۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

همبستگی ملی،14،ژوئن،2016 : اعتراضات مردمی در تهران، شاهرود، ساري، اهواز، پارسيان

اعتراضات مردمی در تهران، شاهرود، ساري، اهواز، پارسيان


در تهران جمعی از مالباختگان تعاونی مسکن نگین غرب صبح روز سه شنبه 25 خرداد در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضي برگزار كردند.

تجمع كنندگان در اعتراض به کلاهبرداری و عدم واگذاری آپارتمان های وردآورد در منطقه 22 تهران دست به تجمع زده اند. يكي از معترضان گفت: «ما این واحدها را از سال 79 خریداری کرده ایم اما از آن زمان تاکنون واحدها به خریداران واگذار نشده و حتی پول افراد به آنان بازگردانده نشده است».مالباختگان این پرونده شامل هزار نفر می شوند.»
در شاهرود کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی روز سه شنبه 25 خرداد در اعتراض به واگذاری مالکیت زمین‌های کوی سازمانی کارگران این مجتمع معدنی، براي سومين روز متوالي در مقابل دفتر اداری معدن البرز شرقی تجمع كردند. كارگران همچنين در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده خود دست به تجمع زدند.
مأموران سركوبگر نيروي انتظامي در واكنش به خشم كارگران، سه تن از كارگران معترض را نيز آزاد كردند. مأموران در تجمع اعتراضي اولين روز كارگران، سه تن از كارگران معترض را بازداشت كرده بودند. معدن زغال سنگ البرز شرقی نزدیک به 1400 کارگر دارد و كارگزاران رژيم معادل دو ماه مزد و حق عیدی به آنها پرداخت نكرده اند.
در ساري رانندگان  تاکسی شهری روز سه شنبه 25 خرداد در اعتراض به قطع بیمه تامین اجتماعی خود، در مقابل سازمان تاکسیرانی در اين شهر تجمع کردند. تجمع كنندگان خواسته اند كه سازمان تاكسيراني، اعتراض كارگران و خواسته هاي آن را به استانداري رژيم منتقل كند.
در پارستان در استان هرمزگان جمع زیادی از مردم شهرستان پارسیان شب گذشته 24 خرداد در مقابل فرمانداری رژيم در این شهرستان تجمع كردند و نسبت به ورود برخی از كارگزاران رژيم از شهرستان لامرد به بخش کوشکنار اعتراض كردند و آنان را از روستا خارج کردند. آنها در اعتراض به الحاق شهرستان پارسيان به استان فارس و تجزیه شدن از هرمزگان دست به اين حركت اعتراضي زدند. تجمع كنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود. «هرمزگان خواهان پايان اتمام تراژدي تجزيه است» و «چرا تجزيه چرا الحاق»معترضان همچنين با سر دادن شعارهايي از جمله  ”از جاسک تا پارسیان ناموس هرمزگان است” و “بندری با غیرت، حمایت حمایت” به الحاق اين شهر به استان فارس و حضور كارگزاران رژيم از شهرستان لامرد به اين منطقه اعتراض كردند.»

در اهواز رژيم ضدكارگري آخوندي روز دوشنبه 24 خرداد، 24 تن از كارگران معترض شهرداري اهواز را بازداشت كردند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده خود دست به تجمع زده بودند كه توسط مأموران سركوبگر انتظامي بازداشت شدند. به گفته کارگران این تجمع از ساعت 8 صبح روز دوشنبه 24 خرداد، مقابل ساختمان شهرداری منطقه 4 رژيم در اهواز برگزار شده بود که ساعت 9 صبح، مأموران سركوبـگر انتظامي 24 نفر از کارگران را بازداشت كرده و با خود بردند. این کارگران که تعداد آنها حدود 70 نفر است، از ابتدای سال 95 به آنها حقوقي پرداخت نشده و همين مسأله باعث شده است كه آنها دست به اعتراض بزنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر