۱۳۹۷ دی ۶, پنجشنبه

جمعبندی اعتراضات- تداوام قیامها در شهرهای میهن




جمعبندی اعتراضات- تداوام قیامها در شهرهای میهن 


طی هفته گذشته جمعا ۸۱مورد (کارگران ۲۱مورد؛ دانشجویان ۷مورد؛ سایر اقشار ۲۱مورد؛ غارت شدگان ۳مورد؛ بازنشستگان ۱۰مورد؛ فرهنگیان ۲مورد؛ اعتصاب غذای زندانیان ۵مورد؛ کامیونداران ۱۲مورد) اعتراض شکل گرفت. متوسط حرکتهای اعتراضی روزانه ۱۲مورد بود.

مهمترین حرکتهای اعتراضی هفته به این قرار بود:


کارگران:

اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز: رژیم در اویل هفته قبل به خانه‌های تعدادی از کارگران که تعدادی از آنها نمایندگان کارگران بودند؛ حمله و آنها را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و دستگیر کرد. تا امروز (۱دی) رویهم رفته ۲۰نفر از آنها با گذاشتن فیش حقوقی توسط سایر همکارانشان آزاد شدند. با وجود این دستگیریها روز ۲۶آذر کارگران در سی و هشتمین روز اعتصابشان مجدد به خیابانها آمده و خواستار آزادی کارگران زندانی شدند. گارد ویژه به این تجمع و راهپیمایی حمله و تعدادی از کارگران را مصدوم کرد.

تجمع کارگران شهرداری بروجرد: این کارگران حدود ۲هفته است که در اعتراض به عدم دریافت ۹ماه حقوق معوقه خود دست به تجمع زدند.

تجمع کارگران پتروشیمی فارابی در بندر ماهشهر: این کارگران چند روز متوالی دست به تجمع زده و خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل؛ افزایش و پرداخت به موقع دستمزدهایشان شدند.

تجمع و اعتراض کارگران مخابرات راه دور شیراز : این کارگران که کفن پوشیده بودند در اعتراض به پاسخ ندادن به مطالبات چندین ساله خودشان تجمع کرده و خیابان روبروی استانداری شیراز را بستند.

تجمع کارگران شرکت آریان فولاد بوئن زهرا: این کارگران در حمایت از کارگران فولاد اهواز؛ دست به تجمع زدند.

تجمع کارگران شرکت کیسون قطار شهری اهواز: این کارگران در اعتراض به عدم دریافت ۱۹ماه حقوق عقب افتاده تجمع کردند.

اعتصاب کارگران ایستگاه گاز اندیمشک: این کارگران در اعتراض به عدم دریافت ۴ماه حقوق معوقه و پاسخگو نبودن کارگزاران رژیم ۵روز است که اعتصاب کردند.

اعتراضات کارگران شهرداری شهرهای مختلف: کارگران شهرداری دزفول؛ خرم آباد و آبادان در اعتراض به عدم دریافت چندین ماه حقوق معوقه خود دست به اعتصاب و تجمع زدند.

بازنشستگان: در هفته قبل بازنشستگان لشکری و کشور در تهران  در اعتراض به وضعیت معیشتی و پایین بودن حقوقشان در مقابل مجلس و در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع و راهپیمایی کردند. سایر اعتراضات بازنشستگان به این قرار است؛ تجمع بازنشستگان استان خراسان رضوی در مشهد؛ تجمع بازنشستگان کرمانشاه؛ تجمع کارمندان بازنشسته و عضو تعاونی وزارت جهاد کشاورزی؛ تجمع بازنشستگان ابهر؛ تجمع فرهنگیان و بازنشستگان یزد؛ اشاره کرد.

کامیونداران: پنجمین دروه اعتصاب سراسری کامیونداران ۱دی در شهرهای سلماس؛ مهران؛ هفتگل؛ شاهرود؛ چابهار؛ قزوین؛ قم؛ سلفچگان؛ سقز؛ ساری؛ نکا؛ ساوه برگزار شد.

سایر اقشار:

- در طی هفته قبل باز هم کشاورزان و حقابه داران در اعتراض به عدم دریافت حق آبه قانونی خود دست به تجمع و اعتراض زدند. در این خصوص میتوان به اعتراضات کشاورزان و حقابه داران اصفهان؛ کشاورزان ورزنه؛ کشاورزان بخش شبانکاره دشتستان و کشاورزان خوراسگان اشاره کرد.

- مشتریان شرکت عظیم خودرو و برخی دیگر از شرکتهای واردکننده و مونتاژ کننده خودرو  در اعتراض به محقق نشدن وعده شرکتها و تحویل ندادن خودروهای ثبت نامی، در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران تجمع کردند.

- جمعی از بیکاران بهبهان در اعتراض به پارتی بازی در استخدام و استخدام نیروهای غیربومی در پالایشگاه فاز دو بید بلند تجمع کردند و خواستار استخدام خود شدند.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر