۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

اعتصاب غذاي نرگس محمدي در زندان اوين / اعتراضات مردمي در تبريز پس از مسابقة فوتبال


زنداني سياسي نرگس محمدىدر اعتراض به عمل ضدانساني ماموران وزارتاطلاعات و قضاييه رژيم در زندان اوين، در جلوگيري از تحويل داروهاي وي، اعتصاب غذا كرد. وي اعتصاب خود را از روز يكشنبه آغاز كرده است. به گفته قاضي جلاد صلواتي در شعبه 15 بيدادگاه ضد انقلاب، دادگاه وي، دهم تيرماه برگزار خواهدشد

 

روز جمعه گذشته رژيم آخوندي در وحشت از شكل گيري اعتراضات مردم و جوانان تبريز در جريان مسابقه فوتبال بين تيمهاي تراكتورسازي و نفت تهران كه در تبريز برگزار شد، نيروهاي سركوبگر خود را به حالت آماده باش در آورده بود.

 

در جريان اين مسابقه، كارگزاران رژيم علاوه بر بسيج نيروهاي سركوبگر ، از اهرم دروغ و فريب نيز براي كنترل جمعيت استفاده كردند و با اعلام يك خبر دروغ  از بلنگوي ورزشگاه ، مبني بر اين‌كه تراكتورسازي به مقام قهرماني رسيده، تلاش كردند جمعيت را آرام كنند. يكي از طرفداران تيم تراكتورسازي به علت شدت فشار ناشي از اين دروغ سكته كرد و جان سپرد.

 

يك رسانه حكومتي نوشت: دروغ مسولين به تماشاچيان به اين دليل بود تا امنيت ورزشگاه حفظ شود و صندلي‌هاي بيشتري شکسته نشود. ترفند اعلام نتيجه دروغ دقايقي بعد آشكار شد و بر خلاف پيش‌بيني كارگزاران رژيم، جوانان تبريزي، در يک حرکت اعتراضي كم‌سابقه، در حالي که شعار مي‌دادند و با مأموران سرکوبگر رژيم درگير شدند و  صندليها و تجهيزات ورزشگاه را به آتش کشيدند. معترضان خشمگين اعتراض خود را به خيابانهاي اطراف کشاندند و در مسير خود تابلوها و بنرهاي عکس منحوس آخوند روحاني را پاره کرده و پايين کشيدند.

 

دو هفته پيش در جريان قيام مردم مهاباد، يكي از سركردگان رژيم اعتراف كرده بود كه رژيم نه تنها در مهاباد بلكه در همه شهرها با اين بحران مواجه است كه هر اتفاق كوچكي به سرعت سياسي و امنيتي مي‌شود.

 

همچنين روز دوشنبه 28 ارديبهشت اعتصابرانندگان ترمينال جنوب، وارد هفتمين روز خود شد.. اين اعتصاب ، روز اول توسط رانندگان اتوبوس هاي تهران-اصفهان شروع شد. اما بسرعت به رانندگان اتوبوسهاي شهرهاي مختلف در اين ترمينال گسترش يافت.  هر روز بر تعداد رانندگاني كه به اعتصاب پيوسته اند، افزوده ميشود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر