سال حبس تعزيري محكومش کرد.

************************************************
ممانعت پاسدار بند از رفتن مسعود عرب چوبدار و سعید پورحیدر به بهداری زندان
بنا به اخبار رسیده امروز شنبه پاسداران زیر هشت در زندان رجایی شهر مانع از رفتن زندانیان سیاسی سعید پورحیدر و مسعود عرب چوبدار به بهداری شدند. آنها دلیل این کار را دستور شجاعی رئیس بند عنوان کردند. دستور شجاعی این بود که از این تاریخ زندانیان سالنهای 10 و 12 زندان رجایی شهر حق رفتن به بهداری را ندارند، مگر در زمانی که در حال اغما و روی برانکارد باشند.
لازم به ذكر است که سعید پورحیدر در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده اش از تاریخ 28فروردین 1395 با دوختن لبها دست به اعتصاب غذا زده است.
وی روزنامه نگاریست که از بهمن 1393و پس از بازگشت از آمریکا توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. سعید پورحیدر پس از بازداشت مدتی را در بند 209 و بند هشت زندان اوین زندانی بود و هم اکنون در سالن 12 زندان رجایی شهر نگهداری میشود.
همچنین مسعود عرب چوبدار روز گذشته دچار افت فشار خون و اغما شد و در این حالت به بهداری زندان منتقل شد. اما بعد از چند ساعت بدون درمان مناسب و تزریق سرم نیمه کاره به سالن برگردانده شد.مسعود عرب چوبدار، زندانی سیاسی زندان گوهردشت ,امروز جمعه ٣ اردیبهشت ١٣٩٥براثر افت شدید فشار به اغما رفت وبا برانکارد به بهداری زندان منتقل شد. از زمان انتقال وی تاکنون هیچ خبری از وی بدست نیامده است .پیشتر وی با اعتصاب غذای خویش نسبت به عدم تفکیک زندانیان و انتقال وی به بند زندانیان خطرناک و نیز حمایت از دیگر زندانیان سياسي در اعتصاب غذا , اعلام اعتراض کرده بود. مسعود عرب چوبدار از سال ٩٢ به اتهام آنچه رژیم افشای اسناد محرمانه مینامد به ٣ سال زندان محکوم گردیده است.

***********************************************
ششمین روز اعتصاب غذا و وخامت وضعیت جسمانی رمضان احمد کمال
زنداني سياسي كرد رمضان احمد كمال كه هم اكنون در بند 4 سالن 12 زندان رجايي شهر كرج محبوس است، پيشتر در اعتراض به عدم رسيدگي پزشكي از سوي مسئولين زندان، از روز دوشنبه 30فروردين 1395 دست به اعتصاب غذاي خشك زده بود، در وضعيت جسماني بدي قرار دارد.
مامورين در پنجمين روز از اعتصاب غذاي وي با استفاده از دستبند به اجبار به او سرم ترزيق كردند.
لازم به ذكر است پلاتین بازوی راست رمضان احمد کمال چند ماه قبل در پی عمل، خارج و به علت سهل انگاری پزشک منجر به پارگی عصب دست و درنهایت از کار افتادگی دست او شده است. این زندانی سیاسی در نهایت در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی از سوی مسئولین، از روز دوشنبه ۳۰فروردین ماه ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
رمضان احمد کمال پیش تر نیز در اسفند ماه سال گذشته به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و عدم اعزام به بیمارستان دست به اعتصاب غذا زده بود.
این زندانی سیاسی چند ماه گذشته تحت عمل جراحی دست راست قرار گرفت که پس از عمل با از کار افتادگی انگشتان دست راست به علت پارگی عصب و سهل انگاری پزشک به هنگام عمل مواجه شده است. در حالیکه پیش از عمل که بدلیل عفونت پلاتین در بازو صورت گرفت، انگشتان دست وی سالم بوده است.
وضعیت سلامتی او در این مدت به حدی رو به وخامت گذشته، که دست راست او به دلیل اصابت چندین گلوله، به حالت نیمه فلج درآمد و حتی پیش‌تر نیز در زمان بازداشت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه، زخم‌های او دچار کرم‌زدگی می‌شود.
**********************************************
پایان اعتصاب غذای افشین سهراب‌زاده

روز 2 اردیبهشت 95 زندانی سیاسی تبعیدی در زندان میناب افشین سهراب زاده، که دچار سرطان روده، مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی است و در اعتراض به عدم رسیدگی به تقاضای مرخصی استعلاجی اش در دهمین روز اعتصاب غذا بود به اعتصاب غذای خود پایان داد.
گفته میشود بهادران پزشک زندان با معاینه وی در نامه ای به رییس زندان اعلام کرد که بیماری وی پیشرفت کرده و بایستی در بیمارستانی خارج از استان هرمزگان تحت شیمی درمانی باشد.
مسئولین زندان نیز با حضور و درخواست از افشین که حدودا ۱۰ کیلو کاهش وزن داشته برای پایان اعتصاب غذا به وی اعلام کردند که در این ماه دادستان به زندان خواهد آمد.
**********************************************
محکومیت دو زندانی هموطن کرد در نقده به ۱۷سال زندان
بیدادگاه رژیم در نقده، دو زندانی هموطن کرد را که پاییز سال گذشته بازداشت شده بودند، به 17سال زندان محکوم کرد.

این دو زندانی که لقمان بالکی 32ساله و اسلام مصطفی پور 26ساله هستند، به مدت ٣ ماه در بازداشت اداره کل اطلاعات رژیم در ارومیه بودند و خانواده آنها، اطلاعی از آنها نداشتند.
طی 10روز گذشته مأموران امنیتی رژیم در شهرهای مریوان، میاندوآب و بوکان 8 هموطن کرد را دستگیر کردند.
**********************************************
ادامه اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی امیر امیرقلی و سعید پورحیدر
زندانی سیاسی امیر امیر قلی که در روز شنبه 4 اردیبهشت95 پانزدهمین روز از اعتصاب‌غذای خود را ادامه می‌داد دچار ضعف جسمی گردیده و از افت شدید فشار خون و ضعف جسمانی رنج می‌برد. وی از روز جمعه سوم اردیبهشت دچار سردرد و ضعف مفرط شده بود.

زندان گوهردشت کرج - زندانی سیاسی سعید پورحیدر هفتمین روز از اعتصاب‌غذای خود را در روز شنبه 4 اردیبهشت پشت سر گذاشت. در حالی که وضعیت جسمی این زندانی رو به وخامت می‌رود، اما دژخیمان زندان هیچ وقعی به شرایط وی نمی‌گذارند.
سعید پورحیدر در یک اقدام اعتراضی لبهای خود را دوخته و اقدام به اعتصاب‌غذا نموده است.

در مورد امیر امیرقلی و سعید پور حیدر بیشتر بخوانید:
زندانی سیاسی امیر امیر قلی:
پدر این زندانی سیاسی گفت: امیر در بند هشت زندان اوین است که اکثر زندانیان آن خارجی هستند. وی به علت نامناسب بودن شرایط بهداشتی و در خطر بودن سلامت خود از جمله همزیستی اجباری با زندانیان دارای بیماریهای مسری هم چون ایدز و هپاتیت بارها درخواست انتقال از این بند بر اساس اصل تفکیک جرایم را نموده است .
خاطرنشان می‌شود امیر امیر قلی در دی‌ماه ۱۳۹۴ به اتهام آخوند‌ساخته «توهین به مقدسات» ، «توهین به رهبری» ، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» ، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ۱۵ بیدادگاههای رژیم به ریاست دژخیم صلواتی به ۲۱ سال حبس محکوم شد.

امیر امیر قلی هفدهمین ماه حبس خود را در بند هشت زندان اوین پشت سر می‌گذارد.
پیش‌تر پدر این زندانی سیاسی درباره وضعیت او در زندان اوین هشدار داده و گفته بود: «بند هشت زندان اوین کمترین امکانات رفاهی را دارد. در ضمن این‌که به‌دلیل مشکلی که امیر در ناحیه لوزالمعده دارد، باید مرتب تحت نظر باشد و قند خونش آزمایش شود اما متأسفانه در این یک‌سال و نیم حبس، آزمایشی نشده و ما برایش نگرانیم.»
زندانی سیاسی امیر امیرقلی، مدافع حقوق کودک، به‌دلیل حمایت از مردم «کوبانی» در تاریخ ۱۰ آذرماه سال ۱۳۹۳ توسط عوامل وزارت بدنام اطلاعات بازداشت و در شعبه ۱۵ بیدادگاه موسوم به انقلاب تهران به ریاست قاضی دژخیم صلواتی محاکمه شد.
این زندانی سیاسی پیش‌تر در سال ۸۷ به‌دلیل فعالیتهای دانشجویی بازداشت و از دانشگاه اخراج شده بود.
زندانی سیاسی سعید پور حیدر، محبوس در زندان گوهردشت ؛

زندانی سیاسی سعید پورحیدر روزنامه‌نگاری است که از بهمن 93 و پس از بازگشت از آمریکا به ایران توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. وی با دوختن لبهایش دست به اعتصاب‌غذا زده است. این روزنامه‌نگار که پس از بازداشت مدتی را در بند 209 و بند هشت زندان اوین گذرانده اکنون در سالن 12زندان گوهردشت کرج، نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر