۱۳۹۶ آبان ۹, سه‌شنبه

..پادشاه بحرین: در نشستهایی که مقامهای قطری شرکت داشته باشند حاضر نمی‌شویم




..پادشاه بحرین: در نشستهایی که مقامهای قطری شرکت داشته باشند حاضر نمی‌شویم

پادشاه بحرین با اظهار ناخرسندی از مواضع قطر در برابر خواسته‌ چهار کشور عربی، از عدم شرکت مقامهای منامه در نشستهایی که مقامهای قطری نیز در آن حضور داشته باشد خبر داد.

حمد بن عیسی الخلیفه، پادشاه بحرین روز دوشنبه 8آبان 96 با تأکید به این‌که قطر بر مواضع قبلی خود پافشاری می‌کند، گفت: 'در نشستهای سران کشورهای خلیج (فارس) که مقامهای قطری نیز در آن حضور داشته باشند، شرکت نخواهیم کرد'.

به خبرگزاری رسمی بحرین، حمد بن عیسی الخلیفه که در جلسه شورای وزیران در بحرین سخن می‌گفت، افزود: 'قطر نه تنها به معاهدات و تعهدات خود عمل نمی‌کند، بلکه نسبت به اصول شورای همکاری خلیج (فارس) نیز بی‌احترامی کرده و امنیت این شورا را هدف قرار داده است'.

پادشاه بحرین تصریح کرد: 'زمان اقدامات قاطع علیه کسانی که با کمک گرفتن از خارج درصدد تهدید امنیت برادران خود هستند فرا رسیده است'.

بیشتر بخوانید:
هشدار وزیر خارجه بحرین در مورد ادامه همکاری قطر با رژیم ایرانبحرین اعلام کرد اگر قطر به همکاری خود با رژیم ایران ادامه دهد، در نشست آینده شورای همکاری خلیج‌فارس حضور نخواهد یافت. وزیر خارجه بحرین خواهان تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج شد.
به گزارش خبرگزاری رویتر 8آبان 96وزیر خارجه بحرین روز یکشنبه در حساب توئیتری خود گفت در صورتی‌که قطر مواضع خود را تغییر ندهد بحرین در نشست آتی شورای همکاری خلیج (فارس) شرکت نخواهد کرد و اقدام درست برای حفاظت از شورای همکاری خلیج (فارس) تعلیق عضویت قطر است.
خالد بن احمد آل خلیفه هم‌چنین گفت: ”در صورتی‌که قطر فکر می‌کند بازی کنونیش با زمان و طفره رفتنهایش زمان خواهد خرید، اشتباه می‌کند. در صورت ادامه این وضعیت ما با اخراج قطر از شورای همکاری خلیج (فارس) مشکلی نداریم“... .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر