۱۳۹۷ آذر ۲۰, سه‌شنبه

همبستگی اتحادیه کارگران صنایع فولاد آمریکا و اتحادیه جهانی صنعت با کارگران ایران



همبستگی اتحادیه کارگران صنایع فولاد آمریکا و اتحادیه جهانی صنعت با کارگران ایران

اتحادیه کارگران صنایع فولاد آمریکا و اتحادیه جهانی صنعت در تاریخ ۱۶ آذر ۹۷ اقدام به انتشار گزارشی در مورد تظاهرات کارگران نیشکر هفت‌تپه و کارگران فولاد اهواز در سایت و توئیتر رسمی اتحادیه کارگران صنایع فولاد آمریکا  درج کرد. این مطلب همچنین  در سایت اتحادیه جهانی صنعت که به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی منتشر می‌شود درج شده است.
اتحادیه کارگران صنایع فولاد آمریکا همچنین درتوئیتی نوشت: «این ناگوار است. همبستگی یو اس دبلیو ؛ اتحادیه کارگران صنایع فولاد آمریکا
همچنانکه موج اعتصاب در ایران گسترش می یابد، فعالین اتحادیه شکنجه می‌شوند.
موج جدیدی از فعالیت های اعتصابی در سراسر استان خوزستان منجر به دستگیری و شکنجه رهبران فعال گردیده است.»


اتحادیه کارگران صنایع فولاد آمریکا نوشت:
«فعالان اتحادیه‌ای در ایران همزمان با گسترش موج  اعتصاب شکنجه می‌شوند
موجی از اعتصاب در استان خوزستان منجر به دستگیری و شکنجه فعالان برجسته شده است.
کارگران کارخانه فولاد ملی ایران در اهواز طی چندین سال گذشته برای دریافت حقوق پرداخت نشده و بازگشت کارخانه خود به مالکیت عمومی اقدام به اعتصاب کرده‌اند. آنها با کارگران نیشکر هفته‌تپه در شوش، اعلام همبستگی  کرده‌اند.
همچنین  اعتصابات در پالایشگاه آبادان، پروژة مترو اهواز و نیز در میان کارمندان شهرداری حمیدیه وجود دارد.
علی خامنه‌ای ادعا می کند که اعتصاب‌ها توسط دشمنان خارجی که سعی دراز بین بردن اقتصاد دارند، هدایت می‌شوند. اما کارگران با توصیف ایران به عنوان «مجلس منحصر به فرد دزدان در سراسر جهان» پاسخ می‌دهند و اصرار دارند که «دشمن ما همین جاست – دروغ می‌گویندآمریکا اس»
در ۱۸ نوامبر، تظاهراتی ۴۰۰۰ نفره از کارگران هفت تپه در شوش، توسط نیروهای امنیتی مورد حمله قرار گرفت و ۱۸ رهبر برجسته کارگری دستگیر شدند.
روز بعد، هزاران کارگر فولاد اهواز در تجمع همبستگی به کارگران مجموعه نیشکر هفت‌تپه پیوستند. کارگران در جلوی اداره فرمانداری، خواهان آزادی فعالان بودند.
دانشجویان در تعدادی از دانشگاهها نیز حمایت‌شان از آنها را نشان دادند.
مقامات ۱۴ تن از فعالان را آزاد کردند، اما اسماعیل بخشی و سپیده قلیان فعال دانشجویی در زندان هستند.
گزارش‌های متعددی وجود دارند که فعالان شکنجه می‌شوند. اخیرا تأیید شد که خانواده‌های بخشی و قلیان که قادر به دیدن آنها در زندان شدند، گزارش دادند که هر دو مورد ضرب و شتم شدید قرارگرفته و در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند. اسماعیل بخشی کبودی شدیدی در اطراف سر داشت. او تحت فشار قرار گرفته بود تا اعتصاب را لغو کند.
دستیار دبیر کل اتحادیه جهانی صنعت در ارتباط با اتحادیه کارگران فلزکاران و مکانیک ایران می‌باشد، گفت:
«ما شرایط شدید جسمی و روحی را که به اسماعیل بخشی و سپیده قلیان تحمیل شده، محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستیم.
مسئولیت رنج آنها مستقیما با دولت ایران است. ما عمیقا و به طور فزاینده‌ای در مورد زندگی آنان نگران می باشیم. ما از کارگران در سراسر ایران و سراسر جهان دعوت می‌کنیم که برای آزادی همه دستگیرشدگان مبارزه کنند.
کمال اوزکان، دستیار دبیرکل اتحادیه جهانی صنعت، گفت:
تلاش برای شکستن اعتصاب از طریق خشونت و تهدید و ارعاب، موجب شرمساری زیادی برای رژیم ایران است. کارگران برای دستمزدی که به دست آورده‌اند، تظاهرات می‌کنند و رهبرانشان شجاعانه برای دفاع از آنان دفاع می کنند.
ایران باید به حقوق اتحادیه‌های کارگری و کنوانسیون‌های اصلی سازمان بین المللی کار، به ویژه ۸۷ و ۹۸ احترام بگذارد. اتحادیه‌های کارگری باید بتوانند بدون هراس و آزار و اذیت کار خود را انجام دهند و حق ایجاد اتحادیه‌های مستقل را داشته باشند.
هر دو کارخانه فولاد و مجتمع نیشکر در شرایط مشکوکی خصوصی شدند. صاحبان خصوصی کارخانه را ارزان خریدند و به طور مرتب دستمزدها را پرداخت نکردند. این شرکتها که اتحادیه‌های مستقل را برسمیت نمی‌شناسند، بعضی اوقات پس از اعتراضات مجبور به دادن دستمزدها می شوند.»
شایان ذکر است اتحادیه کارگران صنایع فولاد آمریکا، بزرگترین اتحادیه صنایع فولاد، کاغذ سازی، جنگلداری، لاستیک، تولید، انرژی، صنایع وابسته و کارگران اتحادیه بین المللی خدمات رسانی و بزرگترین اتحادیه کارگری صنعتی در آمریکای شمالی با ۸۶۰۲۹۴ عضو می باشد.
مرکز اصلی اتحادیه جهانی صنعت نیز در ژنو می‌باشد و در تاریخ ۲۰۱۲ در کپنهاک تاسیس شده و بیش از ۵۰ میلیون کارگر را در بیش از ۱۴۰ کشور جهان بصورت زنجیره‌ای  و در رشته‌های تامین تجهیزات معادن، انرژی و بخش تولید، اداره می نماید.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر