۱۳۹۷ آبان ۴, جمعه

افزایش فشار بر زندانیان در زندانهای تهران بزرگ، اوین و رجایی‌شهر کرج



افزایش فشار بر زندانیان در زندانهای تهران بزرگ، اوین و رجایی‌شهر کرج


طی هفته‌های اخیر فشارهای صنفی بر زندانیان در زندانهای اوین، تهران بزرگ و رجایی‌شهر افزایش بی سابقه‌ای داشته است. زندانیان از حداقل‌های حقوق زندانی برخوردار نیستند و در صورت  اعتراض با توهین و بدرفتاری عوامل زندان روبرو می شوند.
زندان تهران بزرگ:

زندانیان زندان تهران بزرگ در شرایط بسیار سخت و دشواری قرار دارند. سهمیه نان زندانیان در هفته اخیر قطع شده است.  جیره غذایی زندانیان بشدت کم شده است. کارکنان زندان با بی‌شرمی از زندانیان پول تختی که زندانی روی آن می خوابد را  می‌گیرند و در صورتی که زندانی پول تخت ندهد وی را از داشتن تخت محروم می‌کنند. سهمیه روزنامه را قطع کردند. با قطع کردن تلفنها، زندانیان را از تماس با خانواده‌هایشان محروم کرده‌اند.
زندان اوین:
در زندان اوین نیز جیره غذای زندانیان از ۱۲۰ گرم به ۸۰ گرم تقلیل یافته و آب گرم این زندان برغم سرمای هوا قطع است و زندانیان برای استحمام دچار مشکلات جدی هستند.
زندان رجایی‌شهر کرج:
زندانیان در بند ۲ زندان رجایی‌شهر معروف به دارالقرآن از نداشتن وسائل گرمایشی شکایت دارند و همچنین در طول هفته حداکثر دو روز آب گرم دارند.

رئیس بند بنام شجاعی از طرف مقامات زندان در جواب اعتراض و شکایت زندانیان گفته است برای تعمیر سیستم گرمایش و همچنین آب گرم برای حمام پول و بودجه نداریم و در صورت درخواست گرما و آب گرم خودتان باید هزینه آنرا متقبل شوید. نانی که به زندانیان می‌دهند از کیفیت خیلی پایینی برخوردار است و قابل خوردن نیست، علاوه بر این اندازه هر قرص نان را کوچک کرده و سهمیه غذای زندانیان را نیز کم کرده اند.


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#
سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر