۱۳۹۶ دی ۷, پنجشنبه

اطلاعیه های شورای ملی مقاومت در باره تظاهرات بزرگ مشهد وپیام مریم رجوی




اطلاعیه شماره 1:
 
مریم رجوی: قیام قهرمانانه امروز خواست عموم مردم برای سرنگونی آخوندها را بازتاب میٰ‌کند
 
 
از صبح امروز پنجشنبه ۷دی طبق هزاران تن از مردم مشهد در اعتراض به افزایش روزانه و افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در میدان شهدا؛ مقابل ساختمان شهرداری مشهد دست به تجمع زدند و به سمت حرم امام رضا راهپیمایی کردند. جمعیت در طول راهپیمایی هر لحظه بیشتر می شد.
قبل از شروع تجمع، شمار زیادی از نیروهای سرکوبگر انتظامی در محل حاضر بودند. ولی مردم آنها را کنار زده و به تظاهرات ادامه دادند. با ادامه تظاهرات نیروهای سرکوبگر به تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک آور به سمت جمعیت مبادرت کردند، اما مردم و جوانان به مقابله پرداختند و گازهای اشک آور را به سمت نیروهای رژیم برگرداندند.
تظاهر کنندگان شعار می دادند «مرگ بر روحانی»؛ «مرگ بر دیکتاتور»، «یه اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل میشه»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «اسلامو پله کردین؛ مردمو ذله کردین».
تظاهرات اعتراضی مشابهی در نیشابور، کاشمر، بیرجند، شاهرود، نوشهر و بسیاری دیگر از شهرهای ایران برگزار شد.
خانم مریم رجوی به مردم قهرمان مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند و شاهرود که با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر روحانی»، علیه گرانی و بیکاری و فساد قیام کرده و با نیروهای سرکوبگر به مقابله پرداخته اند، درود فرستاد و نقش برجسته و شجاعانه زنان در این خیزش بزرگ را ستود. وی از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست در حمایت از خیزش بزرگ مشهد به‌پاخیزند. وی افزود: قیام قهرمانانه امروز در بخشهای وسیعی از ایران، بار دیگر نشان داد سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردمی یک خواست ملی و سراسری است.
خانم مریم رجوی گفت در حالیکه اکثریت قاطع مردم ایران از فقر و تورم و بیکاری رنج می برند، بخش عمده ثروت و درآمدهای کشور هزینه دستگاههای نظامی و امنیتی و جنگ افروزی و مداخلات منطقه‌یی می‌شود یا توسط سردمداران رژیم چپاول و به حسابهای بانکی آقازاده ها سرازیر می‌گردد، لذا تا این رژیم بر سرکار است وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم وخیمتر می‌شود و تنها راه خلاصی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی سرنگونی رژیم آخوندی است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷دی ۱۳۹۶ (۲۸ دسامبر ۲۰۱۷)


اطلاعیه شمار 2
 
تظاهرات مردم مشهد که در اعتراض به گرانی صبح روز پنجشنبه از میدان شهدا؛ مقابل ساختمان شهرداری این شهر آغاز شد به سرعت منطقه وسیعی از شهر را فرا گرفت و جمعیت آن به ۱۰ هزار تن بالغ شد.
تظاهرکنندگان که تمامی اقشار از زن و مرد؛ افراد سالخورده و کودکان؛‌ شرکت را شامل می شد شعار می دادند «مرگ بر گرانی»، «دولت اعتدالی؛ با وعده های خالی»، «یه اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل میشه». «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران». حضور زنان در این تجمع؛ چشمگیر بود.
قبل از شروع تجمع؛تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر انتظامی و گارد ضدشورش در محل حاضر بودند. ولی بدلیل کثرت جمعیت نتوانستند کاری از پیش ببرند. مردم؛ صفوف نیروی انتظامی را کنار زده و به تظاهرات ادامه دادند. نیم ساعت بعد از تجمع؛ جمعیت به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت کرد. غارت شدگان مؤسسات مالی مختلف هم به این تجمع پیوستند. مأموران نیروی انتظامی به منظور ارعاب و پراکنده ساختن مردم اقدام به تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک آور کردند. اما‌ جوانان آنها را هو کرده و گاز اشک آور را به سمت نیروهای رژیم برگرداندند. مردم شعار می دادند: «پلیس برو دزد را بگیر»، «مرگ بر روحانی» و «مرگ بر دیکتاتور».
هنگام تجمع مردم در مقابل حرم امام رضا نیروی انتظامی به مردم حمله کرد و شماری از آنها را به شدت مضروب کرد مضروب کردن و اسپری پاشیدن به صورت یکی از خانمها خشم مردم را برانگیخت. مردم در اعتراض به این یورش وحشیانه تعدادی از بلوکهای وسط خیابان و تابلوها و نرده ها را شکستند و مأمورانی را که متعرض خانمها شده بودند را گوشمالی دادند. ورود ماشینهای آبپاش نیروی انتظامی بر خشم مردم دامن زد و مردم در مقابل تیراندازی عوامل نیروهای سرکوبگر با سنگ؛ چوب و شیشه به سمت ماشین آبپاش حمله کردند و با نیروهای سرکوبگر که به سوی آنها تیراندازی می کردند درگیر شدند. این جنگ و گریز شماری مصدوم و مجروح بر جای نهاد. تعدادی از نیروهای سرکوبگر وحشتزده از مقاومت مردم سوار بر موتور سیکلتهای خود شده و از محل فرار می کردند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷دی ۱۳۹۶ (۲۸ دسامبر ۲۰۱۷)
 
 
ظاهرات مردم بجان آمده و خشمگين در شهرهاي مشهد، نيشابور، كاشمر و بيرجند، و شهرهاي استانهاي ديگر منجمله يزد، شاهرود، نوشهر عليه گرانی و ستم و چپاول حکومتی همچنان ادامه دارد.

مردم با شعارهاي ”مرگ بر ديكتاتور” و ”مرگ بر روحاني” شعار خشم خود را به سران رژیم ولایت فقیه نشان می دهند.
در مشهد  نیروهای سرکوبگر با شليك هوايي و پرتاب گاز اشك آور و خيل مزدوران بسيجي و يگان ضدشورش با ماشينهاي نيمه سنگين به مقابله با تظاهرکنندگان پرداخته اند. مردم و جوانان مشهد نيز به مقابله با آنان براي خنثي كردن گاز اشك آور و تهاجم نیروهای سرکوبگر، با سنگ و چوب و پرتاب گاز به سمت آنان به مقابله برخاسته اند.


          در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر