۱۳۹۷ دی ۲۴, دوشنبه

چرخش تعادل قوا علیه رژیم و بازتابهای آن



چرخش تعادل قوا علیه رژیم و بازتابهای آن




چرخش تعادل قوا از جمله خود را در موضعگیری‌های کشورها و مقامات مختلف علیه سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم ایران نشان می‌دهد.
علی جوینی
اتحادیه اروپا، بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات آخوندها و ۲ تن از مهره‌های بالای اطلاعاتی رژیم را در لیست تحریمها قرار داد. این اقدام اتحادیه اروپا که بیانگر ضربات متعدد و پی در پی سیاسی به رژیم است، بازتابهای گسترده‌ای داشت.
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، اقدامات اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا را تبریک گفت. وی اعلام کرد که سرویسهای اطلاعاتی رژیم آخوندها «مسئول» سازماندهی پروژه حمله به گردهمایی مجاهدین خلق ایران در ویلپنت پاریس می‌باشند.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در این رابطه گفت: «ما از اقدامات شرکای اروپایی مان در تحریم یک سرویس اطلاعاتی رژیم ایران حمایت می‌کنیم و در متوقف کردن تروریسم این رژیم متحد هستیم».
در منطقه نیز کشورهای اردن، افغانستان در مقابل سیاستهای تروریستی رژیم آخوندی موضع گرفتند. وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی با مایک پمپئو گفت: «اجازه بدهید یک نکته درباره رژیم ایران بگویم. ما همه با سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران در منطقه مشکل داریم».
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، شاه حسین مرتضوی در یک موضعگیری بی‌سابقه گفت: «مقامات وزارت‌خارجه رژیم ایران این روزها در نقش سخنگویان طالبان عمل می‌کنند. اگر کشور همسایه معتقد به گفتگو برای راه‌حل می‌باشند چرا راه گفتگو را با گروه‌های مخالف داخلی خود از جمله مجاهدین خلق بسته است؟»
در راستای سختر شدن اوضاع بر آخوندها، وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو در سخنرانی خود در دانشگاه قاهره گفت: «ما به مردم ایران می‌پیوندیم که خواهان آزادی و حسابرسی (از این رژیم) هستند. آمریکا تحریمهایی را که هرگز نمی‌بایست لغو می‌شدند، از سر گرفته است».
این تحولات در سیاست خارجی، با ارتقا مستمر موقعیت مجاهدین و مقاومت ایران در داخل همزمان شده است. برپایی اشرف ۳ و گسترش کانونهای شورشی از یکطرف و استمرار قیام دی‌ماه در قالب حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف مردم، بیانگر موقعیت بالای مجاهدین است.
حال پیوند بین تحولات سیاسی بین المللی و تحولات داخل ایران، این رژیم را در بن بست قرار داده است و هرگز قادر نخواهد بود که این روند را تغییر بدهد چرا که اگر بخواهد این روند را تغییر بدهد در عرصه داخلی باید بتواند ریشه این فعل و انفعالات یعنی قیام را از بین ببرد. یا اینکه شرط ذهنی یعنی مجاهدین و مقاومت سازمانیافته را نابود کند. پر واضحه است که رژیم توان هیچکدام از این دو را ندارد. در عرصه خارجی نیز یا باید تسلیم شده و زهر موشکی و حقوق بشر را نیز سربکشد یا اینکه مسیر انقباض را در پیش گرفته و پی تحریمها را به تن بمالد.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر