۱۳۹۷ آبان ۱۱, جمعه

زندان، سرکوب، خودکشی؛ سهم زنان در نظام ولایت فقیه



زندان، سرکوب، خودکشی؛ سهم زنان در نظام ولایت فقیه



سهم زنان در نظام ولایت فقیه چیزی جز سرکوب زنان نیست که این روزها نمودهای فراوانی از آن در فضای اجتماعی بازتاب پیدا می‌کند موضوعی که از فردای حاکمیت ولایت فقیه در عرصه های مختلف وجود داشته و آخرین آن زیر گرفتن یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در سوهانک است که افکار عمومی را به خود معطوف کرد.

امید کوهنورد
خبرگزاری هرانا گزارش کرد که حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) که پیشتر در اواخر مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود در پی مضروب شدن در بازداشتگاه از جمله آسیب دیدن دنده‌ها و انگشتان به بیمارستان منتقل شده است.
نیروهای امنیتی پس از ورود به منزل خانم حکیمی، همسر وی را با سلاح تهدید کرده و بدون توضیحی پس از تفتیش منزل، خانم حکیمی را بازداشت کرده بودند.
از دلایل بازداشت و محل نگهداری این فعال ترک اطلاعی در دست نیست.
بنا بر گزارش دریافتی از منابع نزدیک به خانواده صادقی، «نسیم صادقی، فعال ترک (آذربایجانی) پس از انتقال به زندان تبریز طی تماس تلفنی با خانواده اش گفته است که توسط نیروهای امنیتی در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وی را تهدید کرده‌اند که در صورت نپذیرفتن اتهامات، فرزند وی و خواهرزاده‌اش را نیز بازداشت خواهند کرد.»

سرکوب زنان به بهانه بهایی بودن
خبرگزاری هرانا گزارش کرد دو شهروند بهایی ساکن مشهد به نام‌های «می خلوصی» و دخترش «ساقی فدایی» که پیشتر محکومیت یک سال حبس‌شان  به تائید دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی رسیده بود، عصر امروز جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان مشهد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۵ عصر امروز چهارشنبه ۹ آبان‌ماه ۹۷ «می خلوصی» و دخترش «ساقی فدایی» شهروندان بهایی ساکن مشهد جهت تحمل حبس راهی زندان مشهد شدند.
این شهروندان بهایی به همراه دو شهروند بهایی دیگر به نام‌های «شایان تفضلی» و «دری امری» در اسفندماه سال گذشته توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی سلطانی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هرکدام به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شده و دادگاه تجدید نظر این شهروندان که در تاریخ ۴ شهریورماه سال جاری برگزار شده بود حکم صادره را عینا تائید کرده بود. [هرانا۹آبان۹۷]

وزیر کار هم از بازداشت صبا آذرپیک خبر داد
در خبری دیگر صدای آمریکا نوشت: صبا آذرپیک روزنامه‌نگار ایرانی،‌ از سوی دستگاه‌های امنیتی در ایران بازداشت شد.
گزارش های غیررسمی حاکی از بازداشت آذرپیک به دلیل انتشار نامه‌هایی به مجلس با سربرگ وزارت اطلاعات قبل از رای اعتماد محمد شریعمتداری، وزیر فعلی کار و امور اجتماعی ایران است.
این نامه‌ها درباره ارتباط شریعتمداری با پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو در زمان تصدی او بر وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
این در حالی است که وزیر کار و امور اجتماعی ایران در توئیتی بازداشت این خبرنگار را تایید کرد اما ادعای آذرپیک مبنی بر ارتباط خود با واردات غیرقانونی خودرو را کذب دانست.

خودکشی یکی از پیامدهای سرکوب زنان
خبرگزاری هرانا همچنین از خودکشی  یک دختر ۱۷ ساله در شهرستان فومن خبر داد.
۷ آبان دختر ۱۷ ساله فومنی در روستای کوره خرم بخش سردار جنگل فومن دست به خودکشی زد. از علت خودکشی و سرنوشت این دختر اطلاعی در دست نیست.
سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه بیش از ۷ درصد از سوی پزشکی قانونی اعلام شده است. [هرانا۸آبان۹۷]
روزنامه دنیای اقتصاد هم از خودکشی سه نوجوان تهرانی در یک شبانه روز نوشت
نخستین حادثه ۲۹ مهر از سوی مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش به بازپرس جنایی اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که دختر جوانی خودش را از بالاترین طبقه پارکینگ طبقاتی شهرداری به پایین انداخت. در تحقیقات اولیه مشخص شد این دختر جوان دانشجوی رشته زبان فرانسه دانشگاه تهران بود.
بازبینی دوربین‌های مداربسته پارکینگ مشخص کرد که دختر جوان شامگاه شنبه با ماشینش به پارکینگ آمده و شب را داخل ماشین خوابیده است و صبح روز بعد به لبه پرتگاه رفته اما بعد از آن دوباره به داخل ماشین برگشته و ظهر خودکشی کرده است.
دومین گزارش شامگاه ۲۹ مهر به پلیس اعلام شد که دختر ۱۳ ساله‌ای زمانی که والدینش بیرون از خانه بودند خود را حلق آویز کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که دختر نوجوان هیچ اختلاف و مشکلی با خانواده‌اش نداشته و به بیماری خاصی هم مبتلا نبوده است.
سومین خودکشی صبح روز ۳۰ مهر اتفاق افتاد. مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی در تماس با بازپرس کشیک قتل از مرگ پسر ۱۴ ساله با قرص برنج خبر دادند. باتوجه به اینکه پسر نوجوان قبل از مرگ به خانواده‌اش گفته بود که قرص برنج را از عطاری تهیه کرده است، خانواده او از مرد عطار به‌خاطر فروش قرص برنج و مرگ فرزندشان شکایت کردند. [دنیای اقتصاد۱آبان۹۷]

دختر آبادانی
روزنامه نوآوران نوشت دختر ۱۴ساله آبادانی در اقدامی تلخ خودش را در راه پله های خانه شان  با روسری حلق آویز کرد.
روز  ۲۸ مهر دختر ۱۴ ساله‌ای در منطقه جمشید آباد آبادان دست به خودکشی زد و خیلی زود تیم های امدادی اورژانس در محل حاضر شدند و عملیات احیاء برای دختر نوجوان که با روسری، خودش را حلق آویز کرده بود صورت گرفت.
ماموران با حضور در محل پی‌بردند دختر ۱۴ ساله قبل از این اقدام دست نوشته‌ای برای انجام کارش نوشته و خانواده‌اش وقتی به سراغ دخترشان می‌روند با جسد نیمه جان دخترشان که از راه پله آویزان بود روبرو شده اند.
دختر نوجوان که در وضعیت کما قرار دارد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان «بهشتی» تحت نظر پزشکان است. [نوآوران آنلاین ۲۹مهر۹۷]
در خبری دیگر خبرگزاری هرانا نوشت: جلسه دادگاه تجدیدنظر لیلا حسین‌زاده برگزار شد
دوشنبه ۳۰مهر۹۷، جلسه دادگاه رسیدگی به اعتراض لیلا حسین‌ زاده دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه در تهران، که پیش‌تر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع‌الخروجی محکوم شده بود، برگزار شد….
لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران است که در زمینه‌ی مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. وی به همراه تعداد دیگری از دانشجویان در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود. [هرانا۳۰مهر۹۷]
فقر
روزنامه جهان صنعت به نقل از دستیار ویژه روحانی نوشت:
شهیندخت ملاوردی ریشه فجایعی همچون قتل‌های خانوادگی را فقر دانست و در این زمینه عنوان کرد: مسوولان و متولیان در این زمینه دست روی دست نگذارند‌. جامعه نباید به نحوی مدیریت شود که روز‌به‌روز شاهد افزایش چنین فجایعی باشیم‌.
وی در واکنش به قتل‌های خانوادگی اخیر و پدیده همسرکشی و دخترکشی گفت که به نظرش ریشه بیشتر این فجایع در فقر است‌. او افزود جامعه نباید به نحوی مدیریت شود که روز‌به‌روز شاهد افزایش چنین فجایعی باشیم‌. [جهان صنعت۱آبان۹۷]

در همین زمینه:



مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#
سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر