۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۹, چهارشنبه

حمله گسترده موشکی اسرائیل به مواضع سپاه ایران و نظام اسد در سوریه



حمله گسترده موشکی اسرائیل به مواضع سپاه ایران و نظام اسد در سوریه

بمباران مواضع شبه‌نظامیان وابسته به نظام سوریه

سحرگاه پنجشنبه، صدای انفجارهای بزرگی در آسمان دمشق پایتخت سوریه شنیده شد. جریان برق هم در اکثر مناطق دمشق قطع شد. فعالان می‌گویند که صدای انفجارهای بزرگی از مواضع شبه‌نظامیان هوادارا نظام سوریه در هنگ 116 و پایگاه هوایی 122 شنیده شد. محوطه منطقه طبریا هم شاهد آتش سوزی بود.
از سویی ارتش اسرائیل از آغاز اقدام برای هدف قرار دادن مواضع ایرانی در سوریه خبر داد. این اعلام ساعاتی پس از آن بود که ارتش اسرائیل از ره‌گیری سرنگونی موشک‌های ایرانی شلیک شده به مواضعش در بلندهای جولان خبر داد. پس از آن دمشق از ره‌گیری و سرنگونی موشک‌های اسرائیلی خبر داد.
پس از آن خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد که «پدافند هوایی سوریه، موجی جدیدی از وشک‌های اسرائیلی دفع و یکایک‌شان را تا جنوب حمص، ره‌گیری و سرنگون کرد». این خبرگزاری افزود که ده‌ها موشک اسرائیلی ره‌گیری و سرنگون شد.
رسانه‌های نظام سوریه می‌گویند که اسرئیل تلاش می‌کند سامانه‌های دفاع هوایی و رادارها را منهدم کند.
تلویزیون نظام سوریه هم گزارش داد که هواپیماهای اسرائیلی، تعدادی موشک را از بلندی‌های جولان به سمت سوریه شلیک کردند که پدافند هوایی، این موشک‌ها را سرنگون کرد.
موشک‌های اسرائیلی بر فراز سوریه

طولانی‌ترین حمله اسرائیل

شدت گرفتن تنش پیش از نیمه شب در جوب سوریه اغاز شده بود. ابتدا رسانه‌های نظام سوریه از حمله خمپاره‌ای اسرائیل به شهر البعث واقع در منطقه القنیطره خبر دادند.
حملات اسرائیل که حدود چهار ساعت به طور انجامید و در چند نوبت انجام شد، طولانی‌ترین حمله اسرائیل در سال‌های اخیر به شمار می‌آید.
همچنین اسرائیل برای نخستین بار از هشتم آوریل، به طور رسمی اعلام کرد که مواضعی را در سوریه هدف قرار داده است. سحرگاه اسرائیل اعلام کرد که علیه آن‌چه اهداف ایرانی در سوریه نامید، اقدام می‌کند. ارتش اسرائیل به نظام سوریه هم هشدار داد و تاکید کرد: «هرگونه اقدام نظام سوریه علیه تحرک نظامی‌مان، واکنش خطرآفرین ما را در پی خواهد داشت».


تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر