۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

6 تجمع اعتراضی پزشکان، دانشجویان، کشاورزان، کارگران و کارکنان در شهرهای ایران



۶تجمع اعتراضی پزشکان، دانشجویان، کشاورزان، کارگران و کارکنان در شهرهای ایران


 منبع :آژانس ایران خبر
چغندرکاران دشت مغان امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۶ در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع اعتراضی کرده و  خواهان رسیدگی به وضعیت خود شدند. تجمع‌کنندگان نوبخت سخنگوی روحانی را در پلاکاردی مخاطب قرارداده و نوشته‌اند: ما چغندرکاران دشت مغان شش ماه است که آواره‌ایم. کو دولت تدبیر و امید؟ کو اقدام و عمل – کو اصلاحات؟ همچنین در پلاکارد دیگری نوشته‌اند: خسارت چغندرقند مغان پرداخت باید گردد. تبعیض بین کشاورزان را قبول نداریم. ما هم ایرانی هستیم.
تجمع اعتراضی کارگران شناورهای لایه روبی بندر خمینی- امروز دوشنبه ۱۸اردیبهشت ۹۶ جمعی از کارگران شناورهای لایه روبی بندر موسوم به خمینی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و بیمه و بلاتکلیف بودن وضعیت کاری خود دست به تجمع در مقابل استانداری خوزستان زدند. یکی از کارگران شرکت‌کننده در این تجمع گفت ”۵ تا ۶سال زیر نظر شناورهای لایروبی بندر کار می‌کنیم و در این مدت شرکتهای متعددی کار لایروبی را به‌عنوان پیمان‌کار به دست می‌گیرند و پس از کسب سود مورد نظر از ادامه فعالیت انصراف می‌دهند. در این میان تنها کارگران ضرر می‌کنند به‌دلیل این‌که حق و حقوقی به آنها داده نمی‌شود و به‌طور کامل با کارگران تصفیه حساب نمی‌کنند. در بندر کسی جواب‌گوی اعتراض ما نیست و متأسفانه اکنون شرکت خصوصی مشیران و کاریز نیز حقوق کارگران را پرداخت نکرده است و رویه شرکتهای قبل را دارد“. یکی دیگر از کارگران درباره تجمع اعتراضی و شرایط کاری کارگران گفت ”کارگران شناورهای لایه‌روبی بندر نماینده داشتند اما نماینده را به‌دلیل پیگیری زیاد حق و حقوق کارگران اخراج شد و یکی از مشکلات اصلی ما اخراج نماینده است“. کارگر دیگری از تجمع‌کنندگان با تأیید سخنان دیگر کارگران اضافه کرد ”تا کنون نصف حقوق سال گذشته را دادند و به‌گونه‌یی پرداخت حقوق به کارگران درصدی شده است. با توجه به این‌که شرکت نیمه دولتی نگین سبز نیز که پیمان‌کار قبلی با کارگران تصفیه حساب نکرده از شرکت شکایت کردیم اما متأسفانه رأی را به نفع شرکت نگین سبز صادر شد“.



تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی قو مقابل وزارت کار – بیش از ۱۰۰نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی قو از ساعت ۹صبح امروز دوشنبه ۱۸اردیبهشت ۹۶، مقابل وزارت کار تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی اسفند ۹۵، فروردین ۹۶، و بخشی از عیدی سال گذشته تجمع کردند. علاوه بر این بیش از ۶۰نفر از کارگران روغن قو خواهان بازنشستگی با استفاده از قانون سختی و زیان آور هستند که تاکنون کارفرما با بازنشستگی آنان موافقت نکرده است.
قبل از این کارگران کارخانه روغن نباتی قو در ۱۶فروردین‌ماه امسال نیز یک تجمع برگزار کرده بودند. آنها با برگزاری یک تجمع اعتراضی در مقابل وزارت تعاون، کارو امور اجتماعی نسبت به عدم پرداخت مطالبات مزدی بهمن و اسفند و عید شان اعتراض کردند. تعداد افراد شرکت‌کننده در این اعتراض به هزارنفر می‌رسید. این اعتراضها ۵روز به‌صورت متوالی در محوطه کارخانه ادامه داشت ولی مدیران حکومتی کارخانه ترتیب اثری به این اعتراض ندادند ولی کارگران هم‌چنان درگرفتن حق خود اصرار دارند و کوتاه نیامده‌اند.
روز یکشنبه ۱۷اردیبهشت۱۳۹۶کارگران کارخانه تولید لوازم خانگی برفاب واقع در شهرکرد در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان در سال جدید دست از کار کشیدند و در محوطه این کارخانه تجمع کردند. یکی از کارگران کارخانه برفاب گفت: از ابتدای سال جاری هیچ از کارگران این کارخانه حقوقی دریافت نکرده‌اند که این امر موجب اعتراض و تجمع بیش از ۳۰۰نفر از کارگران بخش‌های پرس‌کاری، مونتاژ، لعاب و جوشکاری در محل کار شده است




تجمع دانشجویان تربیت مدرس تهران
روز گذشته یکشنبه ۱۷اردیبهشت ۹۶ دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران در اعتراض به سیاستهای چپاولگرانه کارگزاران رژیم در این دانشگاه دست به تجمع زدند. دانشجویان در این تجمع اعتراضی خواهان رفع تبعیض و همچنین پولی نشدن دانشگاه شدند.
تجمع اعتراضی کارکنان پتروشیمی پردیس
کارکنان مجتمع پتروشیمی پردیس بامداد روز یکشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) در اعتراض به نادیده انگاشتن اصول ایمنی و سوء مدیریت، دست به تجمع زدند. یکی از کارکنان معترض گفت: با بروز حادثه هفته گذشته نشتی آمونیاک در فاز یک پتروشیمی پردیس و مصدومیت همکاران ما که تا سر حد مرگ پیش رفتند، خواستار برکناری مدیر مجتمع (تولید) هستیم. وی گفت: در تاریخ ۱۲ اردیبهشت (روز حادثه) با وجود نشتی شدید آمونیاک، اصرار بر راه‌اندازی باعث این حادثه شد.
وی افزود: در این حادثه ۱۰نفر از کارکنان آتش‌نشان و بهره‌بردار مصدوم شدند که ۶نفر دارای مشکلات تنفسی شدند و ۴نفر از آنان با گذشت ۵روز از حادثه هنوز در بخش Icu بیمارستانهای شیراز بستری هستند.
تجمع اعتراضی پزشکان درمان‌گر اعتیاد در تهران
تعدادی از پزشکان درمانگر اعتیاد روز یکشنبه ۱۷اردیبهشت ۹۶در اعتراض به قطع سهمیه داروی بیماران خود مقابل ساختمان این معاونت تجمع کردند. این پزشکان گفتند که از بی‌برنامگی و نبود مدیریت علمی و صحیح در حوزه آسیبهای اجتماعی و اعتیاد بستوه آمده‌اند آنها همچنین گفتند سازمان غذا و دارو با عدم تمکین از نهادهای فرادست نظیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و توزیع داروخانه‌ای داروهای مخدر بسوی ایجاد یک بحران ملی در نسل جوان گام برمی‌دارد.
مطالب مارا میتوانید درbahareazady@ توئیتر دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر