۱۳۹۶ آبان ۱۰, چهارشنبه

..جان بولتون:‌ آمریکا نباید توسط ملاهای تهران به گروگان گرفته شود




جان بولتون:‌ آمریکا نباید توسط ملاهای تهران به گروگان گرفته شود

جان بولتون می‌گوید ما نمی‌پذیرم آمریکا توسط کره شمالی یا ملاهای تهران به گروگان گرفته شود

تلویزیون فاکس‌ نیوز 8آبان 96:‌ کره شمالی آمریکا را تهدید می‌کند. این تهدیدها پس از آن صورت گرفت که آمریکا بمب‌افکنهای اتمی خود را به‌حالت آماده‌باش ۲۴ساعته درآورد. این اولین بار از زمان جنگ سرد است که آمریکا این بمب‌افکنها را به‌حالت آماده‌باش 24ساعته در می‌آورد.

رئیس‌جمهور به فاکس‌ نیوز گفت اگر نیاز باشد آمریکا آماده پاسخگویی به کره شمالی است:
دونالد ترامپ: «ما برای هر چیزی آماده‌ایم ما چنان آماده‌ایم که شما باور نخواهید کرد و شوکه خواهید شد از این‌که ببینید تا کجا آماده‌ایم» 

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: ما نباید به کره شمالی اجازه دهیم به توانمندی زدن هر هدفی در آمریکا با تسلیحات حرارتی دست یابد. بنا‌ به گفته مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مایک پمپئو کره شمالی به این هدف بسیار نزدیک شده است.

در دیدار هفته آینده رئیس‌جمهور از ژاپن و کره جنوبی و چین مهمترین موضوع کره شمالی خواهد بود

فاکس نیوز:‌ آقای سفیر در مورد لحظات تاریخی و در مورد فرانکلین روزولت در روز ۱۱سپتامبر 1941بگویید.

جان بولتون: این مقطع درست ۲ماه قبل از حمله به پرل هاربر بود. پرزیدنت روزولت با یک تصمیم بسیار سخت مواجه شد. یکی از تصمیماتی که او در ۱۱سپتامبر اعلام کرد این بود که اجازه شلیک اول را به زیردریایی‌ها و کشتیهای آلمانی داد و گفت شما یک مار سمی را می‌بینید که آماده نیش زدن به شماست، شما صبر نمی‌کنیدبلکه آن را می‌کُشید.

من فکر می‌کنم این درسی در پیشگیری است، درسی سخت است و درسی است که نمی‌خواهیم با آن روبه‌رو شویم ولی فکر می‌کنم رئیس‌جمهور باید این را برای کره شمالی و چین روشن کند که آماده است مانندکاری که روزولت برای حفاظت از منافع آمریکا کرد انجام دهد.

فاکس نیوز: شما نوشته‌اید روزولت در تصمیم خود مشاهده کرد که سایرین خطر نازیسم را که جلوی چشمانش بود نادیده گرفتند تا زمانی که گلویشان را گرفت آیا فکرمی‌کنید کسانی در این کشور هستند که ممکن است قدرت و نفوذ داشته باشند ولی متوجه خطرات کره شمالی نباشند؟ 

بولتون: فکر می‌کنم دولت اوباما ۸سال صرف کرد ولی تهدید را جدی نگرفت فکر می‌کنم آنها تهدید رژیم ایران را نیزجدی نمی‌گیرند.

در این مدت همواره گفته بودند که ما دوست نداریم ببینیم این دو کشور به سلاح اتمی دسترسی پیدا کنند! بعد معلوم شد که آنها در این مورد جدی نبودند. من این شکست را نمی‌پذیرم، من نمی‌پذیرم که آمریکا توسط رژیم کره شمالی یا ملاهای تهران به گروگان گرفته شود.

 در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید متشکریم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر