۱۳۹۷ مرداد ۵, جمعه

استقبال مردم منطقه از قیام مردم ایران و اخراج رژیم آخوندی. گفتگو با حسین داعی الاسلام




استقبال مردم منطقه از قیام مردم ایران و اخراج رژیم آخوندی. گفتگو با حسین داعی الاسلام



استقبال مردم منطقه از قیام مردم ایران چه رابطه ای با حضور رژیم آخوندی درکشورهای منطقه دارد؟ وچرا آرزوی میکنند مردم ایران نظام ولایت فقیه را سرنگون کنند ؟ بخصوص بعداز قیام مردم ایران دردی ماه ۹۶ ، چنین خواسته را نه تنها بیان میکنند ، بلکه با تظاهرات و تجمعات شان وشعارهای که میدهند خواهان خروج رژیم از کشورشان میشوند ، نمونه اش درهفته های گذشته درعراق مشاهده شد که همچنان ادامه دارد . برای پاسخ به این موضوع آقای حسین داعی الاسلام طی گفتگویی با شبکه تصویری ایران آزادی آن را مورد بررسی قرارداده و به سئوالات پاسخ میدهد.
پرسش: خامنه‌ای هفته گذشته در مورد کشورهای منطقه گفت: «حضور منطقه یی جزو عناصر قدرت و امنیت نظام است و عقبه راهبردی کشور محسوب می‌شود. به همین علت دشمن با آن مخالف است!» روحانی هم چند روز پیش؛ آمریکا را تهدید کرد که با دم شیر بازی نکن و این روزها بحث دخالتهای رژیم یکی از مسائل مهم است. رژیم در مقابل خواست بین المللی برای خارج شدن از منطقه، چه برنامه‌ای را دنبال می‌کند؟
حسین داعی الاسلام : یکی از کارکردهای ضد مردمی و ضد ایرانی رژیم، دخالت و جنگ افروزی در کشورهای منطقه است که این رژیم از روز اول حاکمیتش آنرا شروع کرد و طی ۳۹ سال گذشته صدها میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم ایران را به قیمت فقر و بیکاری مردم، در این کشورها هزینه کرده است تا بتواند از این اهرم برای حفظ و بقای نظامش استفاده کند.
اما امروز که رژیم به آخر خط رسیده؛ در زمینه حضور منطقه‌ای هم در بن بست قرار گرفته است. یعنی اگر رژیم دست از دخالت و جنگ افروزی در کشورهای منطقه بردارد و عقب نشینی کند تضعیف می‌شود و یکی از تکیه گاههای بقای خودش را از دست می‌دهد. اگر هم بماند و به دخالت و جنگ افروزی ادامه دهد، هم در این کشورها و هم در سطح بین المللی با واکنش‌های شدیدتر روبرو می‌شود و بحران و انزوایش تشدید می‌شود.
این یکی از مهم‌ترین بحران‌های رژیم و از علائم دوران پایانی رژیم است.
خامنه‌ای و رژیمش بر سر دوراهی هستند. آیا بایستند و با عواقب آن یعنی مرگ روبرو شوند و یا بقول خودشان از ترس مرگ خودکشی یعنی عقب نشینی کنند. الان وضعیت با گذشته تفاوت کرده. در داخل ایران اعتراضات ادامه دارد و رژیم از نظر اقتصادی ورشکسته است و با یک جامعه در حال انفجار روبروست و قیام مردم به همه دنیا نشان داد که این رژیم در حال سقوط است. بنابراین کسی دیگر روی این رژیم حساب نمی‌کند و امیدی به آن ندارد.
از طرف دیگر سیاست مماشات آمریکا که بزرگترین عامل پیشروی رژیم در عراق و یمن و سوریه و لبنان و سایر کشورها بود و یک سیاست بسیار خائنانه بود که باعث ویران شدن این کشورها و کشته شدن صدها هزار نفر از مردم بی گناه و آواره شدن دهها ملیون نفر در سوریه و عراق و یمن شد همه ناشی از سیاست مماشات امریکا بود که دست رژیم را در این کشورها باز گذاشت و آخوندها آنرا دوران طلایی می‌نامند.
اما امروز این دوران تمام شده است و هر روز شاهد تحریم‌های بیشتر و کوتاه شدن دست رژیم از منطقه و انزوای بیشتر بین المللی و منطقه‌ای رژیم هستیم.
خامنه‌ای باید تصمیم بگیرد که آیا جام زهر منطقه‌ای را بخورد و برجام منطقه‌ای را قبول کند یا نکند. خودش خوب می‌داند که اگر زهر را بخورد تضعیف می‌شود و راه قیام و سرنگونی رژیم هموار می‌شود و اگر بایستد زیر فشارهای خرد کننده بیشتر قرار می‌گیرد که باز هم رژیمش در هم شکسته‌تر می‌شود و با قیام مردم و کانونهای شورشی سرنگون می‌شود.
دپیلمات های خبره رژیم و باند روحانی و.. می گویند باید زودتر جام زهر را بخوریم و کاسه و کوزه خودمان را از منطقه جمع کنیم و الا مجبوریم با هزینه بیشتر و آبروریزی مفتضحانه‌تر از این کشورها بیرون بیاییم.
مثلاً علی خرم سفیر سابق رژیم در دفتر اروپایی سازمان ملل که از نفرات قدیمی رژیم است به جنگ ایران و عراق و زهر خوردن خمینی اشاره کرده و گفته خمینی خیلی دیر و در بدترین شرایط جام زهر را سرکشید و اگر زودتر این کار را می‌کرد شکست‌ها و خسارتها و ضایعات کمتری را تحمل می‌کرد. و نتیجه می‌گیرد که الان هم اگر معطل کنیم مجبوریم در بدترین شرایط منطقه‌ای و بین المللی، عقب نشینی کنیم و بیشترین امتیاز را بدهیم و لذا باید هر چه زودتر مذاکره و عقب نشینی کنیم یعنی در زمینه موشکی و حضور منطقه‌ای و سایر مسائل باید عقب نشینی کنیم.
این یک بحران جدی است که رژیم با آن روبروست و خامنه‌ای که عواقب عقب نشینی را می‌داند و از تکیه به اروپایی ها هم نا امید شده برای اینکه رژیمش را جمع و جور کند در نشست با مقامات رژیم گفت عقب نشینی نمی‌کنیم. البته خامنه‌ای وضعیت داخلی و بین المللی رژیمش را بهتر از هر کس می‌داند و خودش دنبال مذاکره و راه نجات است و بخشی از این حرفها را برای روحیه دادن به پاسداران و مزدورانش می‌گوید ولی بهر حال روشن است که خامنه‌ای و رژیمش هیچوقت به زبان خوش از دستاوردهای مفت و مجانی که این سالها و بخصوص در دوران اوباما بدست آورده‌اند دست بر نمی‌دارند و تا آنجا که بتوانند مقاومت می‌کنند و اموال مردم ایران را صرف بشار اسد و حزب الله و حوثی‌های یمن و شبه نظامیان عراقی و بقیه جنایتکاران می‌کنند.
نتیجه ماندن در سوریه مرگ در باتلاق سوریه و نتیجه خروج از سوریه تضعیف رژیم و نابودی توسط قیام است. یعنی یا باید از این طرف خودکشی کند یا از طرف دیگر.
پرسش: موقعیت رژیم در منطقه که خودش می‌گوید بر آنها تسلط دارد و حضورش در این کشورها عامل اقتدار رژیم است به چه صورت است؟
حسین داعی الاسلام : باید ببینیم وضعیت واقعی رژیم در ورای شعارها و تبلیغاتی که می‌کند در این کشورها به چه صورت است. روحانی روز یکشنبه در سخنرانی برای سفرای رژیم بطور مضحکی گفت عمق و عقبه استراتژیک رژیم از شرق تا شبه قاره و از غرب تا دریای مدیترانه گسترش یافته است.
خوب باید ببینیم رژیم در موضع قدرت و در حال پیشروی و استفاده از دستاوردهایی است که در این کشورها داشته و بقول خودش بر ۴ پایتخت عربی تسلط دارد و از اینطرف تا هند و از آن طرف تا مدیترانه و تنگه هرمز و باب المندب تحت کنترل رژیم است و ناوگانها و پایگاههای آمریکا و همه جنبندگان در برد موشکهای سپاه هستند؟ یا اینکه بعکس خامنه‌ای و رژیم و سپاه پاسداران در باتلاق جنگ‌های منطقه گیر کرده‌اند و مجبورند همه دستاوردهای مفتی را که در اثر سیاست مماشات خورده بودند بالا بیاورند و گورشان را از کشورهای منطقه گم کنند. و مردم منطقه هم خواستار اخراج و بیرون انداختن رژیم هستند و مثل شهرهای ایران در این کشورها هم عکس‌های خمینی و خامنه‌ای را آتش می‌زنند.
اما ببینیم واقعیت چیست؟
در این زمینه باید به چند عامل مهم اشاره کنیم:
عامل اول: یکی اوضاع بحرانی و انفجاری داخل ایران و ادامه قیام‌هاست که رژیم را تضعیف می‌کند و به همه طرف حسابها ثابت می‌کند که رژیم ضعیف و در حال رفتن است. و رژیم هم مثل گذشته توان هزینه کردن برای این کشورها را ندارد. مثلاً رژیم تا به حال به عراق مقدار زیادی برق می فروخت ولی بدلیل کمبود برق در ایران و اعتراضات مردم مجبور شد دادن برق به عراق را قطع کند که منجر به اعتراضات شدید و گسترده علیه رژیم و مزدورانش در عراق شد.
عامل دوم پایان سیاست مماشات است که راه نفس رژیم در این کشورها را می‌بندد و شاهد هستیم که آمریکا که جای خود دارد حتی اروپایی که دنبال معامله با رژیم هستند تا تجارت خونین خود را با آخوندها ادامه دهند حتی اینها نیز می‌خواهند که رژیم از منطقه خارج شود.
در نشست اخیر ناتو نیز همه همین را گفتند در دیدار اخیر ترامپ و نخست وزیر انگلیس هم همین را گفتند و در ملاقات پوتین و ترامپ نیز حرف اصلی ترامپ با روسیه همین بود و گفت باید جلو جاه‌طلبی رژیم ایران را بگیریم.
رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با ولادیمیر پوتین که روز دوشنبه ۲۵ تیر ۹۷ در هلسینکی گفت:‌ «من و رئیس‌جمهور پوتین برای بسیاری از بحرانها و معضلات باید راه‌حلهایی پیدا کنیم. من تأکید کردم باید روی ایران فشار بگذاریم تا جلو جاه‌طلبی و فعالیتهای آن برای حمایت از خشونت در سراسر منطقه را بگیریم. در مورد سوریه هم گفتگو کردیم. من روشن ساختم که ایالات متحده به رژیم ایران اجازه نخواهد داد از کمپین موفقیت‌آمیز ما علیه داعش سوءاستفاده کند. روسیه با ما در سوریه همکاری می‌کند.»
بنابراین شاهد چرخش اوضاع هستیم و برای آخوندها دیگر از دوران اوباما خبری نیست.
عامل سوم در تضعیف موقعیت منطقه‌ای رژیم، نقش مقاومت ایران در افشای دخالتها و جنگ افروزی های رژیم در منطقه است که دهها سال است یک کارزار گسترده بین المللی در آمریکا و اروپا برای افشای صدور تروریسم و جنگ افروزی توسط رژیم و نقش سپاه پاسداران و نیروی قدس آن و سفارتهای رژیم را افشا کرده و می‌کند که اینکار تأثیر مهمی در چرخاندن فضای منطقه‌ای و بین المللی علیه رژیم داشته است. مثلاً کنفرانس‌های مطبوعاتی در مورد نقش سپاه در کشورها و مراکز آموزش تروریست سپاه و اسکله‌های سپاه و امثالهم همه اینها نقش مهمی در افشای دخالتهای رژیم داشته است.
همه این عوامل باعث شده حضور رژیم در منطقه که عامل قدرت رژیم بود، تبدیل به بحران و باتلاق رژیم شود.
پرسش: الان وضعیت رژیم در سوریه با سیاست‌های روسیه؛ مقداری لرزان شده نظر شما در این مورد چیه؟
حسین داعی الاسلام : بله. خامنه‌ای که می‌گوید از دخالت در کشورهای دیگر دست برنمی دارد، هفته قبل از این سخنرانی، ولایتی را به روسیه فرستاد و ولایتی هم که در حقیقت وزیر خارجه خود خامنه‌ای است بعد از ملاقات با پوتین در مصاحبه‌اش بحث بیرون رفتن از عراق و سوریه را مطرح کرد.
به گزارش رادیو فرانسه ولایتی پس از ملاقات با پوتین گفت رژیم ایران حاضر است فوراً از سوریه و عراق خارج شود. رادیو فرانسه اضافه می‌کند: علی‌اکبر ولایتی که برای تحویل دهی پیام خصوصی خامنه‌ای به دیدار رئیس‌جمهوری روسیه به مسکو رفته بود، بار دیگر همانند دیگر مقامات رژیم ایران مدعی شد که حضور نظامی ایران در سوریه و عراق جنبه مستشاری دارد و هر گاه حکومتهای این دو کشور بخواهند، ایران نیروهای خود را از سوریه و عراق خارج می‌کند.
یک موضوع جالبتر این است که روزنامه الوطن سوریه که صاحبش “رامی مخلوف” پسردایی بشار أسد است با انتقاد از سخنان ولایتی درباره «نقش ایران در نجات حکومت أسد» نوشت: «ولایتی در نقش ایران مبالغه می‌کند. نجات سوریه کار خودمان بود نه ایرانی‌ها! مگر می‌توان با اعزام مستشار جلوی سقوط را گرفت؟ مستشار فقط نقش نظری دارد نه بیشتر.
البته روشن است که اگر دخالتها و جنایتهای رژیم نبود سالها قبل بشار اسد سقوط کرده بود ولی مهم این است که همین بشار اسد هم زیر سرش بلند شده چون فهمیده که اوضاع علیه رژیم چرخیده است.
در مورد سفر ولایتی و اینکه روسیه چه دردی از رژیم رو به سقوط آخوندی را درمان کند، سفیر سابق رژیم در جمهوری آذربایجان به یک روزنامه رژیم گفت: باید بدانیم که مسکو هیچ‌گاه منافع خودش را برای جمهوری اسلامی هزینه نخواهد کرد. او گفت روسیه توان ایستادگی در برابر آمریکا را ندارد.
اما در مورد تهدیدات روحانی به آمریکا که سؤال شده بود که روحانی گفته تنگه هرمز را می‌بندد و گفته با دم شیر بازی نکن. روز یکشنبه روزنامه مهم الشرق الاوسط یک مقاله جالب نوشته و به حرف روحانی اشاره کرده و نوشته این شیر پیر نه فقط دمش بلکه کل وجودش در سوریه هر روز مورد حمله و بمباران و موشک باران قرار می‌گیرد و نفراتش کشته و سلاحهایش نابود می‌شود ولی محض نمونه یک بار هم جرات نکرده جواب بدهد و تمام تهدیداتش بی ارزش است. این روزنامه نوشته طبعاً رژیم تلاش می‌کند در منطقه بحران سازی کند و بحرانهایش را به خارج صادر کند ولی بخاطر وضعیت خرابش در داخل و همچنین بخاطر اینکه در باتلاق سوریه و بقیه کشورهای منطقه گیر کرده است کاری نمی‌تواند بکند.
پرسش: مردم عراق بر علیه دولت و احزاب وابسته به ایران تظاهرات سراسری راه انداختند؛ در این مورد توضیح بدهید که آخرین وضعیت چیه و نقش رژیم در حال حاضر چطوریه؟
حسین داعی الاسلام : در عراق طی سه هفته اخیر شاهد تظاهرات سراسری مردم علیه احزاب و باندهای رژیم در عراق و علیه خود رژیم بودیم. چون مزدوران رژیم، عراق را هم مانند ایران نابود کرده‌اند و کاری جز قتل و کشتار و دزدی اموال مردم نمی‌کنند. تظاهر کنندگان با سوزاندن عکس بزرگ خمینی که در خیابان خمینی در وسط بصره توسط احزاب رژیمی نصب شده بود شعار دادند:” ایران اخراج اخراج، بصره آزاد باقی می‌ماند” و “خمینی را به آتش بکش به آتش بکش” و “الحشد را به آتش بکش” که اشاره‌ای به شبه‌نظامیان “الحشدالشعبی” مزدور ایران است…
جوانان تظاهر کننده در رسانه‌های اجتماعی گفتند شامگاه یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷ مردم بصره بنر خامنه‌ای و خمینی را به آتش کشیده و از مراجع خواستند علیه دولتمردان وابسته به رژیم ایران فتوا بدهند.
تظاهر کنندگان استان المثنی عراق شامگاه یکشنبه ۲۴ تیر دفاتر حزب‌الدعوه به ریاست نوری المالکی و سپاه بدر به ریاست هادی عامری را تحت عنوان احزاب فاسد و اختلاسگر وابسته به رژیم ایران به آتش کشیدند و مرکز تلویزیون السماوه وابسته به سپاه بدر را تخریب کردند.
جالب اینجاست که این تظاهرات در استانهای شیعه نشین عراق است که رژیم ادعا می‌کند شیعیان عراق با رژیم هستند. مردم در استانهای جنوبی عراق به مقرهای احزاب و باندهای رژیمی مانند حکیم و هادی عامری و حشد الشعبی و حزب الله عراق و باندهای قاتل عصائب الحق و امثالهم حمله کردند. تمامی این تحولات در عراق نشان می‌دهد که مردم عراق خواهان اخراج رژیم از کشورشان هستند.
پرسش: نظر مردم منطقه نسبت به اعتراضات و قیام مردم ایران و رژیم ولایت فقیه چیست؟
حسین داعی الاسلام : رژیم اموال مردم ایران را صرف جنگ افروزی و قتل و کشتار مردم در این کشورها می‌کند. شما به وضعیت سوریه نگاه کنید که تماماً نابود شده و نیم میلیون کشته و ۱۱ ملیون نفر آواره شده‌اند. در عراق صدها هزار نفر کشته و حدود ۱۰ ملیون آواره شده‌اند و در بدترین شرایط زندگی می‌کنند در یمن رژیم مسبب یک جنگ ویرانگر شده که باعث نابودی این کشور فقیر و بدبختی و گرسنگی مردم آن شده است. در افغانستان رژیم از طالبان و القاعده حمایت می‌کند و اقدام به بمب گذاری و ناامنی می‌کند. مردم منطقه از رژیم متنفر هستند و از اعتراضات و قیام مردم حمایت می‌کنند و به آن امید بسته‌اند.
به عنوان نمونه؛ شخصیت‌ها و هیئت‌های عربی شرکت کننده در گردهمایی بزرگ پاریس در سخنرانی‌های خودشان به جنایات آخوندها در کشورهایشان اشاره کردند و از قیام مردم ایران حمایت کردند و گفتند امید آنها برای برقراری آرامش و امنیت در کشورشان به سقوط رژیم و پیروزی مردم ایران دوخته شده است. آن‌ها گفتند ایران را به دانشمندان و تمدن با شکوهش می‌شناسند و نه به آخوندهای جنایتکار و در ارزوی روزی هستند که این رژیم بدست مردم و مقاومت ایران سقوط کند و به همین دلیل قیام مردم ایران نه فقط نجات دهنده مردم ایران بلکه راه نجات همه مردم منطقه است.
با درود به همه کانونهای شورشی و شوراهای مردمی که هر روز در ایران علیه سرکوب و غارت رژیم دست به اعتراض می‌زنند و راه قیام و سرنگونی رژیم را فراهم می‌کنند.


#قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر