۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

ایرانی که یک شبکه تلویزیونی را اداره می کر د در ترکیه به ضرب گلوله کشته شد




 منبع : خبرگزاری آسوشیتدپرس
 ایرانی که یک شبکه تلویزیونی را اداره می کر د در ترکیه به ضرب گلوله کشته شد

به قلم: جان گمبرل
دوبی, امارات متحده عربی   ـ خبرگزاری آسوشیتدپرس ـ رسانه های ترکیه روز یکشنبه گزارش کردند, موسس یک شبکه تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان دراستانبول, درکنار یک شرکت تجاری کویتی, درست چند ماه بعد از آنکه گزارش شده بود که متهم به پخش ”تبلیغات ”علیه جمهوری اسلامی است, کشته شد.
روزنامه حریت ترکیه گزارش کرد, افراد مسلح,   بروی سعید کریمیان از جم تی وی, بعد از اینکه خودروی وی را با یک اس یو وی SUV     اواخر شنبه شب در استانبول متوقف کردند, آتش گشودند.
این روزنامه گفت, پلیس بعداً اس.یو.وی SUV را رها شده و سوخته پیدا کرد.
خبرگزاری خصوصی دوغان  Dogan فرد کویتی کشته شده را با حروف اولیه ام. ام MM ازخبرگزاری دولتی کونا کویت معرفی کرد و از قول کنسولگری دراستانبول بدون دادن توضیحات تایید کرد که یک شهروند کویتی کشته شده است.
جم تی وی که دفاتری در دوبی, ترکیه و سایر مکانها دارد, موسیقی اپرای ترکیه ای و سایر نمایش های سرگرم کننده به فارسی را پخش میکند. یک وب سایت کریمیان می گوید این شبکه در 2001 در لندن تشکیل شده و بعدبه امارات متحده منتقل شده است.
مردی که در دفتر جم تی وی در دوبی به تلفن جواب می داد از اظهار نظر خود داری کرد. حریت گزارش کرده است که کریمیان یک تبعه ایرانی انگلیسی بوده است. وزارت خارجه (انگلیس) از اظهار نظر فوری در این مورد امتناع کرد.
درحالی که تلویزیون ماهواره ای در ایران محبوبیت دارد, داشتن بشقاب ماهواره ای غیر قانونی است. پلیس و نیروهای امنیتی گاهاً بشقاب ها را خورد کرده و رسیورها را مصادره می کنند, در حالی که مقامات گاهاً فرهنگ پاپ غربی را که در کانالهای ماهواره ای نشان داده می شود را   بعنوان فاسد و غیر اسلامی محکوم می کنند.
خبرگزاری نیمه رسمی تسنیم که گفته می شود نزدیک به شبه نظامیان پاسداران انقلاب تندرو این کشور می باشند جم را بعنوان یک شبکه اپوزیسیون توصیف کرده اند و  بدون این که توضیحی دهند گفته اند, به کریمیان حکم زندان بخاطر ”تبلیغات ”داده شده بود.
تسنیم همچنین گزار ش کرده است که هم کریمیان و هم پدر او روابطی با مجاهدین خلق  داشته اند. مجاهدین یک گروه تبعیدی ایرانی است که به اسم اختصاری ام.یی.کی شناخته می شود و درخلال جنگ ایران  و عراق در دهه 1980درکنار صدام حسین قرار داشتند.

ام.یی.کی در بیانیه ای دعاوی ایران را رد کرد که کریمیان و پدر او با این گروه رابطه داشته اند. ام.یی.کی سپاه پاسداران را بخاطر این کشتار مقصر دانسته و اشاره دارد که این عمل در شبی که روز گرامیداشت سپاه بوده انجام شده است. این گروه هیچ سندی در تایید ادعای خود ارائه نکرد. 


مطالب مارا در توئیتر @bahareazady دنبال کنید 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر