۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۷, پنجشنبه

حمله طالبان به مرکز ولایت فراه افغانستان باسلاح های اهدایی ولایت فقیه خامنه ای




العربیه نت فرمانده پولیس فراه افغانستان: سلاح‌های بدست آمده از نزد طالبان ساخت ایران است

 در تاريخ 970224 گروه طالبان از چند جهت به شهر فراه، مرکز این ولایت حمله كرده و بخشي از شهر را تصرف كردند متقابلا نيروهاي ائتلاف و افغانستان به مقابله برخواستند امروز فرمانده پليس فراه در مصاحبه مطبوعاتي گفته است سلاح‌های که پس از حمله گروه طالبان بر شهر فراه، به دست نیروهای ارتش و پولیس افتاده ساخت ایران هستند که این مدارک مشخص می‌سازد، تهران حامی گروه طالبان در ولایت فراه است
فرمانده پولیس فراه افغانستان در نشستی امروز چهارشنبه 16 مه، مدعی شد، ایران برای گروه طالبان که در بخش‌های این ولایت فعالیت می‌کنند، سلاح و مهمات فراهم می‌کند.بر اساس گزارش خبرگزاری «هشدار»، فضل احمد شیرزاد فرمانده پولیس فراه در یک نشست خبری گفت که ایران با تمویل و تجهیز کردن گروه طالبان تلاش دارد ناامنی‌ها در این ولایت را بیشتر سازد.شیرزاد گفت، سلاح‌های که پس از حمله گروه طالبان بر شهر فراه، به دست نیروهای ارتش و پولیس افتاده ساخت ایران هستند که این مدارک مشخص می‌سازد، تهران حامی گروه طالبان در ولایت فراه است.او گفت: «ایران، با تمویل و تجهیز کردن گروه طالبان در فراه مستقم در ناامنی‌های این ولایت دست دارد، زیرا ولایت فراه برای این کشور از اهمیت زیاد برخوردار است».طالبان صبح دیروز سه‌شنبه 15 مه، به ولایت فراه افغانستان به صورت گروهی حمله کردند و برای ساعت‌ها با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان درگیر بودند اما وزارت امور داخله افغانستان امروز چهارشنبه 16 مه، اعلام کرد که ولایت فراه به گونه‌ی کامل از وجود طالبان پاکسازی شده و دست‌کم 300 طالب کشته و ده‌ها تن دیگر آنان دستگیر شدند.قبل از این نیز در ولايت پکتيکا افغانستان اسلحه ساخت ايران از طالبان به دست آمده بود که واکنش‌های تند سیاسیون افغانستان را به همراه داشت.حدود یک‌ماه پیش سفیر امریکا در کابل گفته بود که حکومت ایران از طریق سپاه‌پاسداران این کشور گروه طالبان در افغانستان را حمایت لوژیستکی می‌کند.


حمله طالبان به مرکز ولایت فراه افغانستان باسلاح های اهدایی ولایت فقیه خامنه ای


بی بی سی فارسی :  طالبان وارد مرکز ولایت فراه در غرب افغانستان شدند
گروه طالبان ساعت ٦ صبح سه شنبه به وقت محلی از چند جهت به شهر فراه، مرکز این ولایت حمله کردند.(هم مرز با ايران ميباشد)  وزارت دفاع افغانستان با تایید حمله شورشیان به مرکز شهر گفته‌اند که نیروهای امنیتی افغانستان برای مقابله آماده هستند. به گفته اكثر منابع نفرات طالبان توانسته‌اند وارد شهر شوند. منابع محلی ولایت فراه در غرب افغانستان تایید کرده که افراد گروه طالبان امروز( سه‌شنبه ۲۵ /اردیبهشت) حدود ساعت ٦ صبح به وقت محلی از چند جهت به شهر فراه، مرکز این ولایت حمله کردند. وزارت دفاع افغانستان با تایید حمله شورشیان به مرکز شهر گفته‌اند که نیروهای امنیتی افغانستان برای مقابله آماده هستند. به گفته این منابع نفرات طالبان توانسته‌اند وارد شهر شوند. فرید بختور، رئیس شورای ولایتی فراه به محفوظ زبیدی خبرنگار بی‌بی‌سی گفته که شورشیان طالبان بخش‌های از مرکز شهر فراه را تصرف کرده‌اند و درگیری میان شورشیان و نیروهای امنیتی در مرکز شهر به شدت ادامه دارد. هنوز از تلفات احتمالی این عملیات هم جزئیاتی در دست نیست. نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور/ داخله افغانستان در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که نیروهای ویژه واحد ۴۴۴ پلیس به ولایت فراه رسیده‌اند

جمیله امانی، یک عضو شورای ولایتی به خبرگزاری فرانسه گفته که درگیری شدید اکنون در داخل شهر فراه ادامه دارد و نیروهای هوایی ارتش افغانستان نیز در حال بمباران محل استقرار نیروهای طالبان هستند.
خبرنگاران محلی در فراه به محمد قاضی زاده، خبرنگار بی‌بی‌سی در غرب افغانستان گفته‌اند که از داخل شهر صدای درگیری و تیراندازی از جمله با سلاح سنگین شنیده می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی همرسانی شده که نشان‌د‌هنده حضور طالبان در بخش‌هایی از شهر است.
واکنش وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که "دشمنان مردم افغانستان" از مسیر شمال شهر فراه بنام پاسگاه ریگی فعالیت‌های دهشت افکنی را به طرف تیپ(فرقه) ۷۰ سابق شروع کرده‌اند.در خبرنامه این وزارت آمده که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در قسمت‌های مناطق فرقه ۷۰، دروازه‌های غرب شهر و مسیر راه ۵۱۷ با "تدابیر عالی" برای مقابله با دشمن بر خواسته و ۸ تن شورشی کشته و ۳ نفر دیگر آنان زخمی شده‌اند.وزارت دفاع افزوده که به مردم ولایت فراه اطمینان می‌دهد که این وزارت از تمام نیروهایش، شامل نیروهای زمینی، هوایی، کماندو و لشکر ارتش مستقر در غرب افغانستان برای مقابله با این تهدید استفاده خواهد کرد.این وزارت افزوده که نیروهای امنیتی مستقر در ولایت فراه نیز از امکانات لازم برای تامین امنیت همشهریان فراه برخوردارند.




تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر