۱۳۹۶ اسفند ۲۳, چهارشنبه

تصادفات در ایران صدبرابر دنیاست؛ اظهارات حسن هاشمی درباره فاجعه‌ی تصادفات در ایران






تصادفات در ایران صدبرابر دنیاست؛ اظهارات حسن هاشمی درباره فاجعه‌ی تصادفات در ایران

 
حسن هاشمی، وزیر بهداشت روحانی گفت که تصادفات در جاده‌های ایران صد برابر دنیاست.
صدبرابر دنیا
آمار تصادف در ایران همیشه رکوددار بوده است؛ این یکی دیگر از رکوردهایی‌ست که نظام ولایت فقیه برای ایران به دست آورده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روحانی، روز ۲۰ اسفند تصویری جدید از وضعیت تصادفات در ایران ارائه کرد. حسن هاشمی تصریح کرد که «آمار تصادفات در ایران به خصوص در خودروهای سنگین، صد برابر دنیا است و از نظر مرگ و میر به ازای هر ده هزار خودرو وضعیت ایران تقریبا دو برابر متوسط دنیا و اروپا است.» در این میان «بین ۱۹ تا ۲۰ درصد از قربانیان حوادث جاده‌ای، کمتر از ۲۰ سال سن دارند».
تصویری که جاده‌های ایران را بیشتر به صحنه‌ی یک جنگ شبیه می‌کند تا محلی برای رانندگی.
خودروهای داخلی
در توصیف این وضعیت و تشریح علل آن بحث‌های گوناگونی صورت گرفته است اما این‌بار وزیر بهداشت روحانی بر روی پایین بودن کیفیت خودروهای تولیدی در کشور دست می‌گذارد. در همین رابطه او می‌گوید: «بیش از سی سال است که چشم به راه هستیم که خودروی استاندارد به بازار عرضه شود و متاسفانه کیفیت خودروها بهتر نشده و در برخی موارد بدتر هم شده است.»
در پایان او اظهار امیدواری می‌کند که «مسئولان صنعت»، «در تولید خودرو تعارف را کنار بگذارند و اگر نمی توانند، فکر دیگری شود بنابراین باید خودرویی تولید شود که سلامت مردم را تضمین کند».[
ایلنا ۲۰ اسفند ۹۶]
بازار خودروی ایران
براساس آمارها شرکت ایران خودرو در سال ۲۰۰۱ با تولید پیکان – که بعدها در سال ۲۰۰۵، سمند جایگزین آن شد – ۶۱ درصد بازار و سایپا در همان سال ۳۳ درصد بازار خودروی ایران را به خودشان اختصاص دادند.
در سال ۲۰۰۸، « سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران» آگهی داد که ۵۴ درصد تولیدات خودروی ایران متعلق به سایپا و ۴۶ درصد آن متعلق به ایران خودرو است. [
ویکی پدیا؛ صنعت خودروسازی ایران] بزرگترین سهام‌دار هر دو شرکتهای ایران خودرو و سایپا، « سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران» یا ایدرو می‌باشد. [صراط ۳۱ اردیبهشت ۹۴] یک شرکت دولتی خوشه‌ای که در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت بر حوزه های انرژی، بازرگانی، استخراج معادن، کشاورزی و راه‌آهن فعالیت می‌نماید. [ویکی پدیا؛ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران]این شرکت از جمله کانال ورود خودروهای خارجی به داخل ایران نیز بوده است؛ از سال ۱۳۷۴ شرکت ایران خودرو همکاری خود با شرکت پژو فرانسه را آغاز کرد. در سال ۱۳۸۴ درآمد شرکت پژو از بازار خودرو ایران یک میلیارد یورو بود. در سال ۱۳۹۱ با بالا گرفتن تحریم‌های علیه نظام و پس از قراردادهای پژو با جنرال موتورز آمریکا، پژو روابطش را با ایران خودرو قطع کرد.
در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ پژو طبق یک قرارداد به ارزش ۴۰۰میلیون یورو (معادل ۱۳ تریلیون ریال) که با ایران خودرو به امضا رسید به بازار ایران بازگشت که طی آن انتقال خط تولید پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ در دستور کار قرار گرفت .[
ویکی پدیا؛ ایران خودرو] با توجه به منافع کلانی که برای این مجموعه دولتی در تولید خودروهای با کیفیت پایین قابل تصور است بعید به نظر می‌رسد آنچنان که وزیر روحانی گفته است، خودروسازان داخلی فکری درباره کیفیت خودروها داشته باشند؛ به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی و با وجود نظام ولایت فقیه در ایران تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر بالاتر از معدل جهانی همچنان ادامه داشته باشد.


بر اندازم #ایران #تهران #قیام_سراسری #اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام تا پیروزی   #اتحاد #آزادی



      مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ووبلاک انجمن نجات ایران   دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر