۱۳۹۴ دی ۱۵, سه‌شنبه

همبستگی ملی،6 ،ژانویه ، 2016 : تجمع اعتراضی کارگران در شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود و کرمان


کارگران زحمتکش میهنمان در شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود روزهای یکشنبه و دوشنبه 13 و  14 دی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در استان سمنان حدود 500 تن از کارگران ذغال سنگ البرز شرقی (واقع در منطقه طرزه استان سمنان) روز دوشنبه 14 دی ماه، برای دومین روز متوالی تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق عقب افتاده خود، دست به این تجمع زدند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا حدود 200 از کارگران در مقابل ساختمان اداری معدن در شاهرود و بقیه کارگران نیز که در دامغان ساکن هستند، در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کرده اند.
در سمنان همچنین کارگران پستهای فشار قوی، در مقابل ساختمان مرکزی برق منطقه ای این استان تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به این که ”هنوز رتبه بندی مشاغل در مورد آنها اجرایی نشده است، دست به این تجمع زدند. خبرگزاری حکومتی ایلنا با مخابره این خبر اعتراف کرد: کارگران پستهای فشار قوی در استان‌های دیگر نیز تجمعات مشابهی برگزار کردند.
روز دوشنبه 14 دی همچنین بر اثر آتش سوزی در داخل لوله‌های فاضلاب فاز ۱۴ منطقه ویژه عسلویه، ۶ کارگر کشته و مجرو ح شدند. این حادثه زمانی روی داد که کارگران مشغول اتصال لوله‌های جی. آر. پی (فایبرگلاس) فاضلاب بودند که بصورت ناگهانی موادی که از آن برای چسباندن و آب‌بندی اتصالات استفاده می‌شود از داخل لوله آتش می‌گیرد، در نتیجه سه کارگر کشته و سه کارگر دیگر مجروح می شوند.

جمعی از مردم مشهد که سرمایه شان توسط مؤسسه غارتگر پدیده شاندیز چپاول شده، صبح دوشنبه 14 دیماه در مقابل ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بنا به گزارشها مردم کرمان نیز که توسط این موسسه رژیم غارت شده اند، روز سه شنبه 15دی94 در مقابل استانداری رژیم در کرمان تجمع خواهند کرد.

روزهای یکشنبه ۱۳ و دوشنبه14 دی ماه کارگران معادن اصلی پابدانا تونل در کرمان و در عسلویه، کارگران شرکت گلسافر، کارگران شرکت رویال صنعت برای دومین روز، کارگران شرکت آریا، و کارگران اخراجی فازهای 20 و 21 که بدون دلیل اخراج شده اند، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چند ماهشان تجمع اعتراضی و اعتصاب کردند. کارگران شرکت آریا همچنین خواستار برکناری سرپرست کارگاه شدند.

زندانیان سیاسی بند 8 زندان اوین، به ضرب و شتم وحشیانه یکی از زندانیان سیاسی این بند توسط دژخیمان خامنه ای اعتراض کردند.  تنها چند ساعت بعد از شکنجه این زندانی، خزاعی شکنجه گر در وحشت از گسترش اعتراض و اعتصاب غذای زندانیان، در جمع آنها حاضر شد و به غلط گویی افتاد. زندانیان او را تهدید کردند که علیه او اعتصاب غذای گسترده خواهند کرد.


جوانان در مشهد یک آخوند حکومتی به نام حسین خادم‌‌الخمسه از گردانندگان حوزه رژیم در مشهد را گوشمالی دادند و روانه بیمارستان شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر