۱۳۹۷ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

ادامه محکومیت بین‌المللی کشتار مردم سوریه با بمب‌های شیمیایی توسط بشار اسد جنایتکار و انزوای آخوندهای جنایتکار در پشتیبانی از رژیم خون‌آشام کودک‌کش




ادامه محکومیت بین‌المللی کشتار مردم سوریه با بمب‌های شیمیایی توسط بشار اسد جنایتکار و انزوای آخوندهای جنایتکار در پشتیبانی از رژیم خون‌آشام کودک‌کش

در بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه عرب در ظهران عربستان آمده است: «ما استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه را قویاً محکوم کرده و خواستار تحقیقات بین‌المللی به منظور تضمین اجرای قوانین بین‌المللی در مورد کسانی هستیم که در حملات شیمیایی دست داشته‌اند. 
در این بیانیه هم‌چنین آمده است: ما دخالت‌های رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی و تلاش‌های خصمانه آن برای ایجاد نا امنی و شعله ور کردن اختلافات مذهبی و فرقه گرایانه و حمایت از شبه نظامیان تروریستی در کشورهای عربی را که نقض اصول حسن همجواری و روابط بین المللی و اصول حقوق بین الملل و میثاق سازمان ملل متحد است را رد می‌کنیم.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی اجلاس خود در لوکزامبورگ، اعلام کردند: «ما استفاده ادامه‌دار و مکرر رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی، از جمله تازه‌ترین حمله به دوما که یک نقض جدی قانون بین‌الملل و توهین به کرامت انسانی است را، قویاً محکوم می‌کنیم. در این چارچوب، شورای (اتحادیه اروپا) درک می‌کند که هدف قرار دادن تأسیسات تسلیحات شیمیایی در سوریه توسط آمریکا، فرانسه و انگلستان، اقدامی با هدف جلوگیری از استفاده مجدد از تسلیحات و مواد شیمیایی توسط رژیم سوریه برای کشتار مردم (این کشور) بوده است. شورا از تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از استفاده از تسلیحات شیمیایی، حمایت می‌کند».
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه خود هم‌چنین خواهان برقراری اجرای قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت و توقف بمباران‌ها در سوریه، به‌ویژه در ادلب و در جنوب این کشور شدندو بر انتقال سیاسی بر اساس بیانیه ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید کردند.
این بیانیه می‌افزاید: «اتحادیه اروپا به حمایت از اپوزیسیون سیاسی سوریه و تعامل سازنده آن در روند سیاسی در ژنو و فعالیت‌هایش با جامعة مدنی، ادامه می‌دهد… اتحادیه اروپا فعالیت کمیسیون مذاکره‌کننده سوریه که هیأت فراگیر اپوزیسیون در مذاکرات تحت هدایت ملل متحد است و تعهد آن به یک راه حل از طریق مذاکره را مورد ستایش قرار می‌دهد».
ژان ایو لودریان وزیر خارجة فرانسه، گفت: «من و بوریس جانسون به ۲۸ (کشور اتحادیه اروپا) اصول… و اهداف عملیات علیه تأسیسات شیمیایی… در سوریه را که همراه با آمریکا صورت گرفت، توضیح دادیم. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو از ما در ارادة پیش‌گیری و منصرف‌کردن از هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی حمایت کردند. از این‌رو اتحادیه اروپا در این لحظات خطیر متحد است».
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان نیز، گفت: «از حمایت قوی بین‌المللی از (حمله) انگلستان، آمریکا و فرانسه تشکر می‌کنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر