۱۳۹۷ مرداد ۲۶, جمعه

صنعت پتروشیمی درکنترل خامنه ای و سپاه ، تامین مالی تروریسم درخارج ،گفتگو با مجیدحریری




صنعت پتروشیمی درکنترل خامنه ای و سپاه ، تامین مالی تروریسم درخارج ،گفتگو با مجیدحریری




صنعت پتروشیمی درکنترل بیت خامنه ای و سپاه ، برای تامین بودجه کارهای تروریستی در کشورهای خارج گسترش داده شد و با خصوصی کردن صنعت پتروشیمی از سال ۱۳۸۸ دست سپاه و خامنه ای برای دست انداختن روی سرمایه گزاری ها بازشد . موضوعی که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است. در همین رابطه آقای مجید حریری درگفتگویی باشبکه تصویری ایران آزادی به این موضوع پرداخته و به سئولات پاسخ میدهد .
بخش دوم کنفرانس
پرسش: آیا می‌توانید توضیح بیشتری در مورد کنترل صنعت پتروشیمی توسط بیت خامنه‌ای و سپاه بدهید؟
مجیدحریری: صنعت پتروشیمی در ادامه صنعت نفت و گاز هست؛ صنعتی که در دوران آخوندها گسترش زیادی پیداکرده است و یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی رژیم بوده، البته خودشان در رسانه ها به همین موضوع اشاره میکنند .
سال ۱۳۹۱ معاون برنامه ریزی وزارت نفت بنام محسن خجسته مهر میگوید: «۸۵ درصد درآمد ارزی کشور و ۲۵ درصد درآمد ناخالص ملی ایران از طریق فروش محصولات نفتی بدست می‌آید»؛ یعنی پایه درآمدهای اصلی رژیم روی نفت سوار شده است .
علی فلاحیان وزیراطلاعات در مصاحبه خودش در سال ۱۳۹۲ راجع به پتروشیمی توضیح داده ، میگوید: «در آن زمان ( مقطعی که خودش در دوران رفسنجانی وزیر اطلاعات بوده )؛ خیلی‌ها مخصوصاً مقام معطم رهبری فشار می‌آوردند تا کی قرار است به نفت وابسته باشیم؟. در نهایت تصمیم گرفتیم پتروشیمی‌ها را بسازیم ، آن موقع ما ۱۶ میلیارد دلار در آمد از نفت داشتیم که با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم به درآمدی نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار از صنایع پتروشیمی رسیدیم».
پرسش: چه ربطی بین وزیر اطلاعات و درآمد پتروشیمی بوده ؟ 
مجید حریری: به این دلیل است که وزارت اطلاعات که در دوره رفسنجانی ترورها را در خارج کشور گسترش داد ، منبع اصلی در آمدش از طریق فروش همین محصولات پتروشیمی بود ، علت این است که محصولات پتروشیمی بر خلاف نفت و گاز دارای محصولات متعددی هست یعنی تولیداتی که از طریق پتروشیمی در می آید، محصولات متعددیه؛ و این راه مناسبی برای تأمین پول غیر قانونی یا پولشویی برای رژیم هست ، اینجا بخوبی این موضوع روشن میشود که وزارت اطلاعات که در دوره رفسنجانی وارد کار اقتصادی شد، کنترل پتروشیمی را در دست گرفت ، بودجه کارهای تروریستی خارج را از این طریق بدست می‌آورد ، اما در سالهای بعد سپاه و خامنه‌ای کاملاً به پتروشیمی مسلط شدند.
صنعت پتروشیمی دارای ویژگیهایی است که به این امر کمک میکند. اولا گسترش این صنعت اساساً در دوران حاکمیت این رژیم انجام شده است، زمان انقلاب و در پایان زمان شاه ۲ پالایشگاه یا ۲ کارخانه پتروشیمی وجود داشت ، ولی الان حدود ۵۰ کارخانه پتروشیمی در ایران هست .
اقدامی دیگر، خصوصی کردن پتروشیمی از سال ۱۳۸۸ است. منظوراین است که دست سپاه ، خامنه‌ایی و ستاد اجرایی فرمان امام برای دست انداختن روی سرمایه گذاری‌ها باز شد .
یکی از تاکتیک‌ها یی که رژیم بکار می گیرد‌، فروش مواد با قیمت پایین به دلالهای وابسته به خودش است .تاکتیک‌ آنها به این شکل است که عدد را اعلام می‌کنند بعد به مناقصه ظاهری می گذارند؛ بعد چون مشتری نیست می دهند به همان دلالی که وابسته به سپاه است؛ و آنرا با قیمت ارزان می خرد ودر کشورهای دیگر میفروشد و مابازای درآمد ارزی که بدست آمده، به حسابهای که سپاه درکشورهای خارجی نیاز دارد واریز می کند واز این طریق هزینه‌های جنگ و سرکوب را تأمین میکنند .
یکی از اقدامات دیگر رژیم تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد است، پدیده ای که درجریا ن هست و شناخته شده می باشد.
تعداد دیگری از شرکت های پتروشیمی هستند ازجمله : شرکتهای پتروشیمی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام که یک مجموعه میباشند بنام «گروه توسعه انرژی تدبیر» ، شرکت نفت و گاز پرشیان؛ شرکت نفت پارس؛ تولیدات پتروشیمی بسیج؛ حفاری شمال؛ توسعه حفاری تدبیر؛ و«گروه نفت و گاز پارسیان» که متعلق به شرکت سرمایه گذاری قدیمی هست و از شرکت‌های خصوصی سازی وابسته به ولی فقیه می باشد ، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح وابسته به سپاه؛ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که مدیر عامل فعلیش جعفر ربیعی است . وی قبلاً چند سال در سازمان تأمین اجتماعی بوده است؛ شرکت بازرگانی پتروشیمی؛ شرکت سرمایه گذاری ایران؛ این شرکت ها تماما تحت کنترل بیت خامنه‌ای و سپاه قرار دارد. این ها با شیوه ای که فوقا توضیح داده شد صنایع پتروشیمی را کنترل میکنند و بخش مهمی از ارز را بصورت غیر قانونی و کنترل نشده در پتروشیمی بدست می آورند.
پرسش: آیا رژیم نمی‌تواند با دور زدن تحریمها، تاثیرات آنرا خنثی کرده و به بقایش ادامه بدهد ؟ چه راه کارهایی برای رژیم متصور است؟
مجید حریری: در کلی‌ترین شکل؛ رژیم دو راه حل بیشتر پیش رو ندارد، یا باید کوتاه بیاید و جام زهرهای بعدی را بخورد که این مسیر خودش منجر به سرنگونی رژیم میشود؛ یا باید جلوی جامعه جهانی بایستد و تضادش را با جامعه بین المللی تشدید کند؛ به جنگ در سوریه و یمن ادامه بدهد؛ به موشک‌پرانی ادامه بدهد؛ این هم به سرنگونی رژیم ختم میشود . یعنی از هر دو مسیر رژیم در یک بحرانی گرفتار شده که خروجی برایش متصور نیست .تنها کاری که الان رژیم انجام میدهد، با تاکتیک از این ستون به آن ستون فرجی هست زمان میخرد که نتیجه‌ایی ندارد.
درهمین زمینه؟


#قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر