۱۳۹۶ بهمن ۸, یکشنبه

سی ان اس نیوز :آمریکا باید این راه را رهبری كند: تهران را مورد حسابرسی قرار دهد و خواهان آزادی معترضین بازداشت شده شود



 
سی ان اس نیوز :آمریکا باید این راه را رهبری كند: تهران را مورد حسابرسی قرار دهد و خواهان آزادی معترضین بازداشت شده شود



 
 سایت سی ان اس نیوز :كن بلاكول
 
 

صاحبنظران از این تغییر غافلگیر شدند و آنها بار دیگر وقتی كه ایران در پایان سال 2017 و آغاز 2018 فوران كرد, غافلگیر شدند. وقتی كه جنبش اصلی اپوزیسیون سازمان مجاهدین خلق ایران یك نقش مهمی در سازماندهی اعتراضات و شكستن سانسور آخوندها با اخبار درباره آنها بازی میكرد. در بین این اخبار گزارشاتی بودند كه اعتراضات در بیش از 140مكان ظهور كرده بود.

در عصر شبكه های اجتماعی این اعتراض كنندگان بودند كه ”كابلها“ را میفرستادند. پیام روشن و ساده بود: با شعارهایی مانند ”مرگ بر روحانی“, ”مرگ بر خامنه ای,“ و ”نه به اصلاح طلبان, نه به اصولگرایان؛ دیگه تمومه ماجرا,“ مردم ایران به وضوح میگفتند كه آنها تغییر رژیم میخواهند و آنها این را همین الان میخواهند. به مدت سالیان آخوندها و مدافعانشان سیاست سازان خارجی را قانع میكردند كه اپوزیسیون محدود است به یك تعداد تبعیدیان در خارج و اینكه در داخل ایران فقط دو باند رژیم وجود دارد. این اعتراضات این روایت را كاملا بی ارزش كرد.در تاریخ 9 ژانویه ولی فقیه علی خامنه ای آمریكا را مقصر طراحی اعتراضات با مجاهدین خلق دانست. وی گفت, ”مجاهدین برای این ماهها آماده سازی كرده بودند,“ و اضافه كرد, ”رسانه های مجاهدین به این كار فراخوان داده بودند.“

قیام نشان داد كه چندین میلیارد دلار باد آورده از توافقنامه هسته ای به مردم منفعت نرساند. به جای آن آخوندها منافع سیاسی و اقتصادی توافقنامه را برای نقضهای حقوق بشر بیشتر و تشدید تلاشهای جنگی شان در منطقه استفاده كردند. اما این مداخله ها فقط رژیم را شكننده تر كرده است.این قیام یك شورش برای آزادی, حق حاكمیت مردمی, عدالت اجتماعی و شكوفایی بود. این قیام نشان داد كه جامعه ایران در یك وضعیت انفجاری است, كه با نارضایتی به جوش و خروش آمده. این قیام نشان داد كه رژیم خیلی ضعیفتر از آنچه حس میشد, است.

این یك الزام اخلاقی برای آمریكا و تمام غرب است كه در طرف آنها بایستد. بخصوص ما باید خواهان آزادی فوری اعتراض كنندگان كه بازداشت شدند, شویم.

آمریكا باید اصول اساسی اخلاق را حفظ كند و راه را بصورت بین المللی رهبری كند و تهران را بخاطر برخوردش با اعتراض كنندگان مورد حسابرسی قرار دهد. رژیم باید درك كند كه باید قیمت سنگینی برای باز كردن آتش بر تظاهركنندگان و كشتن آنها زیر شكنجه بپردازد....

خب بالاخره این یك لحظه ای است كه جهان مدت طولانی منتظر آن بوده است, یك تقاطع كه ما میتوانیم آنچه تنها چند هفته پیش به نظر غیر قابل فكر كردن می آمد را بدست بیاوریم: ایران آزاد شده از چنگالهای آیت الله ها.

 



در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر