۱۳۹۷ تیر ۸, جمعه

هشدار نیکی هیلی نسبت به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط رژیم ایران



هشدار نیکی هیلی نسبت به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط رژیم ایران

نیکی هیلی خواستار قطع وابستگی نفتی هند به رژیم ایران شد
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که در هند به‌سر می‌برد در یک پیام پیش از آغاز اجلاس شورای امنیت در روز چهارشنبه ۶تیر ۹۷ درباره توافق هسته‌یی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت گفت”گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل نشان‌دهنده نقض قطعنامه شورای امنیت توسط ایران است.“
وی در این پیام اضافه کرد: «گزارش دبیرکل متحد شامل شواهدی است که رژیم ایران با ارسال سلاح به نقاط مختلف خاورمیانه و حمایت از سازمانهای تروریستی قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده و می‌کند. این رژیم با حمایت از حوثی‌ها و حزب‌الله و حماس و بشار اسد، منابع عظیم کشور را در حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه صرف می‌کند به جای این‌که آن را برای نیازهای داخلی صرف کند»
نیکی هیلی در این پیام تأکید کرد ”آمریکا اجازه نخواهد داد تخلفات و اقدامات ویرانگر رژیم ایران بی‌پاسخ بماند و از دیگر اعضای شورای امنیت نیز می‌خواهیم همین کار را انجام بدهند.“
نیکی هیلی خواستار قطع وابستگی نفتی هند به رژیم ایران شد
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد در جریان سفر به هند از نخست‌وزیر هند این کشور خواست تا از وابستگی کشور خود به نفت ایران بکاهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی روز چهارشنبه ۶تیر ۹۷ پس از دیدار با نارندرا مودی در دهلی ‌نو به خبرنگاران گفت: «تحریم‌ها علیه ایران در راهند، و ما آن را پیش می‌بریم، و با توجه به روابط نیرومند ایالات متحده، امیدواریم که آنها وابستگی خود به نفت ایران را کم کنند

هشدار آمریکا به طرفهای معامله رژیم ایران
روز سه‌شنبه۵تیر ۹۷ از این اظهارات آمریکا خبر داده بودند که واشنگتن به کشورهای مختلف گفته که تا ماه نوامبر واردات نفت از ایران را به پایان برسانند و به هیچ کشوری نیز در این زمینه معافیتی نمی‌دهد. هند یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت ایران است.
نیکی هیلی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «یک خواست سیاسی بین طرفین وجود دارد که چگونه روی این مسأله کار کنیم. نخست‌وزیر مودی کاملاً نسبت به مواضع ما درباره ایران آگاه است و سؤالی در این باره نپرسید. انتقادی هم نداشت. شرایط را فهمید هم‌چنان که می‌داند روابط هند و ایالات متحده قدرتمند است و لازم و شایسته است که به همین شکل باقی بماند»
ژاپن و کره جنوبی نیز که از دیگر واردکنندگان بزرگ نفت ایران به‌شمار می‌آیند در حال گفتگو با آمریکا درباره تحریم‌ها هستند. اما آمریکا گفته است که کسی را از تحریمها مستثنی نمی‌کند.

برگرداندن تحریمها توسط آمریکا
خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۲۷ژوئن ۲۰۱۸ در ارتباط با تحریمهای آمریکا بعد از لغو برجام توسط دولت ترامپ نوشت، این دولت روز چهارشنبه کاهش تحریمها علیه رژیم ایران را که بعد از توافق اتمی سال ۲۰۱۵(برجام) شروع شده بود کنار گذاشت.
خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مجوزهایی که به شرکتهای تحت کنترل آمریکا اجازه می‌داد قطعات هواپیماهای مسافربری، فرش، پسته و خاویار به ایران صادر کنند را فسخ کرده است.
در اطلاعیه خزانه‌داری آمریکا آمده است هر عملی در کادر این معاملات تا ششم ماه اوت لغو می‌شود و در غیر اینصورت با تحریمهای آمریکا مواجه می‌شود.واشنگتن در نخستین گام مجوز فروش هواپیماهای تجاری با قطعات و مالکیت آمریکایی به ایران را لغو کرد.

لغو مجوز معامله با رژیم ایران
با توجه به این‌که به شرکتها تا چهارم نوامبر ضرب‌الاجل داده شده که معاملاتشان با ایران را به پایان برسانند یک سلسله مجوزهای دیگر برای سایر معاملات از جمله خرید نفت از ایران نیز در هفته‌های آینده فسخ می‌شوند.
دولت ترامپ تلاشهایش را برای منزوی کردن رژیم ایران و اقتصاد رو به وخامتش از نظامهای مالی و تجاری بین‌المللی افزایش داد و روز سه‌شنبه پنجم تیر۹۷ گفت به کشورهای خارجی فشار می‌آورد تا واردات نفتی‌شان از ایران تا ۴نوامبر را به صفر برسانند.

لغو مجوز واردات فرش و پسته و خاویار ایران
وزارت خزانه‌‌داری آمریکا علاوه بر لغو مجوز فروش هواپیماهای تجاری به رژیم ایران مجوز شرکتهای آمریکایی برای واردات فرش، پسته و خاویار ایران را نیز لغو کرده و طی اطلاعیه‌یی به شرکتهایی که در موارد فوق با رژیم ایران همکاری دارند هشدار داد که تا ۱۵مرداد امسال فعالیت‌های خود را متوقف کنند در غیر اینصورت مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.
در در اطلاعیه روز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که مجوزهای عمومی H و I که پس از توافق هسته‌یی با رژیم ایران صادر شده بود را باطل کرده است. مجوز عمومی H که بعد از اجرایی شدن برجام در روز ۱۶ژانویه سال ۲۰۱۶ صادر شده بود به مشخص کردن مبادلاتی می‌پرداخت که شرکتهای خارجی تحت کنترل یا مالکیت اشخاص آمریکایی مجاز بودند با ایران انجام دهند.مجوز عمومی I هم صادرات و بازصادرات هواپیمای مسافربری و قطعات و خدمات یدکی مرتبط با آن را به ایران مجاز می‌کرد.
با لغو مجوزهایی که روز چهارشنبه‌ صورت گرفت، فروش ۸۰فروند هواپیمای بوئینگ و ۹۷فروند ایرباس و ۱۲فروند آی‌تی‌آر به ایران منتفی خواهد شد مگر این‌که این شرکتها بتوانند از دولت دونالد ترامپ معافیت بگیرند.

تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر