۱۳۹۶ دی ۶, چهارشنبه

سخن روز :توهم ”برای رفع ابهام ها“ راه به جایی نمی‌برد!





سخن روز :توهم ”برای رفع ابهام ها“ راه به جایی نمی‌برد!

پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری اوباما و پایان سیاست مماشات او با رژیم و مواضع دولت کنونی آمریکا در همان اوایل روی کار آمدن این دولت علیه رژیم، باند روحانی این توهم را داشت که می‌تواند با روی آوردن به اروپا و خصوصا فرانسه و حراج منابع مردم، بین اروپا و آمریکا شکاف بیندازد و از این شکاف استفاده کند و به‌اصطلاح دولت آمریکا را منزوی کند.!
به همین منظور روحانی در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر نقش اروپا و به‌خصوص فرانسه در حفظ فضای مثبت پسابرجام تأکید، و اظهار علاقه نمود در فضای جدید همکاریهای رژیم با فرانسه در همه عرصه‌های مورد علاقه تعمیق شود.
در رابطه با بقیه کشورهای اتحادیه اروپا و به‌خصوص آلمان نیز دولت روحانی انتظار ایفای نقشی را از آنها داشت، که بتواند از آن علیه سیاست آمریکا استفاده کند. آن‌چنان که سایت باشگاه خبرنگاران رژیم 4مهر 96 در زمینه رابطه آلمان به‌طور ابلهانه و مسخره‌ای مرکل را برگ برنده رژیم دانست و نوشت: ”مرکل برگ برنده ایران در عرصه بین‌المللی است نقش‌آفرینی آلمان در جریان توافق برجام نشان از رغبت بالای این کشور به برقراری روابط سیاسی با ایران دارد“.
اما مواضع بعدی فرانسه علیه رژیم و مواضع کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان علیه برنامه موشکی آن، حمایت رژیم از تروریسم در منطقه و حوثیها در یمن، دادن موشک به حوثی‌ها و موشک‌پرانی آنها به عربستان و به‌خصوص مواضع صریح ماکرون علیه رژیم در زمینه حمایت از تروریسم، دخالت علیه کشورهای منطقه و... بادکنک این توهم را ترکاند.
هرزمان که ماکرون و دولت فرانسه از ضرورت حفظ برجام صحبت می‌کردند، رسانه‌های باند روحانی آن را در بوق و کرنا می‌کردند. اما اکنون که فرانسه مواضع قاطعی علیه رژیم اتخاد می‌کند، این مواضع باعث سوز و گداز رژیم آخوندی و رسانه‌های هر دو باند آن شده است.
روزنامه آرمان وابسته به روحانی 5دی 96 می‌نویسد: ”امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه باز هم برای جلب رضایت  عربستان سعودی  تحت تاثیر پروژه ایران‌هراسی موضعگیری کرد... جای بسی تعجب است که ماکرون برای جلب نظر عربستان سعودی منافع استراتژیک فرانسه را در منطقه نمی‌بیند! او با ادامه لفاظی در قالب ایران‌هراسی به‌دنبال بازاری برای فروش سلاحهای فرانسوی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و مشخصاً سعودی است. از این رو به نظر زمان آن فرا رسیده است که کشورهای اروپایی واقع‌بینانه‌تر عمل کنند...“
کیهان خامنه‌ای نیز در مورد مواضع رئیس‌جمهور فرانسه می‌نویسد: ”رئیس‌جمهوری فرانسه با طرح اتهام‌های بی‌اساسی علیه ایران، بر ضرورت مقابله با اقدامات «بی‌ثبات‌کننده» ایران در منطقه تأکید کرده است. ماکرون مدعی شد: «موضع فرانسه در قبال نقش تخریبی ایران و حمایت آن از شبه‌نظامیان حوثی (انصارالله) از طریق ارسال موشکهای پیشرفته برای هدف قرار دادن عربستان و ثبات منطقه، آشکار است“.
این رسانه باند خامنه‌ای نتیجه‌گیری می‌کند که سیاست فرانسه با آمریکا در رابطه با رژیم از جمله برنامه موشکی آن یکسان است: ”مواضع اخیر ماکرون در تقابل با برنامه موشکی ایران تصادفی یا اتفاقی نبوده و برگرفته از تقسیم کاری است که میان ترامپ و ماکرون صورت گرفته است. بنابراین، پاریس و واشینگتن دو بازیگر اصلی در تقابل موشکی غرب با ایران محسوب می‌شوند
قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه دولت آخوند  حسن روحانی  نیز آه و فغان می‌کند: ”در هفته‌های اخیر برخی سخنان نابجا، غلط و غیرمنطقی از سوی برخی مقامات فرانسوی درباره برخی موضوعات مربوط به ایران و منطقه مطرح شد “ و ”متأسفانه فرانسوی‌ها گهگاهی تحت تاثیر القائات معاندان ایران و آنهایی که ایران‌هراسی را ترویج می‌کنند، قرار می‌گیرند و با اطلاعات نادرست درباره برخی موضوعات موضعگیری می‌کنند“ (خبرگزاری فارس 4دی)
رسانه حکومتی سیاست روز 2دی 96 در زمینه موضع فرانسه و رئیس‌جمهور این کشور علیه رژیم می‌نویسد: ”در چند وقت اخیر شاهد برخی دخالتها و حتی گستاخی‌ها از سوی مقامات فرانسوی علیه ملت ایران بودیم، از نگرانی در مورد بحث توان دفاعی کشورمان تا توصیه پیرامون مثبت شدن نقش تهران در منطقه؛ البته این اظهارات بیش از همه از تریبون کاخ الیزه به گوش می‌رسید.
ملاحظه می‌شود که دولت ورشکسته و در گل‌نشسته روحانی در این خواب و خیال بود که نه تنها برجام را حفظ کند، بلکه بتواند با شکاف انداختن بین اروپا و آمریکا به‌ویژه آمریکا و فرانسه از زیر تیغ فشار آمریکا و کشورهای اروپایی در زمینه خوردن جام‌زهر موشکی، جام‌زهر منطقه‌یی و جام‌زهر حقوق‌بشر دربیاید.
اما واقعیتهای عینی علیه نظام ولایت آن‌چنان سرسخت هستند، که نظام ولایت و به‌ویژه آخوند روحانی و دولتش نمی‌توانند با توهمات ذهنی از آن بگریزند. به‌خصوص این‌که فرانسه، آلمان و روسیه در جریان موشک‌پرانی اخیر حوثی‌ها به ریاض پایتخت عربستان قاطعانه این موشک‌پرانی را محکوم کرده و برنامه موشکی و سیاستهای مداخله‌گرانه رژیم در منطقه را زیر ضرب گرفتند.
به قول رسانه‌های رژیم مواضع ماکرون در رابطه با رژیم ”ضد ایرانی“ ! (بخوانید ضد نظام ولایت‌فقیه) می شود و تحت‌تاثیر القائات ”ایران هراسان“ قرار می‌گیرد به گونه‌یی که ”پاریس و واشینگتن دو بازیگر اصلی در تقابل غرب با ایران محسوب می‌شوند !
واضح است که رژیم راههای انتخاب زیادی از مخمصه‌یی که به‌تازگی در آن افتاده (اجماع بین‌المللی علیه آن) ندارد.
یا باید به شرایطی که بازیگران اصلی این اجماع برای رژیم مشخص کرده‌اند تن بدهد، و در نتیجه جام‌زهرهای بعدی را بنوشد، و یا این‌که پی عواقب سیاستهای موشکی و آتش‌افروزانه در منطقه را به تن بمالد، و خطر تحریمات بیشتر و حتی خطر درگیری احتمالی را نیز به جان بخرد.

        در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر