۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۳, شنبه

زندانی سیاسی زینب جلالیان در اعتصاب دارویی




زندانی سیاسی زینب جلالیان در اعتصاب دارویی
وکیل زندانی سیاسی زینب جلالیان، آقای امیرسالار داوودی در کانال رسمی خود، خبر از اعتصاب دارویی موکلش داده است که این اعتصاب دارویی را از تاریخ پنجشنبه ۲۶اسفند ۹۵، آغاز کرده است.
وکیل این زندانی سیاسی در ابتدای نامه ای که خطاب به دادستانی کشور منتشر کرده، نوشته است: در خصوص موکله ام بانو زینب جلالیان به اطلاع عالی جناب می رسانم که مشارالیه از تاریخ بیست و شش اسفند ماه هزار و سیصد و نود و پنج تاکنون به واسطه اقدامات ناصواب مقامات زندان خوی (محل اقامت موکله) در تدارک دفترچه معاینات نوبتی ( هفتگی و ماهانه) به وجهی که خالی از هر گونه حقیقتی در این باره است و ایضاً ارائه گزارش خلاف واقع به نهادهای بین المللی و حقوق بشری و من جمله گزارشی که مبین رسیدگی ها و معاینه های مرتب و متناوب پزشکی در ارتباط با بانو است، وارد اعتصاب درمانی تا مدت زمان نامحدود شده است!
آقای امیرسالار داوودی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی موکلش مسئولیت سلامتی جسمی و روحی وی را متوجه مسئولین ذی ربط کرده و ادامه اعتصاب زینب جلالیان را تا رسیدن به خواسته های وی و حل مشکلاتش مشروط کرده است.
در انتهای نامه وکیل زینب جلالیان می نویسد: مستحضر هستید که موکله از بیماری های عدیده و من جمله بیماری چشمی و گوارشی و …رنج می برد و از این جهت طی دست کم دو یا سه سال مریضی ولو از خدمات پزشکی حداقلی نیز بی بهره بوده است.
در پایان اظهار امیدواری می کنم که حضرت عالی به عنوان مقام ارشد قضایی با ورودی داهیانه به ماوقع از عبور مسئله از نقطه غیر قابل بازگشت و جبران مانع گردید.
گفتنی است زینب جلالیان ۳۵ساله، اهل شهرستان ماکو که در ۲۰اسفند ۸۶ در شهر کرمانشاه به اتهام همکاری با پژاک بازداشت شد. وی ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد. زندانی سیاسی زینب جلالیان در زمینه آموزش، مددکاری و بهبود وضعیت زنان کُرد فعالیت داشته است.
قابل توجه اینکه این زندانی سیاسی به بیماری ناخنک چشم مبتلا شده و در معرض نابینایی قرار دارد ولی مسئولین دادستانی و ماموران زندان از دادن مرخصی درمانی به وی خودداری می کنند.

  • مطالب مارا در توئیتر @bahareazadyدنبال کیند متشکریم 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر