۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۹, چهارشنبه

بی بی سی : واكنشها به تصميم ترامپ در باره خارج شدن از برجام




بی بی سی : واكنشها به تصميم ترامپ در باره خارج شدن از برجام

خبر فوری وزارت خارجه آمریکا: هدف ما فراتر از برنامه هسته‌ای ایران است
پس از آن که دونالد ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد:
در حالی که ما از توافق‌هسته‌ای ایران خارج می‌شویم، با متحدانمان همکاری خواهیم کرد تا راه حلی واقعی، جامع و پایدار برای تهدید ایران پیدا کنیم. ما با متحدانمان در اروپا منافع مشترکی داریم تا نگذاریم ایران هیچوقت سلاح هسته‌ای تولید کند. اما تلاش ما فراتر از تهدید هسته‌ای است، با همکاری شرکایمان تهدید برنامه موشک‌های بالستیک ایران را هم حذف خواهیم کرد، مانع فعالیت‌های تروریستی ایران در تمام دنیا خواهیم شد و فعالیت‌های خطرناک ایران در خاورمیانه و دیگر مناطق دنیا را متوقف خواهیم کرد. در حالی که این تلاش جهانی را شکل می‌دهیم، تحریم‌ها با شدت تمام باز خواهند گشت و یادآوری خواهیم کرد که انزوای دیپلماتیک و اقتصادی‌ رژیم ایران نتیجه فعالیت‌های بی‌مهابا و شرورانه‌اش است."

خبر فوری واکنش عربستان به تصمیم آمریکا
حکومت عربستان در بیانیه‌ای در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت:
"عربستان سعودی بار دیگر راهبردی که رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران در پیش گرفتهرا تایید و از آن استقبال می کند و امیدوار است که جامعه جهانی علیه ایران موضعی قاطع و یکپارچه بگیرد، ایرانی که از گروه‌های تروریستی ه بویژه حزب الله و شبه نظامیان حوثی و نظام اسد حمایت می کند که زشت ترین جنایات را علیه مردمش مرتکب می شود و بیش از نیم میلیون غیرنظامی را به کشتن داده است.
اینکه ما پیشتر توافق هسته ای میان ایران و دولت‌های پنج به علاوه یک را تایید کردیم نشان داد که هر چه از دستمان می آمد برای جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای کشتار جمعی در منطقه و جهان کردیم اما ایران از درآمد اقتصادی که از برداشته شدن تحریمها به دست آورد، سوء استفاده کرد."
*********************  
دونالد توسک رئیس شورای اروپا گفت رهبران اتحادیه اروپا درباره تصمیم دونالد ترامپ درباره ایران هفته آینده گفتگو خواهند کرد تا این اتحادیه رویه واحدی را در پیش بگیرد.


واکنش پل رایان به تصمیم ترامپ
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای درباره تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام این طور اظهار نظر کرده که تا برقراری دوباره تحریم‌ها، فرصتی باقی است که او امیدوار است بتوانند درباره مسائل مورد توجه دو طرف هسته‌ای و غیر هسته‌ای، گفت‌وگو کنند.

ایرباس: تصمیم‌گیری ما زمان می‌برد
شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد که تصمیم آقای ترامپ را بررسی خواهد کرد اما این کار زمان خواهد برد. ایران صد هواپپیمای مسافربری به ایرباس سفارش داده است.
راینر اُلر مدیر روابط عمومی ایرباس گفت: "ما به دقت اعلام رئیس جمهور آمریکا را ارزیابی خواهیم کرد و قدم بعدی ما بر اساس سیاست‌های داخلی و در متابعت کامل از تحریم‌ها و مقررات منع صادرات اتخاذ خواهد شد. این زمان می برد
بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده که تحریم های ایران، نود و 180 روز بعد دوباره باز خواهند گشت. این تحریم ها از جمله شامل تحریم‌های نفتی، فروش هواپیما و تحریم‌های ارزی هم می‌شود. مشاور امنیت ملی آمریکا گفته که در فرصت باقی مانده تا شروع دوباره تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی فرصتی مناسب دارند تا به روابطشان با ایران پایان دهند.

به روزشده در21:10
بوئینگ: با دولت آمریکا مشورت می‌کنیم
بوئینگ اعلام کرد که با دولت آمریکا برای اقدام بعدی مشورت خواهد کرد. بوئینگ قراردادی به ارزش بیست میلیارد دلار با ایران ار و شرکت هوایی آسمان برای تحویل هشتاد فروند هواپیمای مسافربری بسته است. بوینگ پیشتر گفته بود که سفارش ایران بر خط تولید این شرکت تاثیری ندارد و این شرکت در سال جاری هم نباید هواپیمایی به ایران تحویل دهد.
این شرکت همواره تاکید کرده که کاملا با سیاست‌های دولت آمریکا همسو خواهد ماند



در آلمان سبزها و حزب لیبرال تصمیم ترامپ انتقاد کردند
[ساعت ۲۱:۰۰]: دموکرات‌های آزاد، حزب لیبرال آلمان (FDP) از تصمیم ترامپ انتقاد کردند. الکساندر گراف لمبزدورف، مسئول سیاست خارجی حزب لیبرال تصمیم ترامپ را "کوته‌بینانه و اشتباه" خواند.
حزب سبزهای آلمان به شدت از تصمیم ترامپ انتقاد کرد و آن را خطای سنگین خواند. کاترین گورینگ اکارت، رئیس فراکسیون حزب سبزها در پارلمان گفت: «ترامپ با این اقدام غیرمسئولانه به دور تازه‌ای از رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه دامن می‌زند»



تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر