۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

ستایش از محققی که موفق به متوقف ساختن حمله سایبری شد




ستایش از محققی که موفق به متوقف ساختن حمله سایبری شد
خبرگزاری آسوشیتدپرس, 13مه2017 – ساعت 2225 – لندن – مقامات امنیت سایبری در بریتانیا یک محقق جوان را بخاطر جلوگیری از حمله جهانی یک بدافزار  مورد تحسین قرار داد.
مرکز امنیت ملی سایبری بریتانیا طی پستی [پیامی اینترنتی] گفت یک کارشناس ناشناس سایبری مستقر در بریتانیا معروف به تکنیک بدافزار, یک نام  دومین که بطور غیرمنتظره یی شیوع آلودگی به یک بدافزار را متوقف ساخت, ثبت کرده و به این ترتیب از آلودگی بیش از 100هزار مورد دیگر جلوگیری کرده است.

این محقق روز شنبه طی پیامی توییتری گفت ابتدا نمی دانست که اقدام او این بدافزار را متوقف می کند.

یک محقق امنیت سایبری آمریکا که به متوقف ساختن یک حمله سایبری جهانی کمک کرده بود گفت خشنود است که شیوع این بدافزار نسبتا سریع متوقف گردید اما او نسبت به وقوع مجدد این حمله طی چند روز آینده هشدار داد.

دارین هاس (Darien Huss ) یک مهندس تحقیق 28ساله است که برای یک شرکت امنیت سایبری پروف پویینت کار می کند و ساکن ویرجینیا می باشد که روز جمعه متوجه شد در این بدافزار یک سوییچ انهدام وجود دارد که در طرح سایبراکستورشن بکار رفته که بسرعت به سراسر جهان منتشر می شد.

سپس دارین هاس این اطلاعات خود را با شرکت محقق انگلیسی تکنیک بدافزار در میان گذاشت که بطور غیرمنتظره یی شیوع این بدافزار را با ثبت یک اسم دومین متوقف کرده بود.

وی گفت برای انتشار دهنده این ویروس, کار مشکلی نیست که این را مجددا منتشر کند.

حمله سایبری پیچیده معروف به واناکرای (WannaCry ) بخاطر عوامل ترکیبی آن, بشدت سریع الانتشار است... . واناکرای کامپیوترها را قفل می کند و سپس بابت اسناد مربوطه باج می گیرد...

به گفته کارشناسان با تهدیدات کمتری مواجه می شویم اگر که   برنامه های امنیتی کامپیوتری خود را به روز نگهداریم.
مطالب مارا  در وبلاک   های انجمن نجات  ایران وخط سرخ مقاومت  همچنین در توئیتر @bahareazadyدنبال کیند متشکریم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر