۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۴, دوشنبه

فاکس نیوز مصاحبه با ولید فارس - در داخل ایران شما یک اپوزیسیون قدرتمند دارید





فاکس نیوز مصاحبه با ولید فارس - در داخل ایران شما یک اپوزیسیون قدرتمند دارید


تلویزیون فاکس نیوز ۲۲/۲/۹۷ : « مجری :با دکتر ولید فارس مشاور سابق در سیاست خارجی کارزار انتخاباتی پرزیدنت ترامپ و تحلیلگر سیاست خارجی فاکس نیوز گفتگویی داریم:
س: با دوستانی نظیر این شما به سختی نیاز به دشمن داشته باشید؟( اشاره او به اروپا است .م) ولید فارس: ببینید متحدین ما و تقریباً متحدان اروپایی ما که در توافق اتمی ایران شرکت داشته اند آنها با یک مشکل بزرگ مواجهند. شرکت های چند ملیتی آنها که به سوی ایران در کنار دولت اوباما روان بودند منافع اقتصادی بسیاری داشتند. دولت ترامپ آنرا تغییر دارد زیرا ما دیدیم که این توافق علیه منافع امنیت ملی ما و علیه منافع ملی دوستانمان می باشد. س : برخی از شرکت های آمریکایی هم بودند که به سوی ایران رفتند بوئینگ معامله بزرگی با ایران انجام داد اما این کار محاسبه دولت را تغییر نداد دست کم کافی نبود که تصمیم دولت را تغییر دهد چرا این باید برای انگستان و فرانسه و آلمان متفاوت باشد؟
ولید فارس : در اصل نباید متفاوت باشد ولی شیوه و نفوذ این شرکتها در فرانسه و آلمان بیشتر است. اما دردولت ها خیر، آنها دو چیز را می دانند اول از همه این که شرایط منطقه تغییر جهت داده و اعراب و کشورهای مسلمان اکنون با ایران مواجهند در داخل ایران هم شما یک اپوزیسیون قدرتمند دارید و این تظاهرات ها را داشتید برای همین اروپاییان می دانند که زمان زیادی برای معامله با ایران ندارند برای همین است که می خواهند منافعشان را حفظ کنند.
س: آنها ممکن است بگویند که می خواهند منافعشان را حفظ کنند ولی اگر دولت ترامپ بخواهد فشار را بیشتر کنند ما نمی دانیم تحریم ها تا چه اندازه ممکن است وقتی که مجدداً به حالت اول بازگردانده شوند مهم باشند ولی اگر به زیمنس و سایرشرکت های بزرگ فرانسوی و آلمانی و انگلسیی حق انتخاب بدهند که یا با آمریکا معامله کنید یا با ایران! و نمی توانید باهردو معامله داشته باشید! این باید برای آن ها تصمیم ساده ای باشد آیا این طور نیست؟
ولید فارس : بایدکه تصمیم ساده ای باشد اگر انتخاب بین آمریکا و ایران باشد ولی موضوع پیچیده تر از این خواهد بود انتخاب بین ایران و آمریکا، خلیج و بسیاری از کشورهای عربی در طرف دیگر خواهد بود که تحمل این برای اروپاییان باید بسیار سخت باشد».


تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر