۱۳۹۷ دی ۱۳, پنجشنبه

نازنین زاغری رتکلیف و نرگس محمدی برای سه روز اعتصاب غذا می‌کنند



نازنین زاغری رتکلیف و نرگس محمدی برای سه روز اعتصاب غذا می‌کنند



نازنین زاغری رتکلیف و نرگس محمدی با انتشار اطلاعیه‌ای از زندان اوین اعلام کردند در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان برای سه روز اعتصاب غذا می‌کنند.
خانم‌ها زاغری و محمدی با انتشار نامه‌ای مشترک نوشته‌اند که آخرین مورد مراجعه‌شان به زندان اوین “چند ماه پیش” بود. آنها گفته‌اند از ۲۴ دی ماه به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا می‌زنند و مسئولیت سلامتشان به عهده حکومت جمهوری اسلامی است.
بر اساس این نامه، که کانون مدافعان حقوق بشر آن را منتشر کرده، عدم رسیدگی درمانی درحالی صورت می‌گیرد که پزشک معتمد سازمان زندان‌ها “دستور” داده بود خانم زاغری و خانم محمدی به طور “اورژانسی” به مراکز تحت درمانشان منتقل شوند اما “مسئولان به دلایل نامعلوم مانع آن شده‌اند”.
این دو زندانی سیاسی در نامه خود خطاب به مسئولان نوشته‌اند: “دارویی که تحت مراقبت پزشکان معالج تا مدت ها پیش برای معالجه بیمار استفاده می شده و اکنون به دلیل عدم اعزام و تداوم آن، ناگهان قطع شده، تهدیدی جدی برای سلامت و حتی بقای ما نیست؟ چنین شیوه ای آیا مطابق قوانین و رفتار انسانی است؟”
شهریورماه امسال ریچارد رتکلیف اعلام شد که همسرش نازنین زاغری به سبب حمله عصبی در زندان “از حال رفته است.
همسر خانم زاغری می‌گوید که او از سردردهای شدید، سرگیجه، مشکل فشار خون و بی‌حسی در دست و پاها رنج می‌برد.
او که برای موسسه تامپسون رویترز – واحد خیریه خبرگزاری رویترز – کار می کرد در آوریل سال ۲۰۱۶ بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می‌برد.
نرگس محمدی نیز به آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلاست.
خانم محمدی از فعالان سرشناس حقوق بشر ایران است که سه سال پیش از پس از مدتی حبس دوباره به ۱۶ سال زندان محکوم شد.
خانم محمدی یک بار در سال ۱۳۹۱ و به تشخیص پزشکان حکم “عدم تحمل کیفر” گرفت و آزاد شد. با این حال او دوباره از اردیبهشت سال ۱۳۹۴ به زندان بازگردانده شده است.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر