۱۳۹۷ فروردین ۱۱, شنبه

فراخوان نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی سوریه به سازمان ملل برای حسابرسی از بشار اسد و تمامی جنایتکاران جنگی قتل‌عام مردم در سوریه



فراخوان نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی سوریه به سازمان ملل برای حسابرسی از بشار اسد و تمامی جنایتکاران جنگی قتل‌عام مردم در سوریه


نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی سوریه، ملل متحد را به حسابرسی از بشار اسد و تمامی جنایتکاران جنگی که مرتکب جنایت علیه بشریت در سوریه شده‌اند، فراخواند.
در همین حال ان.بی.سی. نیوز دربارة تحقیقات وکلای حقوق بشر در اروپا دربارة جنایات جنگی دیکتاتوری اسد، گزارش داد: «به گفتة کسانی که این فعالیت‌ها را به پیش می‌برند، اسناد (موجود) به یک نتیجه‌گیری عاری از تردید منجر می‌شود؛ که حکومت بشار اسد، قوانین بین‌المللی جنگ را از جمله از طریق حملات به غیر نظامیان، شکنجه، تعرض و استفاده از تسلیحات شیمیایی…، نقض کرده است».
به گفته یکی از مشاوران کمیسیون بین‌المللی عدالت و حسابرسی، رژیم اسد اقدامات خود را علیه هزاران تن از بازداشتی‌ها به دقت مستند کرده؛ در نتیجه، هزاران عکس مربوط به این جنایات که از سوریه خارج شده‌اند، دادستان‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهد که برای محاکمة عاملان آنها، از شواهد جنایات جنگی بسا قوی‌تری از دوران محاکمه نازی‌ها در دادگاه نورنبرگ برخوردار باشند.
معاون مدیر کمیسیون بین‌المللی عدالت و حسابرسی نیز گفت: «ما در مقایسه با تمامی منازعات، دادگاه‌ها و تلاش‌های بین‌المللی مربوط به عدالت در گذشته، از شواهد قوی‌تری برخورداریم».
سازمان پزشکان بدون مرز طی نامه‌یی خطاب به پزشکان فداکارِ غوطه شرقی که طی چندین هفته حملات وحشیانة رژیم اسد، با امکانات محدود جان بسیاری از انسان‌ها را در سخت‌ترین شرایط نجات دادند، نوشت: «هر چند میزان بی‌رحمی، انسانیت را به مرز نابودی نزدیک کرده است، اما شما دلیل زنده‌ماندن بخشی از آنها هستید».


ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک انجمن نجات ایران دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر