۱۳۹۶ دی ۵, سه‌شنبه

.ترور علی عبدالله صالح به دست سپاه




.ترور علی عبدالله صالح به دست سپاه


وکیل رئیس جمهور سابق یمن تصریح کرد که ترور او توسط سپاه صورت گرفته است.


ترور توسط سپاه

پس از آنکه علی عبدالله صالح از ائتلاف با شبه‌نظامیان حوثی خارج شد و مردم صنعا را دعوت به قیام علیه وابستگان به سپاه کرد، در فاصله‌ای کوتاه کشته شد. [حذف علی عبدالله صالح و آینده سپاه] از همان زمان بسیاری از ناظران تحولات منطقه بر این باور بودند که او توسط سپاه ترور شده است؛ نظرگاهی که توسط احمد بن دغر، نخست وزیر دولت قانونی یمن و توفیق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح تایید شد.
۳۰ آذر ۹۶، محمد المسوری، وکیل علی عبدالله صالح، تصریح کرد که سپاه رئیس جمهوری سابق یمن را ترور کرده است. او وعده داد که «به زودی اطلاعات و داده‌های کامل درباره ورود نیروهای سپاه پاسداران ایران به یمن و همکاری آنها با شبه‌نظامیان حوثی برای ترور رئیس‌جمهوری فقید یمن و عارف زوکا، دبیرکل حزب کنگره ملی این کشور را منتشر کند.» [العربیه ۱ دی ۹۶]

زیر چتر سپاه

المسوری اخیرا فاش کرد که شبه‌نظامیان حوثی، پادگان‌های ویژه‌یی برای نیروهای سپاه آماده کرده‌اند؛ محل‌هایی که در آن پاسداران به آموزش شبه‌نظامیان حوثی می‌پردازند.
او افزود: پایگاه‌های مخفی برای توان موشکی نیز وجود دارد. انتقال موشک‌ها به یمن از طریق هوایی، زمینی و دریایی به صورت قطعات جدا شده است و مراحل مونتاژ آن در یمن طی می‌شود.
وکیل رئیس جمهور سابق یمن تاکید کرد، پرواز هواپیماهای نظام ایران به فرودگاه صنعا پیش از بسته شدن آن، وسیله‌ی انتقال نیروهای سپاه به‌ آن کشور بود.


کنفرانس در واشینگتن

اخیرا نیکی هیلی در کنفرانسی در وزارت دفاع آمریکا به رونمایی از موشک‌ها و سایر تجهیزاتی پرداخت که شبه‌نظامیان حوثی بوسیله آنها به توسعه جنگ در منطقه می‌پردازند و خاک کشورهای همسایه را هدف قرار می‌دهند. این تسلیحات محصول و تولید سپاه است؛ [نشست خبری نیکی هیلی درباره موشک‌های شلیک شده سپاه به ریاض] موضوعی که در گزارش دبیرکل ملل متحد به شورای امنیت نیز در مواردی مورد اشاره و در مواردی مورد تاکید قرار گرفت. [تخلفات نظام ایران در گزارش دبیرکل به شورای امنیت]

        در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر