۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۴, دوشنبه

فاکس نیوز – مصاحبه با مایکل پریجنت : ایران بزودی تحریم نفتی خواهد شد




فاکس نیوز – مصاحبه با مایکل پریجنت : ایران بزودی تحریم نفتی خواهد شد

تلویزیون فاکس نیوز ۲۱/۲/۹۷ : « مجري: در ایران آنها پرچم و روابطمان را به آتش می کشند در این قسمت مایکل پریجنت شرکت دارد این جریان به کجا می رود؟ همان چیزها وجود دارد و سایر کشورها به ما در این مورد ملحق نمی شوند و به نظر نمی رسد ملحق شوند به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟
پريجنت: فکر میکنم کشورهای اروپایی از توافق بیرون خواهند کشید علت این که آنها در این توافق بودند بخاطر منافع اقتصادی بود آنها اکنون نمی توانند این منافع را داشته باشند بخاطر آنکه آمریکا از آن بیرون کشیده است. شکایت اصلی وزیر خارجه ظریف بخاطر این بود آمریکا سرمایه گذاری اروپاییان در ایران را تشویق نمی کند و با بیرون کشیدن( آمریکا) از توافق، دیگر برای اروپاییان دلیلی برای ماندن وجود ندارد. آلمان و انگلستان بخاطر منافع اقتصادی شان مانده اند همچنین فرانسه اما درواقع فرانسه سخت ترین عضو بود که می خواست کار بیشتری انجام دهد و ماکرون حتی گفت اگر چیزی در برجام تغییر نکند در نتیجه ایران زمانی که ماده پایانی ( برجام) به اتمام برسد یک کره شمالی دیگر خواهد شد.
مجري: بنابر این با دیدن صرف جنبه مالی قضیه حق باشماست. ولی درست است آنها ممکن است مجبور شوند این کار را انجام دهند و این توافق را بیرون بیاندازند، ولی شما می توانید استدلال کنید که هر چیزی می تواند به قراردادهای آمریکا صدمه بزند که تا کنون متعهد به انجام تجارت با ایران بودند بعد از این توافق برای مثال بوئینگ ممکن است تا ۲۰میلیارد دلار بخاطر قرار دادهای چند ساله از دست بدهد ولی آنها ممکن است وارد شوند ایرباس ممکن است وارد شود و به سرعت به ما نپیوندند نظرتان چیست؟
پريجنت: بوئینگ و سایر شرکت های و بانک های بزرگ اروپایی زبان کلیدی دیگر نیز دارند آنها می گویند ما بخاطر از دست دادن بازار ایران خسارات زیادی داده ایم بوئینگ این را مطرح کرد آنچه مهم است این است که زمانی که این قرار دادها در سال ۲۰۱۵ بسته شد یک دلار برابر با ۳۰۰۰ تومان ایران بود امروز هردلار ۸۰۰۰ تومان ایران است تومان ۶۰ درصد ارزش خود را از دست داده است فکر می کنم حتی روسیه و چین هم نسبت به کارهایی که ایران برای برهم زدن این توافق کرد نگران بودند تمامی ماجراجویی هایی که می کرد آزمایش موشک های بالستیکی آمریکا را مجبور کرد که از این توافق بیرون بکشد و ایران اکنون توانایی خرید تجهیزات روسی و هواپیماهای چینی را ندارد و نفت آن نیز قرار است تحریم شود لذا بدون حضور آمریکا در آنجا دیگر در آنجا منافع اقتصادی و قراردادهای نظامی برای روسیه و چین و همچنین برای اروپا وجود ندارد و فکر می کنم توافق ایران ظرف ۷۲ ساعت از هم خواهد پاشید و ایران دوستان خود را از دست می دهد».

تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر