۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۶, شنبه

بولتن خبری اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگون

۱۳۹۴/۲/۲۶ -- ۲۰۱۵/۵/۱۶
عفو بین‌الملل نسبت به خطر مجازات مرگ برای زندانی سیاسی محمدعلی طاهری هشدار داد
عفو بین‌الملل روز 22اردیبهشت94 اعلام کرد محمدعلی طاهری که تابه‌حال 4سال را در سلول انفرادی در زندان اوین به اتهام توهین به مقدسات گذرانده، در حال حاضر تحت محاکمه به جرم مفسد فی‌الارض است.
عفو بین‌الملل هشدار داده است که این زندانی سیاسی ممکن است به مرگ محکوم شود.
----------------------------------
ممانعت از دفاع وکیل زندانی سیاسی علی معزی در بیدادگاه کرج
آخوند آصف حسینی رئیس شعبه یک بیدادگاه کرج از دفاع وکیل زندانی سیاسی علی معزی، جلوگیری کرد. این آخوند خمینی صفت روز 21اردیبهشت 94 همچنین حاضر نشد پرونده علی معزی را در اختیار وکیل او قرار دهد، همچنین حاضر به پذیرش اعتراض قانونی وکیل هم نشد. وکیل علی معزی معترض بود که چرا بدون اطلاع او بار دیگر موکلش را در 14اردیبهشت 94 دادگاهی و به زندان محکوم کرده‌اند. آخوند آصف حسینی به‌رغم ارائه مدارک کافی از سوی وکیل مبنی بر اجازه وکالت، بهانه آورد که چون در وجه وکالت نوشته‌ای رایگان، من باید از وزارت اطلاعات استعلام کنم. به این ترتیب این آخوند جنایتکار مانع مطالعه پرونده توسط وکیل زندانی سیاسی علی معزی شد. زندانی سیاسی علی معزی از زندانیان دهه ۶۰ می‌باشد، تنها به‌دلیل شرکت در مراسم تشیع و خاکسپاری شهید راه آزادی مردم ایران، مجاهد شهید محسن دکمه‌چی دستگیر و با پرونده‌سازی وزارت اطلاعات به چند سال زندان محکوم گردید. این زندانی سیاسی قرار بود که محکومیتش ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۴ به پایان برسد اما بازجویان وزارت بدنام اطلاعات اقدام به پرونده‌سازی جدید علیه او کردند و صبح روز ۱۴اردیبهشت ماه جاری بدون اطلاع قبلی به وی گفته شد که باید به بیدادگاه رژیم در کرج برود. زندانی سیاسی علی معزی از ابتدای دستگیری، دادگاههای رژیم را غیرقانونی، نامشروع و فرمایشی دانسته و در آنها حضور نیافته است. در روز 14اردیبهشت نیز حاضر به شرکت در بیدادگاه نمایشی نشد اما به دستور دژخیمان وزارت اطلاعات مورد یورش وحشیانه انبوهی از پاسداران زندان به سرکردگی سرگرد پاسدار کریمی قرار گرفت و در اثر ضربات وارده پیشانی وی شکافت و دچار خونریزی شد و دژخیمان زندان با کشیدن وی روی زمین او را به بیدادگاه بردند و به‌رغم خونریزی و پاره شدن لباسهایش توسط آخوند آصف حسینی جنایتکار در یک نمایش قضایی آخوندی، بدون حضور وکیل و در جا به ۱ سال زندان دیگر محکوم گردید. زندانی سیاسی علی معزی در صحن دادگاه فرمایشی ولی‌فقیه تصمیم به سکوت گرفت و هیچ حرفی نزد و از امضای حکم غیرقانونی و غیرانسانی ۱ سال زندان خودداری نمود.
---------------------------------
بینایی زندانی سیاسی ایرج محمدی در معرض خطر جدی قرار دارد
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، وضعیت جسمی زندانی سیاسی ایرج محمدی که در زندان زاهدان زندانی است حاد می باشد .
روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه دندان زندانی سیاسی ایرج محمدی دچار عفونت می شود. او به بهداری زندان مراجعه نمود و خواهان درمان شد ولی یوسفی رئیس بهداری زندان از درمان این زندانی خوداری نمود.
پس از گذشت ۲۴ ساعت در اثر عدم درمان و رسیدگی پزشکی صورت وی متورم گردید و تورم آن به حدی است که چشم راست او تا حد زیادی بینایی خود را از دست داده است. زندانی سیاسی ایرج محمدی از تب و سردرد شدید رنج می برد .
علیرغم گذشت چندین روز از بیماری و شدت یافتن آن، زندانبانان ولی فقیه همچنان از درمان او ممانعت به عمل آورده و از اعزام وی به بیمارستانهای خارج از زندان خوداری می کنند. زندانی سیاسی ایرج محمدی بشدت نگرا از دست دادن بینایی اش می باشد.
مراجعات این زندانی سیاسی به رئیس زندان و سایر زندانبانان تا به حال بی نتیجه بوده است و او همچنان بدون درمان به حال خود رها شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ممانعت از درمان این زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی می باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای پایان دادن به عدم درمان زندانیان سیاسی در ایران است.
----------------------------------
مولوی نقشبندی ، روحانی اهل سنت ، پس از 1130 روز حبس غیر موجه آزاد شد
به گزارش کمپین فعالین بلوچ مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک پس از تحمل 1130 روز حبس غیر موجه شامگاه پنجشنبه 24 اردیبهشت 94 آزاد شد.
وی ﺩﺭ ﺑﺪﻭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺴﺠﺪ ﺟﺎﻣﻊ ﻗﺎﺳﻤﯽ ﺭﺍﺳﮏ ﺷﺪﻩ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﮑﺮ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﺣﺪ ﺗﺸﮑﺮ ﮐﺮﺩﻧﺪ .
این روحانی اهل سنت که 20 فروردین 91 در شهرستان راسک از سر زمین کشاورزی بازداشت شده بود پس از اینکه دیوان عالی کشور اتهام های وارده را "غیر موجه" و "ناکافی" دانسته ،احکام صادر شده توسط بیدادگاه انقلاب زاهدان را نقض کرد ،با این وجود این روحانی اهل سنت با قید وثیقه به ارزش 5 میلیارد تومان آزاد شد.
یک منبع مطلع در این باره به "فعالین بلوچ" گفت: "مسئولان وزارت اطلاعات از چند روز پیش قول آزادی صد در صد مولوی را داده بودند اما از آنجایی که این وعده همزمان شده بود با همایش فارغ التحصیلی طلاب راسک آزادی وی از بیم استقبال مردمی به تعویق انداختند و امروز هم خودشان (ماموران وزارت اطلاعات) به شرط عدم استقبال، وی را از زاهدان به راسک آورده و به خانواده و برخی علمای منطقه سپردند."
گفتنی است این روحانی اهل سنت در حالی با قید وثیقه آزاد می گردد که دیگر بازداشت شدگان پرونده وی از جمله فرزندش مولوی عبدالغفار نقشبندی و ملک محمد آبادیان بیش از 17 روز است از زندان مرکزی زاهدان به وزارت اطلاعات منتقل شده و تا کنون خانواده هیچ گونه اطلاعی از آنها ندارد.
---------------------------------
مشهد - اعدام یک زندانی در زندان وکیل آباد
مشهد 25اردیبهشت 94 - به قرار اطلاع رژیم ضدبشری یک زندانی را در زندان وکیل آباد بدار
آویخته است. رژیم اسم زندانی و زمان اعدام را اعلام نکرده است.
-------------------------------
تزریق سم به مجازاتهای ضدانسانی توسط رژیم ایران اضافه شد
رژیم آخوندی قصد دارد اعدام با استفاده از تزریق سم را نیز به شیوه‌های قبلی نظیر، سنگسار، پرتاب از کوه و گردن زدن اضافه کند. بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم، اغلب آخوندهای حکومتی در قم با این اقدام جنایتکارانه موافق هستند. برخی نیز گفته‌اند استفاده
از شمشیر برای اعدام را به تزریق سم ترجیح می‌دهند .

اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر