۱۳۹۷ دی ۱۴, جمعه

انعکاس تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران و علوم و تحقیقات در رسانه‌های بین‌المللی



انعکاس تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران و علوم و تحقیقات در رسانه‌های بین‌المللی


سایت نیوز بلیز آمریکا در ۱۱ دی ۹۷ گزارشی پیرامون تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران و علوم و تحقیقات به همراه شماری از تصاویر این تظاهرات را درج کرد.
نیوز بلیز با عنوان «۱۰ دانشجو در حادثه اتوبوس جان خود را از دست می‌دهند» نوشت: «حادثه باعث جرقه تظاهرات شد. هفته گذشته در دانشگاه آزاد در شمال تهران، ۱۰ دانشجو در یک تصادف اتوبوس کشته شدند. این اتوبوس که ۳۰ دانشجو را حمل می‌کرد وقتی از جاده‌ای در محوطه دانشگاه علم و پژوهش که در کنار کوه قرار داشت عبور می‌کرد خارج شده و با ستون بتونی برخورد کرد.
تظاهراتی در روز یکشنبه، ۳۰ دسامبر  ۲۰۱۸ از طرف دانشجویان  بخاطر این حادثه اتوبوس سه روز متوالی، در خارج از دانشگاه آزاد تهران در شمال تهران برگزار شد، تظاهرات پیش از آن در محوطه دانشگاه برگزار شد. مقامات ایران شمار زیادی از نیروهای انتظامی  را برای سرکوب ۵۰۰۰ معترض به منطقه گسیل داشتند.
بر اساس گزارش شورای ملی مقاومت ایران، هزاران دانشجو روز ۲۹ دسامبر ۲۰۱۸ تظاهرات کردند. سرقت نجومی و غارت دارایی های مردم توسط رهبران رژیم آخوندی، ایران را یکی از آسیب پذیرترین کشورهای جهان کرده است  حوادثی مانند تصادفات، آتش سوزی، زلزله و غیره.
بنا به  گزارش ایران نیوز وایر رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد، علی اکبر ولایتی است  که، وزیر سابق امور خارجه و نماینده مجلس بوده است ، در حال حاضر ۳۷پست رسمی از جمله ۲۳مقام  آموزشی / پزشکی، در ۹ نهاد سیاسی دارد و گزارش شده که به عنوان مشاور  سیاست  خارجی خامنه‌ای است.
در روز دوشنبه ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر موسسات دانشگاهی، یک تظاهرات در میدان انقلاب و مقابل دانشگاه تهران برای اعتراض به مرگ چند دانشجو در حادثه مرگبار تظاهرات کردند.
تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر، از جمله واحدهای ضد شورش و مأمورین لباس شخصی، در آنجا مستقر شدند تا از گسترش تظاهرات  جلوگیری کنند.
دانشجویان شعار دادند: «نترسید ، نترسید ، ما همه باهم هستیم »، « تهدید و زندان، نمی‌تواند مانع ما شود» و «مرگ بر دیکتاتور». دانشجو ذلت نمی‌پذیرد ؛ ولایتی ولایتی پاسخ بده مسئول این جنایت تو هستی . در جلوی صحن دانشگاه دانشجویان سخنرانی کردند و شعار دادند: «ای قاتلان بی شرم ، بیرون بیایید!»
مأموران لباس شخصی به طرف جمعیت گاز اشک آور پرتاب کردند تا جمعیت را متفرق کنند. معترضین خواستار اخراج علی اکبر ولایتی، مشاور عالی علی خامنه‌ای و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد شدند.
همان زمان، دانشجویان دانشگاه آزاد در روز سوم اعتراضات خود را ادامه دادند. آنها علیرغم این که عوامل اطلاعاتی و به اصطلاح امنیتی دانشگاه، شب قبل اطراف میدان دانشگاه را حصار کشیده بودند جاده را مسدود کردند و خودرویی که توسط عوامل مسلح رژیم به صحنه آمده بود را متوقف کردند.
مقاومت ایران مراتب تاسف و اندوه قلبی خود را نسبت به دانشجویانی که زندگی خود را از دست داده‌اند ابراز داشته و خواستار بهبود سریع مجروحین می‌باشد، مقاومت ایران بر این واقعیت تأکید دارد که فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، طرف اصلی و مسئول این فاجعه است. با توجه به غارت نجومی و هزینه‌های سرکوب و تروریسم، در این رژیم بیشترین تلفات را در چنین حوادثی مردم ایران داده‌اند.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر